PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 22 February 2013

Mereka semakin berani menghina Islam bila umatnya berpecah belah.!



Lars Virlks yang sebelum ini  pernah menerima kecaman seluruh dunia dengan penyiaran Lukisan gambar penghinaan Nabi Muhammad saw.

Bagaimanapun, beliau  memberitahu akan mendedahkan lagi gambar Nabi Muhammad saw diacara Pameran di bandar Malmoe.

Berikut saya paparkan lukisan  yang dipamerkan sebelum ini di akhbar harian Sweden, Nerikes Allehanda pada tahun 2010.



Persoalannya, mengapa dia begitu kurang ajar & biadap dan berani melakukan penghinaan ini? 

 Ini semua kerana Umat Islam di sweden populasinya hanyalah sebanyak  kira-kira 100, 000 orang sahaja.

Begitulah yang terjadi jika Umat Islam  menjadi minority. mereka tidak ada kekuatan untuk bangkit menentang..

Inilah mengapa UMNO mengajak PAS bersatu namun ditolak oleh Nik Aziz yang katanya UMNO lebih Jahat dari DAP.

Tak mengapalah jika UMNO jahat sekurang-kurangnya Kerajaan pimpinan UMNO/BN masih lagi mendirikan Masjid, Agama Islam Agama Pesekutuan & Bahasa Melayu adalah bahasa Rasmi.

punyalah baik kan DAP ini sehingga mintak kalimah Allah untuk bukan Islam. Nik Aziz juga turut setuju.. Namun terpaksa pusing last2 minit sebab  baru perasan dirinya sudah nyanyuk keluarkan perkataan yang bukan-bukan.



No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya