PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Sunday, 10 February 2013

PM bakal terima sambutan hangat di Pulau Pinang.




Melihat kepada situasi yang berlaku ketika ini di Pulau Pinang, semarak dan semangat gelombang Biru mula dirasai. Melihat kepada pacakkan bendera di sepanjang laluan memberikan semangat kepada  ahli BN untuk terus berusaha keras menawan semula Pulau Pinang.









Semangat pilihanraya kian dirasai ketika ini. Sejuk sikit mata memandang kebiruan  Gelombang biru BN dari memandang bendera DAP rasis.

Semangat ini dirasai sepanjang laluan di Pulau Pinang. Kehadiran PM dijangka mendapat sambutan hangat bukan sahaja  di media arsus perdana, malahan mendapat liputan meluas dari media luar dengan kehadiran PSY.

Sama-sama kita nantikan..



No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya