Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 10 October 2011

HOT !!!! Bacaan ayat Quran dalam Majlis makan malam DAP..




Pesuruhjaya Pas Negeri Selangor, Dr Rani Osman telah membacakan petikan dari ayat Al-Quran dan terjemahannya dalam satu majlis Makan Malam anjuran DAP semalam.


Majlis itu turut dihadiri oleh Tony Phua, Teng Chang Kim, Teo Ni Ching, Gobind Singh dan Lau Weng San .


Dr Rani menjelaskan bahawa unjuran untuk berbaik-baik dan saling hormat menghormati antara berbagai bangsa dan kaum walau berbeza agama telah lama termaktub didalam Kitab Suci Al-Quran tetapi tidak langsung didedahkan oleh pimpinan UMNO selama ini kepada MCA atau MIC.


Selepas ucapannya, ramai tetamu yang bangun bertepuk tangan dan datang bersalaman dengan Dr Rani atas perbuatannya tersebut.








p/s: Puak-puak PAS mesti suka dengar berita ni.. Bagi dorang, ini lah bukti dakwah PAS pada DAP.. sebab itulah DAP makin "faham dan dekat" dengan Islam sekarang... Hahahahaha...

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya