PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 16 February 2012

Penyokong Pakatan salahkan UMNO, dituduh menaja WSJ.!!

 Kenapa penyokong-penyokong Pakatan Rakyat masih lagi yang tidak tahu berfikir,cuba korang kaji semula kata-kata yang tak berasas dari Azmin Ali yang menuduh UMNO menaja Wall Street Journal. Apakah WSJ media luar negara ini juga salah satu sumber media dari UMNO??


Cuba lihat disini CEO WSJ


Adakah mereka-mereka yang tersenarai sebagai CEO di WSJ ini adalah penyokong UMNO??

 Lihat juga disini: senarai member CEO

Jika ada siapa??

Ini sudah terbukti dengan jelas bahawa, UMNO tetap akan dikaitkan sekiranya sikap salah laku buruk kepimpinan pembangkang didedahkan.Mereka sudah ketandusan isu dengan tetap terus-menerus menyalahkan UMNO.Inilah sikap Pembangkang dan termasuk penyokong mereka yang kurang menggunakan akal.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya