Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Tuesday, 29 November 2011

APA PANDANGN TUN M TERHADAP NIK AZIZ



1.         Kata Nik Aziz, "Melayu (di Malaysia) tolak Islam lebih teruk daripada Kwan Yew". Ternampak Nik Aziz lebih utamakan peluang untuk memburuk musuh politiknya di Malaysia daripada mempertahankan serangan terhadap Islam dan penganutnya oleh Lee Kwan Yew. Nik Aziz anggap nasionalis Melayu lebih teruk ke-Islaman mereka.

2.         Di zaman British ramai pembesar Melayu minum arak dan ada pekerja Melayu yang minum toddy. Masjid pun tidak banyak dan ramai yang tidak sembahyang. Hasil perjuangan nasionalis Melayu negara sekarang diperintah oleh orang Melayu Islam. Mereka mengharamkan arak dalam majlis rasmi Kerajaan, menerap nilai-nilai Islam dalam pemerintahan, membekalkan wang Kerajaan untuk kegiatan-kegiatan agama Islam, memudahkan orang Islam buat kerja haji, mendirikan masjid-masjid, menubuhkan Universiti Islam, Bank Islam, Takaful, badan-badan dakwah, mengharamkan loteri nasional dan berbagai-bagai lagi yang disuruh oleh agama Islam. Teruk sangatkah orang nasionalis ini dalam mengamal ajaran Islam?

 
3.         Sebaliknya apakah yang dilakukan oleh PAS dan Nik Aziz? Hasil yang terbesar ialah memecahbelahkan orang Islam di negara ini. Penubuhan PAS itu sendiri berjaya memecahbelahkan orang Melayu Islam setelah mereka bersatu dalam UMNO untuk memperjuangkan nasib bangsa yang beragama Islam.

4.         PAS turut memecahbelahkan orang Melayu Islam di Malaysia sekali lagi apabila PAS mengadakan sembahyang Jumaat dua Imam, larangan terhadap perkahwinan orang PAS dengan orang UMNO, larangan ahli PAS menghadiri kenduri orang UMNO dan pengasingan kubur orang PAS dari orang UMNO, seolah-olah di Akhirat juga PAS ingin pecah belah orang Melayu Islam terus berlaku.

5.         Apabila PAS bertanding dalam Pilihanraya 1955 dan seterusnya hingga 1986 ia mendakwa bahawa UMNO yang bekerjasama dengan orang bukan Islam, mereka menjadi kafir. Ini juga memecahkan perpaduan orang Islam di Malaysia.

6.         Kemudian PAS bergabung tenaga dengan Semangat 46 dan DAP dalam Pilihanraya 1990 dan 1995. Dengan ini Semangat 46, serpihan dari UMNO mendapat nafas dan orang Melayu Islam terbahagi kepada tiga kumpulan.


7.         Alhamdulillah Semangat 46 kembali semula kepada UMNO dan perpaduan orang Melayu Islam dalam UMNO dipulih semula. Tetapi apabila Timbalan Presiden UMNO di keluarkan dari parti, Nik Aziz dengan cepat memberi sokongan kuat kepadanya supaya parti serpihan yang ditubuh boleh menarik keluar sebahagian daripada ahli UMNO dan penyokongnya supaya parti orang Melayu Islam yang terbesar ini menjadi lemah.



8.         Hasil daripada sokongan Nik Aziz orang Melayu sekali lagi berpecah tiga. Tidak cukup dengan ini Nik Aziz sanggup bekerja keras dengan DAP untuk menubuh Pakatan. Bahawa dahulu PAS mendakwa kerjasama oleh UMNO dengan orang bukan Islam menjadikan mereka kafir dilupakan sahaja kerana ingin menjadi Pakatan musuh UMNO yang kuat. Dengan cara ini Nik Aziz menentukan kali ini perpecahan orang Melayu Islam kepada tiga pasukan yang lemah menjadi kekal.

 
9.         Inilah sumbangan Nik Aziz kepada Islam di Malaysia ini. Bahawa satu dari ajaran Islam yang penting ialah orang Islam itu bersaudara tidak dihirau oleh Nik Aziz.

10.        Sesungguhnya Islam Nik Aziz lebih teruk dari Islam nasionalis. Beliau rela mempertahankan Lee Kuan Yew dengan menganggap cadangan Lee Kuan Yew supaya orang Islam Singapura tidak terlalu kuat berpegang kepada ajaran Islam adalah tidak seburuk dari Islam nasionalis Melayu.

11.        Cadangan Lee Kuan Yew ini dianggap oleh Nik Aziz sebagai lebih baik dari segala-gala yang dilakukan oleh nasionalis Melayu di Malaysia. Bayangkan sahaja Islam di bawah pemerintahan Nik Aziz dengan Karpal, Kit Siang, Guan Eng. Jika pendapat rakan bukan Islam Nik Aziz menuntut supaya amalan ajaran Islam dilonggarkan, Nik Aziz mungkin bersetuju kerana Islam nasionalis lebih teruk daripada Lee Kuan Yew.

                                               

Friday, 25 November 2011

Anwar terus memburukkan negara di Indonesia



 Patutlah kita hairan mengapalah rakyat Indonesia bencikan Malaysia, rupa2 nya ada orang yang menyemarrakkan api perkauman yang sudah lama terjalin antara Indonesia dan Malaysia.
Kita sendiri boleh lihat bagaimana Malaysia dihina  sendiri oleh negara2 luar termasuk indonesia.


Lihat bagaimana hinanya Malaysia  dimata Indonesia.
   


  





Terkini Anwar Ibrahim memburuk pula Malaysia dalam satu forum bersama dengan pelajar Indonesia pada 30 Julai 2011. Anwar menuduh sistem kehakiman negara ini tidak bebas kerana dikongkong oleh pihak kerajaan. Maka tidak hairanlah mengapa ada kalangan rakyat Indonesia yang begitu ektrems membenci negara kita






Manusia jenis APA lah yang menghina tanah air sendiri...??? Buruk betul Akhlaq...


 
Mereka ini kawan Anwar yang sudah tahu perangai sebenar dia.



Tak habih2 lagi berperangai macam berok dapat bunga...semuanya dia nak jahanamkan! ko sendiri jahanamkan sistem yg ada dulu, ko nak salahkan semua orang lain? ingat tak bila dia gunakan polis utk ugut umi hafilda hingga dikurung, dicabul & dimalukan dgn polis2 hanjing nwar masa tu? buktikan ko tu bermaruah nwar! bersumpah depan semua rakyat pastu pergi Mekah, barulah cakap pasal sistem yg ada! pooodah! haprak punya orang!








Thursday, 24 November 2011

Bukti DAP tak perlu Anwar.

  Prinscreen kat bawah nie bukti yang gua amik dari wall facebook seorang penyokong kuat DAP
 Jelas menunjukkan yang DAP hanya  mahu mendapatkan sokongan Melayu ditambah pula jarum yang sudah di cucuk  ke dalam Otak Timbalan Presiden PAS Mohd Sabu yang menyeru orang melayu Masuk DAP.
Apakah nasib melayu selepas ini jika  masuk DAP?




Wednesday, 23 November 2011

DAP Rasis terhadap peniaga Melayu??


pesta2

GEORGETOWN - Walaupun diberikan pas oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menjalankan perniagaan di pesisir pantai berhampiran pusat membeli belah Queensbay, beberapa peniaga mengeluh kerana tetap disaman oleh pihak berkuasa tempatan itu.

 Seorang peniaga, Mohd Isa Hassan, 37, berkata, MPPP memberikan pas untuknya dan rakan peniaga lain sejak beberapa bulan lalu yang membenarkan mereka berniaga di situ tetapi disaman dengan alasan tidak memiliki lesen perniagaan.

 Dia tidak kisah disaman penguat kuasa MPPP namun tidak faham rasional tindakan itu kerana sudah diberi kebenaran untuk berniaga.

 “Walaupun kadar saman tidak seberapa namun kami bukan mendapat untung setiap hari di sini. Ada kalanya pelanggan kurang. Tetapi tak apalah, kami anggap saman itu sebagai wang sewa tapak,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui semalam.

 Nasib yang sama turut dialami Amirul Mukminin Ibrahim apabila turut disaman atas kesalahan yang sama setiap bulan.

 Amirul terpaksa membayar saman itu bagi membolehkannya terus berniaga di kawasan itu yang menjadi tumpuan orang ramai, terutama pada hujung minggu.

“Demi mempertahankan mata pencarian di kawasan ini, saya terpaksa membayar saman yang dikenakan.

“Macam mana pun, kami kena bayar saman itu daripada dihalang MPPP untuk berniaga di sini. Kami berharap perkara ini dapat dijelaskan oleh MPPP agar semua peniaga faham mengenai tindakan itu.

“Kami sedia memberi kerjasama kepada MPPP untuk menyelesaikan segala masalah yang timbul asalkan kami terus dibenarkan berniaga di kawasan ini,” katanya.

 Sementara itu, tinjauan Sinar Harian mendapati kawasan itu meriah dengan kehadiran ratusan pengunjung yang bersantai bersama ahli keluarga dan rakan-rakan.
Kehadiran pengunjung sudah semestinya memberikan rezeki kepada 27 peniaga makanan ringan di sepanjang pantai kawasan itu.

lihat gambar ini bagaimana bebasnya peniaga cina  berniaga.  tengok plat no yang bermula dgn "p"   menunjukkan  tempat ini dikawasan Pulau Pinang.


  
Buat serupa jalan Bapak dia.!!
P/s: Cuba korang semua datang ke Penang dan lihat sendiri bagaimana peniaga2 cina dengan bebasnya berniaga ditepi2 jalan tanpa  ada apa2 tindakan dari majlis  perbandaran & pihak berkuasa.kalo orang cina yang  berniaga di kaki jalan tak pula MPPP ambil tindakan.. memang rasis sioott...

  
  
Gerai melayu kena roboh.
tak percaya?? lihat nie: 


 Sebuah portal Bahasa Melayu yang dipercayai pro DAP,roketkini.commelaporkan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu disifatkan menyeru kepada golongan Melayu supaya menyertai DAP, jika mereka tidak berminat dengan PAS dan PKR, kerana DAP juga merupakan kompenan pakatan pembangkang yang mempunyai matlamat yang sama.
“Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.
-Nampak memang bangang sgt lah si mat SabullShit nie.PAS-PKR dh x relevan lg…tp mash ade yg buta hati…Mashaallah…DAP pula makin melampau..mmg aku anti habis ngan org DAP nih….tp ade jgk Melayu yg dungu, sokong diorg nih…ini yg dinamakan ketuanan CINA dap. sama juga dengan ketuanan komunis.tapi rata2 org melayu penang masih tak sedaq, masih lena panjang. rata2 melayu penang yg aku jumpa yg jenih tak meniaga tepi jalan, kerja office masih mempunyai persepsi lama, dulu kjaan gerakan pun roboh jugakk, kata depa.
                                                          Adun DAP hina Melayu
Apa pula kata sesumpah nie??

                                       Lihat betapa biadapnya Adun DAP nie wahai bangsaku.
Yg meniaga tepi jalan pulak, first layer yg affected pun masih nak berdiplomasi, masih tak sedaq diri lagi, masih angkat banner salah kan majlis bandaran. maknakata mereka masih tak sedaq yg polisi majlis bandaran ikut exco depa, exco depa ikut ketua menteri.
kenapa masih angkat banner kutuk majlis???? kenapa wakil peniaga cakap masih berdiplomasi lagi???patut angkat banner, kata GUAN ENG pukimak, lancau tak sunat. berambus guan eng komunis. baru betuii..... tu baru kata sudah sedaq 100%.
 Org cina meniaga tengah jalan pun tak pa habaq hangg. tak caya pi ke hotel sunway di pulau. di sekeliling hotel dan kaki lima berlumba2 gerai cina meniaga. letak bangku dan meja bersepah2. goreng babi selamba je tengah jalan. basuh babi dan buang air babi pun selamba je. tak pa org melayuu baik2 boleh pijak kepala depa pun tak paa. kalau marah ckett sajaa, PAS ada, malik adaaa, marah melayuu boleh beli dgn duit tutup molott. marajuk lari balik ke prai. ini pulau cina komunis punya. guan eng yg punyaaa.

                                    PAS tak berani tegur DAP sebab  Nak undi.PAS parti Musibat.!!    
                                                       
                         


biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya