Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 26 March 2012

Bukti bergambar kerajaan DAP Pulau Pinang rasis terhadap orang melayu.!

 Gambar dibawah nie merupakkan sebahagian gambar yang gua dedahkan tentang sikap rasis kerajaan DAP yang meroboh beberapa penempatan melayu di Pulau Pinang, apa yang menyedihkan, melayu Pulau Pinang sendiri masih terlalu ramai yang tak menyedari akan keperitan sikap kerajaan negeri DAP setelah ambil alih Pulau Pinang kini.

Lihatlah beberapa rumah penduduk yang telah diruntuh dan dirobohkan atas alasan pembangunan.Kemanakah mereka mahu merempat selepas ini? sedangkan rumah yang dibina semula bukan hanya tidak mampu dimiliki, malahan harganya mencecah jutaan ringgit.









Gambar dibawah nie pulak mungkin satu bukti benar bahawa kerajaan negeri telah mendirikan rumah kos rendah di Pulau Pinang. Apa kata PAS & PKR?

1 comment:

Anonymous said...

kalau orang melayu disana dah tak berkuasa dan tak berupaya bertindak. Orang Melayu dari negeri lain khasnya Kedah lupakan untuk berbelanja di pulau yang akan tandus itu.

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya