Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 11 November 2011

MCA bakal keluar dari BN sekiranya PR menang 2/3 kerusi, Kuasa Melayu Hilang???

 Jika Sekiranya Pakatan Rakyat Memenangi 2/3 kerusi. MCA kemungkinan besar akan keluar dari Barisan Nasional & sekaligus Melayu akan menjadi minority bukan lagi majority didalam Parlimen kerana perpecahan Parti2 melayu seperti PAS & UMNO yang membebabkan melayu hilang kuasa. Inilah yang difikirkan oleh Tun M kuasa melayu bakal hilang, jika ditelliti akhir2 ini, bnyak Tun menyentuh soal kehilangan kuasa melayu..PAS parti yang paling tak guna sebab menolak perpaduan diantara PAS & UMNO.!!

                                               
Bukti MCA akan keluar dari BN, kita semua tengok sewaktu tak ada ribut tetiba Presiden MCA menyuarakan akan keluar BN sekiranya Hudud dilaksanakan oleh UMNO,kalau dilihat dari sini, memang MCA sengaja mencari alasan untuk keluar dari Barisan sekaligus jika fenomena ini berterusan, kemungkinan Cina Akan memerintah Malaysia & memegang kerusi Perdana Menteri Suatu hari nanti.!

 MCA,GERAKAN conform akan  join DAP ... Dia join BN masa dia lemah bila dia kuat dia hentam Kita... Itu lumrah CINA!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya