PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 21 November 2012

UMNO/BN kecam israel, PR pula sibuk mahukan Putrajaya.!




Kecaman demi kecaman diteruskan melalui forum,. media dan ceramah2 oleh UMNO/BN berkaitan isu serangan ganas Israel keatas Gaza.

Tetapi amat berbeza disebelah Pembangkang. mereka kini sibuk  menentukan siapakah  yang akan jadi PM. Sikap gilakan kuasa pembangkang semakin jelas dari hari kehari.



Pembangkang lebih-lebih lagi PAS dilihat makin hari makin gila berpolitik sampaikan hanya memikirkan politik siang dan malam. Keinginan untuk merampas Putrajya semakin menjadi-jadi tambahan pula sekarang sibuk memilih PM jika PR memerintah. Mereka semacam tidak hirau keadaan sekeliling, yang mereka nampak  hanyalah Putrajaya, Dahulu PAS menyindir kerajaan kononnya banyak membazir Putrajaya, Mereka mahu lelong, tetapi keadaan kini sudah terbalik.





Pakatan Rakyat  memang mementingkan diri sendiri.






No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya