Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Sunday, 2 December 2012

Duit plastik pon DAP P.Pinang nak sapu?




 DAP nie memang orang kata jenis tak cukup dengan apa yang ada.. Dah la rumah kos rendah pon tak bina sejak ambil alih  Pulau Pinang, penduduk melayu pula kian hari kian mengemis ditambah dengan  sifat rasis DAP yang merampas tanah penduduk kampung terutamanya dikawasan orang Melayu.

Tidak cukup dengan itu, DAP juga mengenakan cas sebanyak RM0.20 sen setiap satu beg plastik.Walaupun hanya 20 sen, jika dibilang setiap kedai-kedai runcit & beratus-ratus lagi kedai yang  diperintahkan oleh kerajaan negeri P.Pinang, sudah berapa banyak mereka sapu.? Lihat gambar diatas sebagai bukti.


Jelas tertulis  "ARAHAN KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG" Siapa yang memerintah Pulau Pinang sekarang ini jika bukan DAP??


Inilah salah satu cara DAP Pulau Pinang merompak dari rakyat,.!Masih ramai juga melayu yang tak sedar cara permainan DAP ini,!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya