Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 25 November 2011

Anwar terus memburukkan negara di Indonesia



 Patutlah kita hairan mengapalah rakyat Indonesia bencikan Malaysia, rupa2 nya ada orang yang menyemarrakkan api perkauman yang sudah lama terjalin antara Indonesia dan Malaysia.
Kita sendiri boleh lihat bagaimana Malaysia dihina  sendiri oleh negara2 luar termasuk indonesia.


Lihat bagaimana hinanya Malaysia  dimata Indonesia.
   


  





Terkini Anwar Ibrahim memburuk pula Malaysia dalam satu forum bersama dengan pelajar Indonesia pada 30 Julai 2011. Anwar menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan. Maka tidak hairanlah mengapa ada kalangan rakyat Indonesia yang begitu ektrems membenci negara kita






Manusia jenis APA lah yang menghina tanah air sendiri...??? Buruk betul Akhlaq...


 
Mereka ini kawan Anwar yang sudah tahu perangai sebenar dia.



Tak habih2 lagi berperangai macam berok dapat bunga...semuanya dia nak jahanamkan! ko sendiri jahanamkan sistem yg ada dulu, ko nak salahkan semua orang lain? ingat tak bila dia gunakan polis utk ugut umi hafilda hingga dikurung, dicabul & dimalukan dgn polis2 hanjing nwar masa tu? buktikan ko tu bermaruah nwar! bersumpah depan semua rakyat pastu pergi Mekah, barulah cakap pasal sistem yg ada! pooodah! haprak punya orang!








No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya