PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 5 September 2012

Peniaga Pulau Pinang serang DAP! Malik Kassim lari.?



Ini cerita terbaru serangan peniaga-peniaga  melayu yang   menyampah dengan kerajaan DAP Pulau Pinang berhubung insiden berniaga di Padang Kota Lama.

 DAP Pulau Pinang semakin hari semakin kurang ajar dengan mengenepikan  orang-orang  melayu. Jika  peniaga tersebut Cina, sudah tentunya DAP musibat  membiarkan  mereka berniaga sesuka hati walaupun  menyekat lalu lintas dan mencemarkan pemandangan.


 YB Malik Kassim yang juga Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanyalah menjadi tongkol kayu dengan tercegat tanpa boleh berbuat apa-apa.

Malik Kassim juga  lari bersama kereta  Mercedes selepas diasak teruk oleh peniaga-peniaga terbabit. Kemarahan  dilihat jelas terpampang di wajah mereka yang sudah muak dengan sikap berat sebelah pimpinan DAP Pulau Pinang.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya