Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Wednesday, 26 October 2011

Rahsia Anwar Ada di Tangan Singapura!!!!







Cuba bagi tahu apa yang DSAI boleh buat dalam situasi ini jika telur sudah dalam tangan DAP?. Diramas pecah dan ditarik pun pecah. Jika digenggam menjadi masak. Itulah masalahnya jika rahsia besar didalam tangan orang.


Bekas ketua Angkatan Muda PKR (AMK), Hamidzun Khairuddin meminta DAP memberi penjelasan bahawa Menteri Mentor Singapura LKY telah mendapat maklumat kes liwat terperinci dari peguam DSAI, KapalSing kerana segala maklumat itu berada dalam tangannya(DAP).


Dengan maklumat sulit itu, akan menjadi senjata jika DSAI menjadi PM. Beliau adalah flatform bagi DAP mendapatkan undi Bumiputera-Melayu dalam PRU nanti.


Hamizun selaku Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) menuntut supaya DAP memberikan penjelasan kepada rakyat. ( MM –online Dec 19, 2010).


CATATAN PINGGIR


Pendedahan Hamidzun –GAPS ini tidak terlintas dikepala kita selama ini. Ia sangat logic dan boleh dipercayai memandangkan KapalSing (KS) adalah peguam DSAI. KS adalah orang yang paling tahu segala apa yang berlaku dalam terang dan gelap. Setiap inci dicatat dan difailkan sebagai hujah pembelaan.


Sebenarnya DSAI, sedikit tidak sedar bahawa 'perangkap' KS menyinggah. Maklumat itu bertukar tangan kepada Wikileaks pastilah melalui LKY. Bagitulah nasib, orang yang membuat salah, langkahnya semua salah.



DSAI juga lupa sepanjang masa dalam kerajaan BN, jawatan terakhir adalah menteri kewangan dan TPM. Berapa banyak tekanan yang dihadapi DAP oleh DSAI selaku TPM ?. Adakah KapalSing, Lim Kit Siang dan lain-lain melupai air tangan DSAI terhadap mereka?. Tidak.


Adakah DAP, Lim Kit Siang dan KapalSing lupa mereka masuk ISA dalam operasi lalang?. Jawabnya tidak. Bila DSAI ditimpa musibah adakah mereka ingin berbuat secara ikhlas kepada DSAI, Sedangkan luka didalam belum sembuh?. Pasti hati mereka sangat berdarah didalam tahanan ISA. DS Annwar salah seorang penggerak terpenting BN pada kedudukannya sebagai TPM waktu itu.

Tiba-tiba bila berlaku hal, KS dijadikan tempat mengadu dan membela DSAI. Bagi KapalSing itu adalah satu permulaan yang baik dan strategik. Sebagai seorang peguam, klien tidak boleh bersembunyi. Setiap patah perkataan ada makna yang tersendiri. Godfather DAP adalah LKY di Singapura. Nah sekarang ambil sebiji.


Dengan pendedahan ini DAP sukar untuk mereka menafikannya kepada public . Setelah pendedahan ini dibuat oleh Hamidzun barulah kita sedar 'pokok' asalnya sumber mana maklumat Wikileaks.


Apa akan jadi jika benar-benar Pakatan Pembangkang menang?. DAP pasti berjaya meletakan LKS sebagai tempat nombor dua iaitu TPM. Apakah DSAI berani tidak melayan jika LKS menuntut Jawatan penting kabinet, seperti Menteri dalam Negeri, Kewangan, Penerangan dan sebagainya ?. Apa jadi jika DSAI tidak layan?. Bahaya..sangat bahaya.

Cuba bagi tahu apa yang DSAI boleh buat dalam situasi ini jika telur sudah dalam tangan DAP?. Diramas pecah dan ditarik pun pecah. Jika digenggam menjadi masak. Itulah masalahnya jika rahsia besar didalam tangan orang.


Dimana Pas dalam keadaan ini?. Pas fikirlah sendiri. Apakah perlu perbincangan? . Jawabnya tidak perlu. Rahsia itu sebagai batu pancang antara DSAI dan LKS. Apakah Pas sedar ini semua?.


Catatan APC :

Bekas ketua Angkatan Muda PKR (AMK), Hamidzun Khairuddin meminta DAP memberi penjelasan bahawa Menteri Mentor Singapura LKY telah mendapat maklumat kes liwat terperinci dari peguam DSAI, KapalSing kerana segala maklumat itu berada dalam tangannya(DAP). Sememangnya Karpal Singh lah yg paling berhak menyimpan 'video' liwat Anwar sebabnya Karpal adalah peguambela Anwar..dan DAP pulak adalah parti serpihan PPP Singapura..


jadi di sini kita dah nampak pertalian antara Singapore dan DAP, bila rahsia Anwar berada dalam tangan Singapore, jika ANwar diangkat menjadi PM maka Singapore plak akan mendesak utk menyerahkan kuasa pemerintahan Kerajaan Malaysia..

dan dgn sebab ini jugaklah video Anwar meliwat tidak didedahkan DAP, ini adalah sebagai satu modal/senjata utk mendedak Anwar bila Anwar dah dapat kuasa nanti..ANwar jugak dijadikan alat untuk mendapatkan sokongan/undi melayu utk membolehkan PR memerintah..once PR memerintah, DAP akan membuka topeng yg mereka pakai skrg..masa tu, melayu nak buat apa lagi???

kita org2 melayu mmg akan bertindak jika negara kita dijajah, tapi spt yg kita sedia maklum, Singapore adalah anak emas Amerika selaku POLIS DUNIA..jadi segala apa yg akan dilakukan Singapore akan diHALALkan Amerika..sama spt apa yg berlaku di Palestine..keganasan Israel diHALALkan Amerika syarikat..malahan bantuan senjata juga diberikan Amerika kepada Israel..Malaysia ada apa??

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya