Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 10 November 2011

Pegawai Pemimpin DAP maki orang cacat yang dilanggar



Tengahari tadi,sewaktu teman penulis , N.G.Senthelnathan keluar untuk rehat tengahari di area Georgetown, beliau terserempak dengan satu insiden yang amat memalukan!

Kereta Setiausaha Negeri Pulau Pinang yang dipandu pemandunya melanggar seorang 'Orang Kurang Upaya' (OKU) . Kejadian ini berlaku berhampiran Lebuh Victoria pada jam kira-kira 1.20pm.

Nasib OKU itu bagai 'jatuh ditimpa tangga' ,apabila seorang lagi lelaki yang keluar dari kereta tersebut memaki hamun OKU itu tanpa belas kasihan. Sudahlah tidak mahu mengaku salah 'langgar belakang' , lelaki (bukan pemandu) dengan sombongnya tidak juga mahu minta maaf atas kejadian tersebut.

Alasannya : 'You tak pasang signal light'

Tidak tahu undang-undang jalan raya Malaysia ? Langgar belakang salah Tuan! Tak kisah lu siapa!

Ini satu contoh yang buruk ditunjukkan..Harap pembaca jangan sekali-kali ikut teladan buruk ini.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya