PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Saturday, 9 June 2012

Fahaman Lee Kuan Yew berkembang di Pulau Pinang.






Kenapa banyak buku-buku Tulisan  dan fahaman Lee Kuan Yew di kedai bacaan di Pulau Pinang? Apa yang menimbulkan satu pertanyaan kat gua, bagaimana tulisan2 ini hanya diterjemahkan kedalam bahasa Cina?
Gua tercari2 buku yang sama yang  diterjemahkan kedalam Bahasa Melayu, tapi tak jumpa.

Begitu juga  Karangan tulisan Mantan PM, Tun Mahathir juga dilihat ditulis dalam bahasa Cina.Kenapa penterjemah takut untuk  menyalinnya kedalam bahasa melayu?? Jawapannya mudah. Kerana ramai melayu yang tidak tahu berbahasa Cina. Timbul satu pertanyaan, sekiranya tulisan2 ini hanya diterjemahkan kedalam bahasa Cina, cukup mudah kita melihat terdapat seribu satu rahsia kaum cina terhadap melayu selama ini.
Orang2 diluar sana mungkin berpendapat yang gua nie seorang yang perkauman, tetapi adakah korang semua fikir, siapakah yang lebih perkauman diantara Melayu dan Cina?
Nak lihat jurangnya. Sila datang dan tinggal sendiri di Pulau Pinang wahai kaum Melayu.Kita  semua tahu siapakah Lee Kuan Yeew sebelum ini.Yang menjadi Mentor kepada DAP ini. 

Tulisan Lim Guan Eng juga ditulis dalam bahasa cina.Bukankah Lim Guan Eng cukup suka terhadap Mat Sabullhit selama ini? Kenapa Mat Sabullshit tidak pernah mengambil tahu isi yang tersirat & tersurat yang terkandung didalam tulisan mereka ini?

Mat Sabullshit (Tim. Presiden PAS) / Geng Endorgang hanya layak ditertawakan oleh  mereka. Mereka  penyokong PR masih tak sedar diri sendiri akan kuasa yang semakin hilang ditangan kaum Pendatang ini.Mereka semakin hari semakin menguasai minda orang melayu. Sedarlah dirimu wahai Melayu, anda hanya layak ditertawakan oleh mereka.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya