PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 29 October 2012

Pertubuhan Gereja sabah Menyokong Anwar Ibrahim.!



Surat yang  menggunakan latter head Pertubuhan Gereja Seluruh Sabah – Gatholic Diocesan Centre – beralamat Lorong OKK Segunting 3, Jalan Penampang, P.O. Box 10225, 68802 Kota Kinabalu Sabah bertarikh 18 Ogos 2008 Ruj: SULIT3/PGSS/DSA/-01 ditandatangani oleh Pastor Silvester Khemo Andaman selaku Presiden PGSS.

Antara lain surat itu menyatakan mengenai mesyuarat Pertubuhan Gereja Seluruh Sabah (PGSS) yang diadakan pada 10 Ogos 2008 yang mengambil keputusan sebulat suara menyokong kepimpinan Anwar Ibrahim dalam Pakatan Rakyat.

Mesyuarat berkenaan juga menurut surat itu turut dihadiri oleh Pastor Datuk Dr Jeffery Ketingan.

Menurut surat itu persatuan berkenaan juga menyatakan Anwar layak sebagai perdana menteri kerana sikap terbuka dan liberal bekas timbalan perdana menteri itu. Ia juga turut menyifatkan Anwar sebagai seorang pemimpin berdidikasi kerana membenarkan perkataan Allah digunakan dalam semua agama.

Surat itu juga memaklumkan pihaknya akan menghantar wakilnya seramai 17 orang AJK pertubuhan itu yang diketuai oleh Pastor Datuk Dr Jeffery Ketingan ke Permatang Pauh untuk membantu kempen pilihan raya kecil yang disertai Anwar

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya