PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 19 December 2012

Agenda DAP menghapuskan Melayu Pulau Pinang.!




Pengambilan tanah kali ini  tertumpu pula dibahagian tanjung, perkampungan melayu disana kini sedang dihapuskan satu persatu oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang (DAP).!

Nasib  Melayu semakin malang apabila  Kerajaan Negeri DAP senang hati yang merampas tanah penduduk .
Pampasan yang diberikan  juga tidaklah sebanding dengan maruah yang telah di rampas oleh pemerintahan kuku besi DAP.!



Apakah yang mahu dibanggakan lagi dengan cara pemerintahan DAP ini??

Masih tidur lagikan wahai Bangsaku??




Kita dapat lihat bagaimanakah DAP menghalau penduduk sedikit demi sedikit, kata-kata manis selalunya dilemparkan terhadap penduduk Pulau Pinang dan dalam masa yang sama DAP menjerut leher mereka sendiri. Inilah  cara permainan  yang kasar dalam lembut DAP 



  PAS terus diam mebisu begitu juga PKR kerana mereka takut dibuang jawatan seperti yang sudah terjadi terhadap Hassan Ali (bekas Exco Hal Ehwal Islam Selangor).

   DAP & PAP telah mengatur satu pelan srategik bagaimana  memonopoli konsep pecah & perintah ini.


                                       
                                                

 Inilah yang dikatakan, Menang sorak, kampung tergadai.!!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya