Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Saturday, 9 February 2013

DAP penipu! Rumah mampu milik harga ratusan ribu.




Sekali lagi rakyat Pulau Pinang ditipu hidup-hidup oleh DAP penipu ini..Dah laa pemilihan cara Komunis semasa CEC. Rumah mampu milik pon depa tak bina, tapi paling tak boleh tahan PAS dengan sikap munafiknya terus tetap membela DAP ini. PAS sebenarnya buta kayu.
                            
TASEK GELUGOR, 4 Feb –  Bukan saja tak logik dan tidak masuk akal… rumah mampu milik di Pulau Pinang RM 400 ribu adalah cara halus DAP halau orang miskin dari negeri itu, demikian pandangan Ketua Wanita UMNO Bahagian Tasek Gelugor, Datuk Jahara Hamid.
Menurut beliau, Kerajaan Negeri Pulau Pinang hanya menggunakan nama ‘rumah mampu milik’ tetapi pada hakikatnya harga yang ditawarkan jauh dari jangkauan rakyat.
“Mana mungkin rakyat berpendapatan rendah dan sederhana mampu membeli rumah berharga sedemikian. Kalau dah berharga sampai RM400 ribu, ini bukan lagi rumah mampu milik tapi rumah mampu mimpi. Bagaimana mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana mampu membeli rumah harga sebegini.
“Golongan muda yang baru bekerja dan baru berkahwin juga tidak akan mampu beli. Hanya mereka yang kaya sahaja yang mampu beli. Malah saya melihat ini adalah salah satu strategi DAP menghalau mereka yang berpendapatan rendah dari negeri Pulau Pinang.
“Mereka seakan mahu menjadikan negeri ini hanya untuk golongan elit sahaja. Siapa yang tidak mampu sila keluar dari negeri ini. Cara inikah mahu bantu rakyat…,” ujarnya kepada UMNO-Online.
Tambah Jahara lagi, seharusnya projek rumah mampu milik adalah sebuah projek yang membantu rakyat kurang berkemampuan untuk memiliki rumah. Oleh itu projek sebegini tidak seharusnya bermotifkan keuntungan kerana ianya bagi memastikan keperluan masyarakat dipenuhi.
“Namun, apabila harga tinggi diletakkan, bagaimana mereka yang tidak mampu mahu memiliki rumah. Ianya terang-terangan menyusahkan rakyat. Apabila rakyat negeri ini tidak mampu untuk membeli rumah di negeri mereka sendiri maka mereka akan mencari di negeri berdekatan.
“Golongan rendah dan sederhana ini akan keluar membeli rumah di negeri lain. Maka siapa lagi yang tinggal di negeri ini? Hanya golongan elit. Janji untuk membela nasib rakyat miskin terus berkubur kerana DAP hanya mengejar wang,” tambahnya lagi.
Sebelum ini, Pengerusi Barisan Nasional (BN) negeri Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata unit rumah seluas 1,000 kaki persegi ditawarkan pada harga siling RM400,000 itu adalah di luar kemampuan bagi golongan berpendapatan kurang RM5,000 sebulan. - MediaUMNO
        

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya