Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Tuesday, 10 January 2012

Sikap Kerajaan yang terlalu menjaga hati pembangkang akan membawa padah!!


Ada yang tak kena dengan sistem kehakiman negara berdasarkan kes Anwar, Campur tangan politik dari kerajaan  telah membuat kesilapan besar dengan menjaga hati Pakatan Rakyat yang kononnya mahu menunjukkan negara ini bebas tanpa campur tangan politik.!
Sikap kerajaan yang terlalu menjaga hati Pembangkang yang sering kali mengaitkannya mahkamah dengan campurtangan ahli politik adalah satu kesilapan yang paling besar.!!
Anwar dilihat dengan tidak segan dan maluyang sebelum ini sering mencerca mahkamah tidak memohon maaf atas ucapan beliau sebelum ini.

Dengan bukti yang ada yang begitu kukuh, perjalanan perbicaraan memakan masa 3 tahun lebih dan diakhir perbicaraan Anwar diputuskan bebas dengan alasan yang sangat dangkal yang dibuat oleh hakim yang tidak tahu pasal DNA kerana bukan ahli & pakar dalam sains DNA seperti pakar dari HKL dan Jabatan Forensik.

Sebagai seorang hakim yang adil sepatutnya membuat keputusan  berdasarkan bukti yang diperoleh dari ahli sains dan pakar dalam bidang DNA dan kebijaksanaan hujahan terhadap bukti-bukti yang ada yang dikemukakan oleh pendakwaraya. Namun sebaliknya berlaku semalam apabila penemuan pakar DNA dan hujahan pendakwaraya bagaikan tidak dipertimbangkan langsung sebaliknya menolak dengan alasan yang sangat dangkal.

Pembebasan Anwar dengan bukti yang didedahkan oleh pihak pendakwaraya di mahkamah jelas menampakkan Anwar terlibat dengan pertuduhan yang dibuat dan bukti yang didedah sangat kukuh bukan setakat DNA, CCTV dan keterangan Saiful yang cukup konsisten.!

                                                            
 Jutaan rakyat malaysia percaya ada benda tak kena dengan keputusan semalam. Kepercayan mulai tebal dikalangan rakyat bahawa keputusan dibuat atas dasar percaturan politik Najib.
PRU13 yang menjelang tiba, jika Anwar ditangkap dengan kes ini Najib takut kehilangan banyak undi atas pagar yang merupakan undi penentu samada BN atau PR yang akan memerintah negara ini. Najib takut pengundi atas pagar hilang kerana termakan tohmahan PR bahawa Anwar difitnah dan undi simpati pada Anwar meningkat dan kemungkinan besar PR akan dapat tawan Putrajaya.

Sebenarnya percaturan Najib untuk selamatkan kuasa BN dari jatuh kepada PR adalah sangkaan yang sangat silap. Hal ini kerana jutaan rakyat Malaysia percaya Anwar bersalah dengan begitu kukuh..Anwar takut bersumpah, berjanji akan bersumpah sebelum keputusan kes diumumkan. Menangguhkan kes lebih 70 kali, Anwar dilihat tidak berani memberi kenyataan dan berbagai2 lagi yang jutaan orang diluar sana yang menilai.!

                                         

 
                                               
Sekiranya Konspirasi pucuk tertinggi BN yang melepaskan Anwar demi menjaga   hati pembangkang yang seringkali menuduh badan kehakiman negara tidak telus.Ini merupakan kesilapan yang paling terbesar kerana pihak luar akan mula mempercayai Anwar yang kononya di Fitnah.!!!

Media antarabangsa kini mulai meyiarkan tentang berita DSAI. Lihat disini

Sekiranya sikap pucuk tertinggi BN masih bersikap terlalu menjaga hati rakyat terutamanya pembangkang, BN bakal terkubur dan kemungkinan besar Pakatan Rakyat bakal memerintah!!
Kita mengharapkan keadaan sedemikian tidak akan berlaku dalam pentadbiran negara.




No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya