Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Tuesday, 15 November 2011

Antara Melaka & Kelantan apa bezanya??






Melaka Balak tak ada, tanah pun sekangkang kera tetapi indeks itu dan ini lebih memberangsangkan.

Kelantan patut berasa malu. Apapun Kelantan kenalah ambil statistik yang ada sebagai pemangkin untuk berusaha lebih keras.
org2 pas ni uruskn koperasi pon hancur mcm kohilal tu..ni kn plak nk urus negeri..sualtan dieorg pon dh sound suh berhemah dlm berbelnja...asyik defisit memnjang..tp rkyt still sengsara..air bersh xdpt2 wlpon dh 20thn memerintah.

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menjemput Tun Dr Mahathir Mohamad, melawat dan melihat sendiri pembangunan di bawah pentadbirannya di Kelantan.

Nik Aziz berkata, biar bekas Perdana Menteri melihat sendiri Kelantan dan tengok perbezaan yang ada sekarang berbanding sebelum beliau memegang jawatan Menteri Besar.

“Tak usah mari pejabat saya, dia tengok sendiri di Kota Bharu, Gua Musang, Pasir Puteh dan Tok Bali. Sebab itu saya jemput dia mari sendiri tengok dari segi pembangunan fizikal, sekarang ada KB Mall, ada Hotel Renaissance, ada pasar raya Tesco, ada Parkson, ada Nirwana, dia boleh tengok sendirilah."

“Tak timbul langsung (perlu berundur seperti disarankan Dr Mahathir). Dia bercakap dengan barang (perkara) yang dia tak tahu,” katanya kepada pemberita di Kota Darulnaim, di sini, semalam.

Nik Aziz perlu memberi laluan kepada pemimpin lain untuk memimpin Kelantan kerana sudah lama menjadi Menteri Besar tetapi Kelantan masih mundur dan beliau perlu bertanggungjawab atas perkara itu.

1 comment:

Darah Satria said...

cuba tunjukkan, apa PAS dh buat untuk rakyat selama berpuluh tahun
berkuasa di kelantan? yang mereka tahu, beri ceramah.

bayangkan segelintir rakyat kelantan cakap cam ni "ya tuan guru... kami dh amalkan agama... semua baik2... so what next? bukan tak nak bersyukur.. tapi takkan setakat ni je pencapaian kita? tuan guru hari2 ceramah tapi kenapa kelantan masih lagi di takuk lama dari segi ekonomi, sosial, prasarana, kebajikan dan pencapaian? kenapa ramai anak muda keluar dari kelantan? waktu zaman keagungan islam dulu, negara islam makmur, kaya dan berpengaruh.. tapi kenapa di bawah kepimpinan islam tuan guru, kelantan masih mundur? adakah silap di mana2 corak pentadbiran tuan guru? memang betul... perjuangan PAS adalah agama... tapi adakah approach tuan guru ni sesuai? kenapa kami masih berasa rendah diri di kalangan bangsa2 lain? kenapa kami masih dicop sebagai bangsa yang lemah? bukan silap perjuangan agama, tapi mungkin silap kepimpinan tuan guru kot... bukan nak salahkan tuan guru... tapi mungkin belum cukup lagi... bukan meminta lebih2 tapi... adakah cuma setakat ini kepimpinan tuan guru? hmmmmm tuan guru pun dh tua.. apa jadi kepada PAS selepas ini? pemimpin2 muda ramai amalkan BENCI PERLI dan KEJI... apa nak jadi dengan kepimpinan PAS lepas ni? perjuangan agama PAS semakin pudar... apa nak jadi lepas ni..."

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya