PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Tuesday, 18 December 2012

Kejatuhan Melayu Singapura.



                   
Waktu  dahulu, orang-orang melayu Singapura berasa bangga dengan  mengangkat Lee kuan Yew ini sebagai pemimpin. mereka lebih mempercayai  orang  lain daripada  bangsa sendiri.

 Lihat sahaja pada gambar yang gua  kasi diatas ini. Inilah yang sedang terjadi kepada  PAS yang mengangkat martabat DAP berbanding  orang-orang Melayu dan beragama Islam sendiri

Lihatlah juga senasib bangsa kita  sekarang ini di Singapura.

                     
Dahulu orang-orang melayu mengangkat   Lee Kuan Yew dijadikan pemimpin, setelah sekian lama kini kepimpinan kepimpinan cina Singapura pula tidak sesekali mengangkat martabat Melayu apatah lagi mengangkat  Melayu sebagai  PM.

Lihatlah berapa ramaikah suara Melayu didalam kabinet Singapura?

Melayu dipinggirkan dalam kabinet Singapura

Inilah yang dikatakan sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian sudah tidak berguna.


No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya