Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 3 May 2012

PAS muka tak malu mengaku "Pakar Demonstrasi."hahaha


Aku sebenarnya meluat kalo nak bercerita pasal bersih 3.0 nie.Bukan meluat apa, banyak kelemahan KDN yang terlalu bagi muka kat mereka nie. Tapi disebabkan ramai yang menunggu2 akan tulisan aku kali nie, maka biarlah aku menulis sedikit sebanyak tentang ni.

 Kita lihat semula apa yang dikatakan oleh PAS menerusi suaranya Pemuda PAS yang menjamin Bersih 3.0 akan berlangsung dengan aman. PAS sendiri mengakui bahawa mereka adalah pakar demonstrasi.
  Bersih kali ini membawa slogannya Duduk & Bantah.

                                       
                                                               
                                              
                                             

                    
                                  


Tapi hakikatnya, apa yang sudah terjadi ketika Bersih nie berlangsung?? adakah ianya berlaku dengan aman seperti janji PAS? Adakah ianya berlangsung secara "DUDUK & BANTAH"??

MARI KITA LIHAT SELANJUTNYA PERISTIWA YANG MENIMPA SEPANJANG DUDUK & BANTAH INI DIMAINKAN.

Mari kita lihat apa yang disiarkan oleh suara Haprakah ini sendiri.

         
                                          Link : PAS pakar Demonstrasi, jamin Bersih 3.0 aman.           
PAS dengan muka tak malunya mengatakan adalah Pakar Demonstrasi, tapi apakah kepakaran PAS dalam berdemonstrasi ini yang menyebabkan keadaan menjadi huru hara??


Mari kita lihat siapakah yang mula memberi Arahan untuk membuat huru hara ini?



Nah.!! sekarang mana PAS nak letak muka? sebelum nie bagi jaminan Bershit 3.0 nie aman, tapi apa yang sudah jadi sekarang nie? Mereka tak lain tak bukan tetap akan menyalahkan kerajaan terutamanya pihak polis dalam mengaitkan insiden ini. Inilah sikap sebenar Pembangkang.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya