Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Wednesday, 6 March 2013

Bukti pembangkang jadi dalang pencerobohan di Lahad Datu, Sabah


Sebelum berlakunya insiden pencerobohan,  media pakatan memainkan peranan dalam menghasut rakyat Sabah & Sarawak agar dikeluarkan dari Malaysia.


 Kenapa kerajaan tidak mengambil  tindakan keatas mereka yang cuba merancang mahu menghapuskan kuasa negara?

Kenapa Kerajaan tidak menggunakan kuasa yang ada??

Kerana KDN selama ini telah pon menghapuskan Akta ISA, Hapuskan Akta Hasutan, dan berbagai-bagai lagi akta.

Sebab itulah mereka berani menghasut sebilangan rakyat dengan mengambil kesempatan yang ada.

Tetapi dimana kuasa menteri dalam mencegah perbuatan ini?? Apakah bukti yang di siarkan didalam Youtube dengan menghasut rakyat Sabah & Sarawak sehingga  mendesak Sabah & Sarawak di keluarkan dari Malaysia seperti ini terus dibiarkan??


Apakah bukti ini tidak cukup untuk mensabitkan kesalahan & tidak boleh didakwa?

Mahukah Kerajaan kehilangan Sabah & Sarawak akibat tindakan  mereka yang melampaui batasan ini??

Kenapa kerajaan terlalu bagi MUKA kepada pembangkang? Apakah ini caranya Transformasi yang dikejar selama ini?



Lihat video bagaimana caranya mereka menghasut rakyat Sabah & Sarawak ini. Apakah ini harus dibiarkan?

                                     



Jika zaman Tun Mahathir individu sebegini  sudah disumbat dan ditangkap. Tetapi kerana mengejar transformasi, apakah keadaan sebegini harus dibiarkan?? relevenkah perkara seumpama ini yang dianggap suatu Transformasi?

Kenapa Pihak berkuasa yang terbabit tidak mengambil tindakan?


                     


Apakah Kerajaan hari ini terlalu menjaga hati pembangkang? Inilah akibatnya yang berlaku.Segala tuntutan pembangkang dilayan tetapi mereka sendiri tidak mengendahkan apa yang berlaku bila mereka yang mula mengeruhkan keadaan.

Bukahkah selepas mansuhkan ISA negara mempunyai dua undang-undang baru  akan digubal di bawah "semangat serta payung" Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.??

Maksud  subversif - menjalankan kegiatan subversif terhadap, menggulingkan , merosakkan

Ketika ini berlaku. kenapa tidak menggunakan undang-undang itu??
Sudah terang mereka cuba  menggulingkan Kerajaan & menjalankan kegiatan  subversif.


Apakah bukti yang ada ini  belum lagi cukup untuk mendakwa mereka yang terlibat??

Adakah apa yang dilakukan oleh Pembangkang semuanya dibenarkan sehingga mendesak Sabah & Sarawak keluar dari Malaysia juga tidak dihiraukan?

Undang-undang berkaitan keganasan, masih dikekalkan bawah kuasa Menteri. Aku naik meluat dengan kelemahan pentadbiran  dibawah  kuasa Menteri-menteri terbabit.

Apa gunanya Malaysia tersergam nama diatas antara rangking terbaik dunia tetapi negaranya telah kehilangan beberapa wilayah sendiri.?


Sebelum berlakunya pencerobohan pemberontak dari Filipina, Anwar telah mengadakan satu ceramah yang berbunyi:


Tanya Sama Najib,
Mengapa Kau Goyang.
Nanti Jawab Najib,
Sabah Dah HILANG !!!


Ceramah ini diadakan di Lahad Datu


Anwar terus-menerus menyanyi Sabah dah Hilang, Sabah Dah Hilang.


Apakah ini tidak boleh dijadikan bukti bahawa Anwar secara tak langsung terlibat dalam kes pemberontakan ini walaupon secara jelas terdapat gambar dia bersama pemimpin Filipina dan juga disiarkan di Manila Post?



Media PR memainkan peranan menghasut agar Sabah & Sarawak dikeluarkan dari Malaysia dan secara tak langsung Anwar juga berceramah mengenai hak autonomi dan Sabah kepunyaan Filipina.

Seketika kemudia Pemberontak Filipina masuk Sabah dengan alasan mahukan Sabah.


Bukankah ini sudah Jelas mainan Anwar Ibrahim yang juga merancang semua ini??

Apakah kerajaan mahu biarkan ramai lagi anggota keselamatan  mati tatkala dalang utamanya bebas kesana kemari?

Apakah bukti ini tidak cukup untuk mensabitkan Ketua Pembangkang ini dengan apa yang terjadi?

Cuba fikir tengok, jika ini tidak dimulai dengan hasutan dari pembangkang perkara seumpama ini tidak akan berlaku.

Akibat kelemahan pentadbiran kerajaan hari ini menyebabkan pembangkang semakin naik kepala.


Apakah mememberi peluang kepada ketua Pembangkang yang membuat huru hara selama ini lebih mulia berbanding anggota keselamatan  yang mati ditembak akibat menjaga keamanan negara??

Berapa ramai lagi yang akan terkorban akibat percaturan politik pembangkang ini?



Sudah-sudahlah kerajaan terlalu berlembut.. Tak guna mempunyai undang-undang tetapi bila melibatkan salah laku di pihak pembangkang, undang-undang ini tidak digunakan.



Tahukah anda mengapa mereka mahu keluarkan Sabah & Sarawak ini dari Malaysia??
tunggu sambungannya gua dedahkan selepas ini.




1 comment:

Anonymous said...

Aku sokong gn apa yg DS kata kan.. Bapak aku pun tak setuju dgn pemansuhan ISA.. Skrg semua nya da pijak kepala, lebih2 lg PRU13 da hampir sgt.. Bile brucap xpakai akal, menghasut, memaki tu la kerja dorg..
Kalau ada ISA lg, sudah pasti Tian Chua da kene sumbat g kemunting.. Ni tidak!! Masih bebas n hepi jea kat luar lepas ckp polis 'anjing BN'.. Ni la jdnya kerana taksub sgt dgn politik, sampaikn hal kematian pun dianggap remeh..
Cb kalo ahli keluarga die mati.. Nak sembahyang ke @ bsuka ria?.. Cuba2 la ubah angin pcakapan kepada yg lembut sikit n bsemangat patriotik.. Kita spatutnya sama2 menjaga kedaulatan negara.. Walaupun kite tak berperang tp kite masih lg boleh bdoa tuk kselamatan pasukan keselamatan kite.. Moga2 pemansuhan ISA akan ditarik balik.. Biar semua pemimpin tak bercakap ikut sedap mulut jea..

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya