Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Tuesday, 8 January 2013

Mat Sabu mahu berhimpun 12 Januari? sama no bilik 121?



 Akhirnya Mat Sabu terpaksa memulakan kempen  berhimpun., tetapi  apa yang memuskilkan gua, kenapa  pada tarikh 12 Januari?  Januari adalah pada bulan satu, maknanya tarikh ini 12/1. Jika kita buang ' / ', bererti no yang tertera adalah 121.

Apakah no ini sudah menjadi no kegemaran Mat Sabu??

Masihkah anda ingat ketika suatu masa yang lalu, Mat Sabu amat menyukai no ini, ini kerana no ini adalah no biliknya ketika ditangkap Khalwat bersama skandalnya yang juga isteri orang bernama Normah.

                                         

Nak dengar selanjutnya? sila lihat video dibawah.



                                                     
Kerja Timbalan Presiden PAS hanyalah tahu berhimpun sahaja.Adakah kerana sikap Mat Sabu yang  ingin membalas dendam terhadap ITM yang menendangnya keluar akibat tak habis  berhimpun ketika belajar di sana? Akibat sudaah pandai berhimpun, kini Mat Sabu sudah diangkat sebagai Pengarah Perhimpunan.Maka bertambah jahanamlah PAS lepas ini.

                              

Inilah kerja PAS, wujud lebih 50 tahun, tetapi hanya pandai berdemo sahaja. tak ke bodoh namanya tue?
Mereka lebih pentingkan berdemo tanpa menghiraukan rakyat-rakyat dinegeri pemerintahannya mengangkut air perigi & kotor. Inilah jenis "Kebajikan" yang PAS lakukan.

Nama PAS harus ditukar kepada Parti  Angguk Saja.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya