Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Thursday, 23 August 2012

Updated!! DAP rasis ambil tanah rakyat Pulau Pinang.!!




Gambar kat Bawah nie merupakan gambar terbaru yang telah di "updated" kan dari masa kesemasa..
 Lihatlah bagaimana DAP rasis nie merampas tanah rakyat Pulau Pinang. Penduduknya di halau keluar secara tidak hormat dengan  merobohkan  rumah mereka, Kerja-kerja merutuhkan  rumah penduduk sekitar dilakukan  ketika bulan Ramadhan lagi.

 Perumahan yang berharga Ratusan Ribu malah Jutaan ringgit akan dibangunkan dikawasan ini, Dimana PAS & PKR selaku teman   didalam Pakatan Rakyat??? Kenapa Mereka tidak bersuara??

 PAS memang  musibat bila  membiarkan temannya  DAP  merobohkan rumah penduduk.!!

Lihat gambar dibawah yang gua  ambil nie.




















 
 Senario ini boleh dilihat sejak kebelakangan ini yang mana banyak pemaju semakin berani mengambil tanah-tanah milik rakyat khususnya yang didiami orang Melayu untuk dibangunkan.

Menjadi kebimbangan strategi pengambilan tanah atas alasan kegunaan awam atau pendidikan, tetapi akhirnya tanah tersebut dijual kepada pemaju perumahan dan dibangunkan dengan projek berharga jutaan ringgit.

Inilah perancangan bagaimana mereka mahu menghalau orang Melayu dari bahagian pulau.

Kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil-alih tanah didiami orang Melayu khususnya di bahagian pulau atas alasan kegunaan awam adalah salah satu strategi  menghalau mereka secara terancang.

 Melayu  Pulau Pinang harus sedar.!!!


No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya