Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Monday, 21 November 2011

PAS Kempen Melayu Sertai DAP ?


 

 Sebuah portal Bahasa Melayu yang dipercayai pro DAP,roketkini.commelaporkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu disifatkan menyeru kepada golongan Melayu supaya menyertai DAP, jika mereka tidak berminat dengan PAS dan PKR, kerana DAP juga merupakan kompenan pakatan pembangkang yang mempunyai matlamat yang sama.
“Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.
Menurutnya, UMNO cukup takut jika ramai Melayu sertai DAP kerana isu perkauman yang mereka mainkan tidak akan laku lagi apabila Melayu sudah celik demokrasi dan keadilan.
Walaupun dalam masa sama, Timbalan Presiden PAS itu menafikan beliau kenyataan seperti di atas sebagai menyeru orang Melayu menyertai DAP tetapi maksudnya disifatkan menjurus ke arah itu.
Menurutnya, hubungan di antara DAP dan PAS semakin erat umpama aur dengan tebing kerana kedua-dua parti memperjuangkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia.
Mohamad berkata, bukti ketelusan DAP telah ditunjukkan oleh Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng setelah mengambil alih Pulau Pinang dengan mengamalkan sistem pentadbiran yang cekap, akauntabel dan telus (CAT) sehingga negeri itu membangun dengan pesat sekali sejak tiga tahun lalu.
“Dari sudut menjaga harta awam, Guan Eng dan wakil-wakil rakyat DAP lebih hebat, dari sudut memisahkan perniagaan peribadi dan pentadbiran kepentingan rakyat. Ini berbeza sekali dengan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO dan Barisan Nasional,” katanya kepada Roketkini.
Menurutnya, hubungan akrab antara beliau dengan Lim Guan Eng begitu kukuh sehingga beliau membahasakan diri sebagai abang dan adik dengan Setiausaha Agung DAP itu.
Mohamad Sabu berkata demikian ketika ditemui Roketkini selepas majlis berbuka puasa dan makan malam anjuran DAP Selangor bersama Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu di Majlis Bandaraya Petaling Jaya, 22 Ogos lalu.
P/S; Kalaulah kempen dari PAS supaya Melayu sertai DAP…maka sudah terang lagi bersuluh Melayu sudah menolak PAS dan PKR…memang sah PAS dan PKR akan hancur dan bakal dikuburkan setelah Anwar berhijrah ke Bamboo River nanti. Nasib Anwar dalam kes Liwat 2 hanya tinggal nyawa2 ikan saja lagi dan puak2 PAS dan PKR sudah pun dapat menghidunya…tu sebab cara yang terbaik adalah buat kempen supaya Melayu sertai DAP. Bagi aku inilah ide Mat Sabu yang paling bernas supaya PAS dan PKR dapat dikuburkan dengan secepat mungkin
Slogan Pas. 1) ‘Membangun Bersama Islam’ akibatnya mereka bangun dengan mata yang lelap, hati yang gelap, otak yang bengap, jadilah mereka manusia-manusia bangap. Sesiapa yang ingin segera masuk syurga bolehlah joint hamPAS/haDAP Club. 2) ‘Islam Untuk Semua’ sehingga sanggup menjual agama, mengkafirkan sesama bangsa yang seagama. Fitnah, benci, dengki dan dendam itulah Islam amalan mereka. Fatwa Nik Aziz, ‘Undi Pas Masuk Syurga’ tetapi tidak dia sedar dunia Pas telah menjadi neraka kerana dihudud, dilangkah dan dipijak oleh puak Anwarinas dan haDAP biaDAP kafir harbi sehingga tiada ruang hendak bernafas. Disodokme oleh Pkr liberal plural sehingga bebal dan baghal. Maka jadilah Pas sebuah ‘Parti Angguk Saja’ asalkan sedikit kuasa dan jawatan dapat diberi dalam ‘Negara Berkebajikan’ yang ingin ditubuhkan oleh golongan Penipu Rakyat

5 comments:

Darah Satria said...

Kononnya “Umno cukup takut makin ramai Melayu sertai DAP kerana isu perkauman yang mereka mainkan tidak akan laku lagi…” Sebenarnya Umno tidak takut isu perkauman tidak laku. Isu perkauman akan terus laku kerana DAP hidup atas sentimen dan isu perkauman Cina.

Orang Cina sokong DAP pun kerana sentimen dan semangat perkauman mereka. Orang Cina tubuh parti-parti lain yang kini dalam kerajaan pusat pun atas dasar yang sama. Tak ada pun aku tengok orang Cina yang tidak pedulikan soal kaum dan kebudayaan mereka. Tak ada juga orang Cina tubuh parti baru berdasarkan ideologi politik atau agama. Selagi orang Cina mahukan DAP selagi itulah sentimen dan isu perkauman Cina akan laku. Nampak? Yang aku hairan parti Pas yang klaim parti Islam ini pegi suruh orang Melayu join DAP. Kalau bukan parti Islam tetapi sekadar parti politik biasa aku tak hairan. Dalam politik apa yang penting adalah menang pilihan raya, dapat kuasa dan sebagainya. Ini dia adalah parti Islam, yng anggota dia pakai kopiah putih, dahi bertanda solat, berjanggut, berbaju raihan atau jubah dari pelbagai negara Arab selagi ada dan benua India.

Kenapa tak tarbiyah Melayu bukan Umno (MBU) betul-betul sampai menyokong perjuangan Islam semata-mata kalau mereka menolak perjuangan berdasarkan bangsa dan agama macam Umno. Dan yng juga aku hairan Kenapa PAS tak galak MBU ni yng tak berminat dengan Islam dan Pas ini masuk PKR, dah tak caya pada ketuanya ka? Mat Sabu, lutut hang tak sembuh-sembuh lagi dah dekat dua bulan.?

Darah Satria said...

elok la tu..dulu kata berkawan dengan dap nak dakwah..tp sampai skrg tak nampak pun sorang pemimpin dap masuk Islam..yang nampak diorang serang Islam dan makin melampau masuk masjid, nak guna kalimah Allah, nak guna al-kitab, buat pilihanraya masjid, x bg pasang Quran waktu subuh adalah..

ni dah sampai tahap suruh org melayu masuk dap pulak..ikut kalipah umar diorang yg dalam masa sama father besar kristian..

dah hanyut pas ni sejak berkawan dengan pkr dan dap..semua ni gara2 nuar brahim..sedar2lah wahai org Melayu..

Darah Satria said...

Statement bangang dari Timbalan PAS.. mengampu tahap gaban, dia ingat LGE nak lantik die jd PM kot lepas PRU 13.

Darah Satria said...

mat Sabu bersekongkol dgn LGE untuk merampas Malaysia dari tangan orang melayu. Pengkhianat melayu ini memang telah menyeru demikian (masuk DAP) kpd orang melayu. Kalau dulu melayu masuk DAP dipandang serong, tapi kini usaha mat sabu ialah membetulkan pandangan serong ini. Macam Haji hadi dulu membetulkan pandangan serong cina mempermainkan ayat suci, kini cina dah boleh mencaci dan menghina ayat suci, asal mereka bersama-2 sokong PAS menentang UMNO.

Darah Satria said...

PAS-PKR dh x relevan lg…tp mash ade yg buta hati…Mashaallah…DAP pula makin melampau..mmg aku anti habis ngan org DAP nih….tp ade jgk Melayu yg dungu, sokong diorg nih…

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya