PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 19 December 2012

Lagi Melayu Pulau Pinang merempat.!!




 Cukup sekadar secebis gambar diatas ini yang gua nak tunjukkan kat u all bagaimana keperitan yang sudah dirasai penduduk Pulau Pinang terutamanya orang Melayu.

Gambar ini aku sendiri yang ambil,  persoalan yang bermain diminda puak2 penyokong PR musibat, kenapa  tak ambil gambar mukanya??

 senang sahaja jawapannya, kerana  dia juga manusia biasa yang mempunyai maruah dan  harga diri.

Orang-orang Melayu  Pulau Pinang   dilihat tidak diberi peluang untuk  mendapatkan kerja di sini lebih-lebih lagi  syarikat  anak negeri yang dikuasai  Kerajaan kuku besi DAP.!

Inilah salah  faktor   dan cara  halus mengusir  Melayu disini.

Alasan mudah yang  diberikan jika ditanya  kenapa  mereka keluar dari Pulau Pinang?

Senang sahaja jawapannya. .



Kerana mereka susah mendapatkan pekerjaan  disini walaupun mereka asal dari sini.

Inilah startegik licik permainan DAP yang menyambung perjuangan PAP Singapura.!!



No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya