Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 28 March 2012

Bibit penubuhan Singapura Utara di Pulau Pinang



Cina Pulau Pinang ambil langkah pertama keluar dari Malaysia



Cuba korang baca cerita dalam Malaysiakini ni..

si penulis sendiri berkata yang ini merupakan satu idea drastik yang sudah lama dipikirkan ramai oleh CIna Pulai Pinang tapi tak siapa berani menyebutnya..

ye lah dia tak kata Cina yang pikir tapi mana ada MElayu yang bebal nak Pulau Pinang keluar dari Malaysia..

Autonomi tu maksudnya dia boleh buat suak mak bapak dia lah, maksudnya kerajaan pusat tak boleh tegur, hah habislah orang Melayu di Pualu Pinang... jadi barua aje lah...

autonomi ni sikit lagi aje dari mintak keluar negara.

Apa korang ingat Penang tak boleh survive kalau tak de Malaysia? kalau dia terkantontang kanting sorang sorang memang lah tak boleh tapi big brother Singapura akan cepat datang tolong... habis hita kena kepit dengan Singapura Utara dan Singapura Induk

kan ramai dah kengkawan cakap DAP ni memang agenda Cina, memang agenda nak tindas Melayu tapi korang tak percaya...

ini langkah pertama sudah diambil... kalau nak sokong lagi aku nak buat apa???

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya