Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Thursday, 21 June 2012

UMNO/BN harus peka terhadap media bacaan




 UMNO sekarang ni harus bertindak dengan lebih cekap dan efektif kearah media terutamanya bahan media cetak.Kita sedar banyak blogger2 yang kini dilihat memihak kearah kepimpinan Negara, apa yang gua lihat kadang kala tulisan2 mereka tidak dihebahkan oleh media bahan bacaan. Kita juga ketahui dimana terdapat juga bahan bacaan yang seringkali menulis dan juga yang diambil dari tulisan2 blogger ni, namun bahan bacaan tersebut adalah dari sumber yang sama terutamanya  Utusan Malaysia.

Gua mempunyai cadangan  dimana  harus ditubuhkan bahan bacaan khas yang diambil dari blogger2 ini. Cuba kita lihat bacaan dari suara penuh (PAS) iaitu Harakah, begitu juga  dengan  Keadilandaily (PKR) dan termasuk juga Roketkini (DAP). Tetapi apa yang jadi dengan  suara sepenuhnya UMNO??
   
                                          

                                                          
                                                   
                                        

 Banyak ahli2 parlimen UMNO yang hanya tahu goyang kaki tunggu masuk gaji, termasuk juga beberapa Menteri, Datuk2, Tan Sri dan orang2 yang berkepentingan yang ada kuasa tetapi tidak tahu guna dan lebih parah  mereka yang mempunyai kuasa ini duduk didalam tiket UMNO. Apabila sudah merasakan parti lain boleh membeli mereka, mereka seterusnya keluar dan mengutuk UMNO.

Negara ditimpa degan berbagai-bagai pertuduhan yang diterima dari Pembangkang, mereka yang terbabit seharusnya menjawab tetapi kita lihat fungsi ini dijawab oleh kebanyakkan blogger. Apa sudah jadi terhadap orang yang terbabit?? Contoh  utama. Lihat pada pertuduhan NFC. Setelah dituduh  dengan berbagai2 tuduhan, baru keluar tampil itupon selepas 3 bulan.


UMNO/BN tidak tahu berfikir hal ini,  Ramai ahli2 UMNO yang  sudah bertahun2 didalam parti tetapi tidak banyak inisiatif untuk membantu menaikkan UMNO dimata masyarakat. Yang mereka tahu menaikkan umur persaraan dari 58 sehingga 60 tahun. Itupon gua tak pasti samada orang yang mengusul syarat itu menyokong UMNO @ tidak kerana gua diberi tahu orangnya berasal dari   sebuah negeri  pimpinan PAS

Ramai masyarakat yang tidak sempat membaca berita dan melihat televisyen, jadi kesempatan ini harus diambil oleh UMNO/BN untuk menggerakkan sebuah akhbar bacaan yang diambil dari blogger terutamanya isu2 panas yang sudah pon dijawab didalam blog.

                                                          
Masyarakat sekarang lebih mempercayai bahan bacaan dari Harakah, Keadilandaily dan juga Roketkini. Kenapa mereka mempercayai sumber2 ini? Kerana bahannya mudah didapati dikedai2 diluar sana tambahan pula kebebasan bersuara  yang  diminta pembangkang dipersetujui oleh KDN. KDN memang lembab sehingga menuruti segala kehendak Pembangkang yang dilihat semakin hari semakin banyak memfitnah dan menuduh sesuka hati. Mereka (Pembangkang) amat suka dengan tindakan Hisyammudin Amaran yang dilihat lebih memihak kepada Pembangkang. Lain pula ceritanya tindakan KDN Bullshit terhadap Penulisan yang menghentam Pembangkang, ada yang ditahan, seterusnya disoal siasat tetapi KDN membiarkan pembangkang yang menuduh dan memfitnah sesuka hati. Alasan yang diberi “Kebebasan Bersuara”.

KDN Bullshit bertindak seperti duri dalam daging, Menterinya hanya berpakaian Kerajaan tetapi menjalankan kerja untuk pembangkang. Patutla Pembangkang berterusan  mendesakan untuk  “Kebebasan Bersuara & Mansuhkan ISA”. Kerana apa? Kerana 2 faktor ini cukup dijaga rapi oleh zaman pemerintahan Tun Mahathir.
                                                       
Kita tak nafikan dimana KDN pada zaman itu bukanlah seorang yang bacul dan bertindak semacam baghal seperti KDN hari ini.

Don’t worry.  Gua akan hentam lu habis-habisan kerana lu KDN satu badan yang paling tak guna dalam cabinet.!

2 comments:

Wau Janak said...

memang betul!

Darah Satria said...

yee broo... Nie apa yang gua fikirkan... masih bnyk kekurangan yang orang2 terbabit tak pandang,. BN dilihat terlalu leka

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya