Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Wednesday, 13 February 2013

Singapura bakal merampas Pulau Pinang melalui DAP.






Mengapa bangsa Cina beriya iya mempertahankan Pulau Pinang?

Mereka ada agenda tersembunyi untuk keluar dari Malaysia. Ini isyarat jelas dengan kehadiran Lee Kuan Yew di Pulau mutiara itu dan hubungan baik antara DAP dan PAP Singapura.

Pulau Pinang masih di bawah Kedah dengan bayaran pajakan tahunan di bayar oleh Kerajaan Pusat sebanyak RM10,000 (http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_02.htm)

Kerajaan Pulau Pinang pernah membuat tawaran kepada Sultan Kedah untuk membeli Pulau Pinang dari Kedah dengan nilai RM1 billion dan sebagai gantinya menyerahkan Seberang Prai. 

Cadangan gunakan harta Kedah iaitu Seberang Prai sebagai galang ganti.

Oleh itu cadangan menSingapurakan Pulau Pinang sedang berjalan. Ini adalah harapan terakhir kaum China di zaman moden ini untuk mendapatkan satu negara selepas Singapura terlepas.

Sebab tu kaum China di sana semakin kurang ajar.

Oleh itu adalah di cadangkan selepas BN berkuasa di Kedah maka Pulau Pinang patutnya di serap di bawah Kedah. Tiada salah apa apa. Lihatlah Hong Kong tetap maju jaya walaupun di bawah China.

Singapura sebagai di ketahui umum kaya tapi kurang tanah. Di zaman moden ini tanah semua telah berpunya. Singapura pada satu masa dulu berhajat sangat dapat menggabungkan Sabah semasa ianya di kuasai oleh PBS.

Kini Singapura bercita cita untuk menjadi negara dua pulau. 

Selamatkan Pulau Pinang.

2 comments:

Anonymous said...

Bersatulah kita semua,demi kepentingan Agama,Bangsa & Kedaulatan tanah air kita..
Malaysia..
Hargai & hayati perjuangan tokoh2 terdahulu..
Semoga bangsa Melayu kekal bersatu padu.

muhd sofie said...

Saya duduk di johor ..setiap hari jumaat akan ke Imegresen second link ...dan ape yg saya lihat adalah pada setiap hari jumaat akan ada lebih kurang 20 biji bas ber no plat pulau pinang yg terdiri dari kaum cina akan ke pulau pinang ...kemungkinan ini adalah agenda org2 cina singapura untuk menetap di pulau pinang sebagai rumah ke dua mereka ...saya berharap jgnlah pulau pinang tergadai seperti mane singapura

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya