Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Tuesday, 26 February 2013

PAS samakan pemberian BR1M dari Firaun





PAS kini semakin teruk sesat. bermula dengan sikap Nik Aziz yang menyamakan penerima BR1M dengan ayam & Lembu, kini beralih pula kepada Presidennya Hadi Awang  yang menyamakan pemberian ini seperti Firaun yang cuba menyesatkan dan cuba membodohkan rakyat.

Kenapa PAS jadi makin tak betul sekarang ni??

Nak benci pun biarlah berpada-pada.

Pemberian ini adalah hasil salah satu dari keuntungan negara.

Lebih baik memberi BR1M dari menurunkan harga kereta yang cuba di janjikan  oleh Ketua Penipu mereka Anwar Ibrahim. BR1M semua lapisan dapat rasai.. tetapi tak semua masayarakt kita pada hari ini mampu membeli kereta..

Inilah bezanya Ketua Pemimpin BN & Ketua Penipu PR yang masing-masing mempunyai Ijazah dalam bidang Ekonomi & Sastera B.Melayu.


PAS sebelum ini meminta penyokong mereka memberikan bantuan BR1M yang diterima ini kedalam  dana tabung PAS dengan memberi alasan duit yang diterima itu tidak baik dan mengharapkan wang derma sahaja.

Namun apabila melihat penyokong mereka yang semakin hari semakin naik meluat dengan cara PAS, lama kelamaan mereka sendiri boleh berfikir dengan rasionalnya..

Ingatlah tatkala Wang Kohilal yang diterajui oleh PAS hilang begitu saja sebanyak RM45 juta..


Ingat. Jgn sesekali lupa.

Pelaburan Kohilal hilang begitu saja. mungkin wang itu ada dicelah-celah serban Pemimpin mereka.

1 comment:

Anonymous said...

SAYA SOKONG BLOG TUAN

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya