Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 14 January 2013

Cara DAP P.Pinang tak benarkan penduduk miliki rumah melalui website.!





Ketika sedang mendaftarkan rumah secara online di website ePerumahan.penang.gov.my, berlaku perkara yang agak konfiuskan aku. kenapa? Selepas masuk ke maklumat seterusnya, apabila je "klik" butang seterusnya. page seterusnya tak dijumpai.

Keluar seperti gambar dibawah.


  DAP Pulau Pinang berbangga kononya melancarkan portal ePerumahan pada April 2011 tahun lepas yang disediakan oleh kerajaan Negeri P.Pinang.Tetapi hakikatnya ini hanyalah tipu semata-mata. Kenapa?

Sebab website ini tidak boleh digunakan sepenuhnya.



  Apabila cuba "klik" salah satu pada rangkaian penggunaan Internet, gambar dibawah tertera keluar, walaupon telah mendaftar masuk, tetapi hakikatnya seperti tidak mendaftar.Masih berterusan keluar Invalid username & Password.!



Sudahlah tipu setelah mendaftar, namun ayat yang keluar Sila Masukkan Kata Laluan Yang Betul !!!.

Punya kurang ajar kan ?



Apa yang gua nampak, sistem ini disengajakan  jadi seperti ini. Jawapan yang paling mudah, Kerajaan Negeri Pimpinan DAP  adalah dalang utama disebalik rangkaian ini. Kerajaan negeri jelas melakukan Diskriminasi secara terselindung, membuka portal kononnya nak tunjuk kat Rakyat P.Pinang memberi kemudahan mendaftarkan diri untuk memiliki rumah di P.Pinang,.

Tetapi hakikatnya setelah mendaftarkan diri dan memasukkan maklumat, dengan tiba-tiba  page tersebut tidak boleh diguna pakai.

Inilah cara sebenar Kerajaan Negeri P.Pinang dipimpin DAP ketika melayan hak pengguna kelas bawahan.!

Sungguh kurang ajar nampaknya DAP P.Pinang ini.!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya