PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 2 November 2012

Melayu Pulau Pinang merempat.!



 Kat bawah nie  satu gambar yang membuka minda kita semua. gambar ini  aku ambik sendiri,  ternyata bukanlah orang asing, tetapi orang Melayu yang sebaya dengan mak  gua & mak u all semua. Kasihan sangat melihat keadaan mak cik nie yang meminta sedekah, hendak menangis aku melihatnya, tetapi apakan daya, Berat mata memadang, Berat lagi bahu yang memikul. Keadaannya yang begitu daif malahan  terabai.

 Apakah kita hari ini sanggup melihat  keadaan mak /ayah kita berkeadaan seperti ini?

Anggaplah  makcik ini seperti mak kamu sendiri.


 Kerajaan Negeri PP dibawah kuasa pemerintahan  DAP mengetepikan   bumiputera, malah  melayu  di Pulau Pinang  hanya layak dijadikan  kuli & dibiarkan merempat.!

 Di setiap ceramah PAS, DAP  dengan begitu megah dan bangganya mengatakan membela rakyat Pulau Pinang, tetapi lihatlah sendiri, rakyat Pulau Pinang terutamanya bumiputera  semakin terhimpit   dengan pentadbiran DAP  yang langsung tidak menjaga kepentingan rakyat, malah  mereka yang   susah  tidak langsung dibantu.

 Kekejaman DAP Pulau Pinang semakin ketara, Kerajaan negeri DAP hanya menjaga kaum cina demi kepentingan Politik  mereka.

 Jika ini sedang berlaku di Pulau Pinang,  apakah akan terjadi jika   5 & 10 tahun akan datang?? MAMPUKAH kita  masih lagi bergelak ketawa??

Sedarlah bangsaku, kamu semakin hari semakin ditindas oleh Zionis Israel PAP yang mempunyai agenda  tersendiri didalam DAP.!

2 comments:

MMI said...

Salam Bro..MMI sudah pun listkan blog Darah Satria di list bloggers Penang..semoga kita dapat bertukar-tukar maklumat..Teruskan Perjuangan..

Darah Satria said...

thank's bro

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya