PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 14 January 2013

Peserta KL 112 salah arah kiblat.






 Akibat dirundung perasaan atau terpengaruh dengan  amanat Haji Hadi, Peserta KL 112 pulak buat malu mereka. Bukan malu apa, tetapi kerana malu tersalah arah kiblat. Kenapa mereka boleh tersalah arah ni?

Alahai... Nik Ajis sibuk berdoa menjatuhkan UMNO/BN tetapi orang mereka sendiri sudah membuka pekung didada.


Lihat video dibawah:  

Itulah orang kata. jagan asyik sibuk menuduh & mengata orang tu tak betul orang ni tak betul, last-last  depa sendiri  tak betul.

Peserta ini majority dihadiri oleh orang-orang Melayu dalam PAS. 
Sanggup datang jauh-jauh berhimpun dan penuhkan stadium. Mereka lebih sanggup berhujan panas tetapi lihatlah taktik dan kebijaksanaan pemimpin DAP, mereka hanya tunjuk muka & terus blah.itupon kalu yang  nampak, yang tak nampak? Silap-silap tengah sedap-sedap duduk kat rumah  tengok TV.

Alahai.. Melayu.Melayu.. sudah-sudahlah anda diperbodohkan.

Sampai bila harus anda di cucuk hidung?



       

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya