Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 11 April 2012

Gempar!! Lambang Bersih 3.0 ada simbol salib?



 Bersih 3.0 yang akan diadakan tidak lama lagi bakal mengundang kemarahan orang ramai seperti yang terjadinya pada Bersih 2.0, Pembangkang kini sudah kekeringan isu tatkala ingin mencari kesalahan Kerajaan pimpinan BN.


Ramai yang sudah meluat dengan sikap Pakatan Rakyat yang semakin hari, hanya tahu menyusahkan semua orang.Apa pula peranan Bersih 3.0 ini ?



Berdasarkan maklumat yang diperolehi dana 10juta USD telah diperolehi oleh pejabat PKR.

Banyak anasir yang terlibat didalam himpunan ini datang dari pelbagai fahaman,dengan LGBTnya,Puak liberal dan plural,ada yang membawa fahaman sosialis dan juga ada yang mengambil peluang untuk berdakwah agama mereka kepada orang Islam.

Baca seterusnya:Pisau.net

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya