PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 15 February 2013

DAP Pulau Pinang kenakan harga "parking" sebanyak RM28,000 ??


                           


Kerajaan DAP Pulau Pinang diselar kerana mengenakan 'caj tersembunyi' terhadap orang awam yang ingin membeli rumah mampu milik yang bakal dibinanya.

Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Insan Mulia, Aminah Abdullah  mendakwa, caj tersebut dikenakan bagi pembeli rumah kos rendah berharga RM72,500 di mana mereka terpaksa membayar tambahan RM28,000 jika mahu mendapat satu petak letak kenderaan.

Menurutnya, syarat yang dikenakan itu menyebabkan pembeli terpaksa membayar jumlah keseluruhan lebih RM100,000.

"Saya terkejut apabila mendapati harga rumah itu melambung menjadi RM100,000 sedangkan mereka mencanangkan tujuan projek berkenaan dilaksanakan adalah untuk manfaat rakyat berpendapatan rendah di negeri ini.

Inilah kerja DAP. pungut keuntungan dengan cara menipu pembeli. Dah la menipu pasal pemilihan CEC. DAP & pakatan Rakyat ni memang kaki penipu..!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya