Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Monday, 20 February 2012

Ini Jawapan kenapa kapal milik Israel belabuh di perairan negara.




 Mengapa kapal dagang ZIM USA dan ZIM ATLANTIC boleh berlabuh di Port Kelang ialah sebab kapal tu didaftar di Liberia dan bukannya Israel walaupun syarikat ZIM ni milik Israel. 

                              

Jadi secara automatiknya, pendaftaran syarikat/kapal2 itu adalah dinegara yang didaftarkan.


 Kenapa orang Cina & India yang didaftarkan di Malaysia di kenali sebagai warganegara Malaysia, tetapi bukan sebagai warganegara  Cina atau India sedangkan mereka adalah orang dari Cina dan India??

Begitu juga dengan situasi Kapal yang didaftarkan ini.

Di bawah adalah maklumat mengenai kontena ZIM Atlantic. Kapal kontena Zim Atlantic tidak membawa bendera negara zionis Israel tetapi sebenarnya membawa bendera yang hampir serupa dengan jalur gemilang.


            

Dasar kerajaan hanya menghalang syarikat dan kapal2 yang didaftarkan di Israel , sekiranya syarikat2 milik Israel ini berdaftar di negara lain, maka syarikat2 berkenaan dianggap berasal dari negara yang didaftar.
Gambar dibawah ini merupakan bukti kapal yang dikatakan milik Israel ini didaftarkan dinegara Liberia




Jadi sudah  jelas kepada kita semua bahawa kapal ini adalah dari negara Liberia seperti yang tercatat dalam pendaftaran.
Dibawah adalah pejabat di kawasan Asia dan beberapa carta organisasi yang terbabit


Pengiktirafan yang diterima syarikat ini.

Pengurus syarikat
Jadi, dapat disimpulkan disini, Pengurus syarikat ini adalah seorang yang bijak, walaupun tahu kapal yang didaftarkan dinegara Israel tidak dibenarkan masuk, oleh sebab itu mereka daftarkan kapal ini di negara Liberia.

Pelabuhan yang terlibat ialah Pelabuhan Barat di Klang, Terminal Utara, Pulau Pinang dan Pasir Gudang, Johor sebagai pelabuhan untuk memasuki Malaysia yang dikatakan bagi tujuan berdagang.
 Kapal-kapal israel dibenarkan menggunakan pelabuhan berkenaan sejak 1998.Kebenaran menggunakan pelabuhan di Malaysia dilakukan melalui Gold Star Line Ltd. yang merupakan anak syarikat Zim Navigation Company (Zim Lines).

Satu fenomena yang tidak difikirkan oleh pembangkang dalam menyoalkan situasi ini ialah sebanyak manakah barang dagangan yang kita guna seharian dalam kehidupan kita?
Mari kita lihat sini barangan Israel yang kita guna.

                    
Rupa-puranya barangan uatama dalam kehidupan seharian kita adalah dari Israel
Sinonimkah jika kita melaungkan benci Israel tetapi dalam masa yang sama memilih barangan Israel yang lebih bermutu dan berkualiti??Apakah yang akan terjadi jika barangan yang kita gunakan ini kehabisan stok atau tidak lagi dijual?? mestilah ramai diantara kita yang tercari2 barangan ini walaupun harganya meningkat sekali.

Ini bukannya suatu perkara yang mustahil bahkan berlaku dalam kehidupan seharian kita. Inilah juga merupakan jawapan yang paling tepat dan bernas kepada Pakatan Haram kenapa kapal milik Israel yang didaftarkan di Liberia ini berlabuh diperairan negara.

Bagaimanapula salah satu majalah yang didokong kuat Israel ini sering menceritakan tentang Anwar Ibrahim?
Kenapa Anwar seringkali disebut-sebut dalam media Yahudi?

       

The Time merupakan salah satu media kuat Amerika/Israel

Bagaimana pula dengan Akhbar ini yang terus-terang menyokong Anwar??

                                     

                                           Jurusalem terletak disalah satu kawasan Israel.


Akhbar Jurusalem pernah menyiarkan sokongannya terhadap Anwar Ibrahim.
Israel benar-benar mengharapkan Anwar menjadi Perdana Menteri.Lihat bukti dibawah ini.

                              
Sekarang memang sudah jelas dan nyata bahawa Anwar memang pemimpin yang diharapkan oleh Yahudi Israel.Jadi tidak hairanlah jika Amerika menyokong kuat usahanya menggulingkan kerajaan seperti yang didedahkan oleh Tun Dr Mahathir.

Anwar kini semakin hari semakin terhimpit dengan bermacam-macam isunya, yang paling jelas adalah menyokong keselamatan Israel.

Mungkin ini hanyalah satu usahanya untuk menyalahkan kerajaan dengan mengaitkan Israel sedangkan dia sendiri  sudah jelas penyokong kuat Israel.

1 comment:

THE BOSS OF THE BOSS said...

Good job bro.... right on the spot!

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya