PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 9 January 2013

PAS benarkan DAP hina Islam.!



Masih ingatkah kita bila puak2 DAP seringkali menggunakan Ayat Al-Quran, PAS dengan  kuasa veto nyanyuknya, Nik Aziz membenarkan pulak Ayat Quran ini di gunakan oleh  bukan Islam lebih-lebih lagi puak Kristian.

Apa Jawapan Nik Aziz? Katanya: " Salah tafsir itu dia punya pasal, yang penting kita mahu lawan UMNO"

Inilah satu jawapan  orang tua yang dah terlalu nyanyuk dan hanya mempergunakan Agama untuk kepentingan Politik.!




Patutla PAS sejak akhir-akhir ini dilihat semakin bengong rupenya. mungkin akibat dipimpin oleh orang yang dah terlalu Nyanyuk.

Orang kata apa, Rumah kata pergi, kubur kata mari.

Tapi Nik Aziz tak hiraukan semua itu, yang penting Politik harus tetap politik sehinggakan Ayat Quran pon dikategorikan Ayat Politik.!

Inilah Ulama' Su.

Sabda Rasulullah SAW.“Wailun li -ummatii min ‘ulamaa- is suu ”. “Rosaknya perilaku ummatku adalah BERPUNCA dari perbuatan orang orang PANDAI UGAMA yang jahat NAFSUnya ”


Ulama' Akhir Zaman yang sesat lagi menyesatkan.!


No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya