Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Wednesday, 23 November 2011

DAP Rasis terhadap peniaga Melayu??


pesta2

GEORGETOWN - Walaupun diberikan pas oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menjalankan perniagaan di pesisir pantai berhampiran pusat membeli belah Queensbay, beberapa peniaga mengeluh kerana tetap disaman oleh pihak berkuasa tempatan itu.

 Seorang peniaga, Mohd Isa Hassan, 37, berkata, MPPP memberikan pas untuknya dan rakan peniaga lain sejak beberapa bulan lalu yang membenarkan mereka berniaga di situ tetapi disaman dengan alasan tidak memiliki lesen perniagaan.

 Dia tidak kisah disaman penguat kuasa MPPP namun tidak faham rasional tindakan itu kerana sudah diberi kebenaran untuk berniaga.

 “Walaupun kadar saman tidak seberapa namun kami bukan mendapat untung setiap hari di sini. Ada kalanya pelanggan kurang. Tetapi tak apalah, kami anggap saman itu sebagai wang sewa tapak,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui semalam.

 Nasib yang sama turut dialami Amirul Mukminin Ibrahim apabila turut disaman atas kesalahan yang sama setiap bulan.

 Amirul terpaksa membayar saman itu bagi membolehkannya terus berniaga di kawasan itu yang menjadi tumpuan orang ramai, terutama pada hujung minggu.

“Demi mempertahankan mata pencarian di kawasan ini, saya terpaksa membayar saman yang dikenakan.

“Macam mana pun, kami kena bayar saman itu daripada dihalang MPPP untuk berniaga di sini. Kami berharap perkara ini dapat dijelaskan oleh MPPP agar semua peniaga faham mengenai tindakan itu.

“Kami sedia memberi kerjasama kepada MPPP untuk menyelesaikan segala masalah yang timbul asalkan kami terus dibenarkan berniaga di kawasan ini,” katanya.

 Sementara itu, tinjauan Sinar Harian mendapati kawasan itu meriah dengan kehadiran ratusan pengunjung yang bersantai bersama ahli keluarga dan rakan-rakan.
Kehadiran pengunjung sudah semestinya memberikan rezeki kepada 27 peniaga makanan ringan di sepanjang pantai kawasan itu.

lihat gambar ini bagaimana bebasnya peniaga cina  berniaga.  tengok plat no yang bermula dgn "p"   menunjukkan  tempat ini dikawasan Pulau Pinang.


  
Buat serupa jalan Bapak dia.!!
P/s: Cuba korang semua datang ke Penang dan lihat sendiri bagaimana peniaga2 cina dengan bebasnya berniaga ditepi2 jalan tanpa  ada apa2 tindakan dari majlis  perbandaran & pihak berkuasa.kalo orang cina yang  berniaga di kaki jalan tak pula MPPP ambil tindakan.. memang rasis sioott...

  
  
Gerai melayu kena roboh.
tak percaya?? lihat nie: 


 Sebuah portal Bahasa Melayu yang dipercayai pro DAP,roketkini.commelaporkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu disifatkan menyeru kepada golongan Melayu supaya menyertai DAP, jika mereka tidak berminat dengan PAS dan PKR, kerana DAP juga merupakan kompenan pakatan pembangkang yang mempunyai matlamat yang sama.
“Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.
-Nampak memang bangang sgt lah si mat SabullShit nie.PAS-PKR dh x relevan lg…tp mash ade yg buta hati…Mashaallah…DAP pula makin melampau..mmg aku anti habis ngan org DAP nih….tp ade jgk Melayu yg dungu, sokong diorg nih…ini yg dinamakan ketuanan CINA dap. sama juga dengan ketuanan komunis.tapi rata2 org melayu penang masih tak sedaq, masih lena panjang. rata2 melayu penang yg aku jumpa yg jenih tak meniaga tepi jalan, kerja office masih mempunyai persepsi lama, dulu kjaan gerakan pun roboh jugakk, kata depa.
                                                          Adun DAP hina Melayu
Apa pula kata sesumpah nie??

                                       Lihat betapa biadapnya Adun DAP nie wahai bangsaku.
Yg meniaga tepi jalan pulak, first layer yg affected pun masih nak berdiplomasi, masih tak sedaq diri lagi, masih angkat banner salah kan majlis bandaran. maknakata mereka masih tak sedaq yg polisi majlis bandaran ikut exco depa, exco depa ikut ketua menteri.
kenapa masih angkat banner kutuk majlis???? kenapa wakil peniaga cakap masih berdiplomasi lagi???patut angkat banner, kata GUAN ENG pukimak, lancau tak sunat. berambus guan eng komunis. baru betuii..... tu baru kata sudah sedaq 100%.
 Org cina meniaga tengah jalan pun tak pa habaq hangg. tak caya pi ke hotel sunway di pulau. di sekeliling hotel dan kaki lima berlumba2 gerai cina meniaga. letak bangku dan meja bersepah2. goreng babi selamba je tengah jalan. basuh babi dan buang air babi pun selamba je. tak pa org melayuu baik2 boleh pijak kepala depa pun tak paa. kalau marah ckett sajaa, PAS ada, malik adaaa, marah melayuu boleh beli dgn duit tutup molott. marajuk lari balik ke prai. ini pulau cina komunis punya. guan eng yg punyaaa.

                                    PAS tak berani tegur DAP sebab  Nak undi.PAS parti Musibat.!!    
                                                       
                         


No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya