Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Sunday, 9 December 2012

Anwar mahu menipu lagi, janji turunkan harga minyak.?


                                             

 Anwar nie tak habis-habis nak menipu rakyat, sebelum  PRU 12 lagi, cakap mahu turunkan harga minyak, tetapi selepas  5 buah negeri  ditadbir pembangkang, harga minyak tetap juga tak diturunkan., cuba lah buat dulu di negeri yang ditadbir pembangkang.!

Jika benarlah dakwaan dakyah pembangkang dimana boleh turunkan harga minyak mengapa tidak di turunkan di negeri dimana mereka telah tawan? Selangor dimana negeri yang kaya raya, Menteri Besar yang dahulu Dato Seri Khir Toyo telah meninggalkan Selangor 5 bilion kepada kerajaan yang baru.
Mengapa Tan Sri Khalid tidak menurunkan harga minyak. Dulu manifesto mereka ketika pilihanraya adalah untuk menurunkan harga minyak, membantu usahawan, membantu mahaasiswa, di mana semua janji itu semua.


 Bukankah dulu Dato' Seri Anwar Ibrahim memegang jawatan pernah menurunkan harga minyak tetapi kenapa sekarang tidak.

Cukai yang di kutip di Klang saja sudah menyamai dengan cukai yang di kutip di Negeri Sembilan, dimanakah duit itu.??


Lihat   video dibawah bagaimana penipuan Anwar yang hanya tahu berjanji.!








Dulu kata mahu turunkan harga minyak,.Mereka pon percayalah dengan Anwar penipu ni..

 Adakah Anwar kian tersepit setelah menyedari  bekas ahli PKR Zahrin & Aminah masuk UMNO dikikuti 346 ahli yang lain ?? 

 Zahrain, bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang meninggalkan parti pembangkang pada Februari 2010 dan menjadi ahli Parlimen Bebas.


                                           

 PKR semakin tersepit, PAS pulak buat hal dengan DAP.
 Ini sebuah petanda  yang bagus. Sebuah petanda PR akan dikuburkan dalam PRU 13!!!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya