PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Saturday, 1 December 2012

PR makin terdesak.! burukkan nama negara




Pakatan Rakyat semakin terdesak. Mereka  setiap hari akan mencari kesalahan untuk menjatuhkan negara.  Suara Keldaian Daily  mengatakan Kerajaan takut kerana Pilihanraya kononya dikatakan kotor. Jika pilihanraya dianggap kotor. kenapa semasa PRU ke 12  PR  berjaya merampas 5 buah negeri??




Jika Pilihanraya  dinegara ini dianggap tidak bersih, kenapa dunia luar memuji cara pentadbiran negara? Sejak merdeka, Malaysia salah satunya negara didunia yang mampu menjaga keharmonian pelbagai bangsa yang boleh duduk dengan aman dan damai.

Pakatan Rakyat selama ini tidak mempunyai jasanya dalam membangun negara kerana mereka masing-masing mabuk kuasa & gilakan pangkat..



TOLAK PAKATAN RAKYAT.!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya