Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Monday, 4 March 2013

KDN lebih pentingkan Anugerah dari keselamatan Negara.!



Melihat kepada Laman Web KDN, seolah-olah semuanya normal macam biasa walaupon ada berlaku kekecohan di Lahad Datu.
ternyata KDN lebih mementingkan Anugerah dari keselamatan Negara. Apakah ini cuba disembunyikan KDN??

Mengapa KDN tidak fokus terhadap isu semasa yang sedang berlaku di Lahad Datu??

Sebelum ini Menteri AMARAN memberi tahu bahawa Insiden di Lahad Datu terkawal, namun lepas beberapa Anggota di tembak mati, barulah nak bertindak.!

Pada mulanya lihat isu ini hanyalah satu fenomena biasa, namun ianya amat merbahaya ditambah pula dengan sikap Ketua Pembangkang yang cuba mencetuskan huru Hara untuk Rakyat Sabah


Hari tue KDN kata ada akta yang ebih tegas selepas memansuhkan ISA. namun apabila berlaku beberapa isu yang  melibatkan soal keselamatan Negara, Gua tak nampak pulak Akta baru yang dikatakan lebih tegas ini?

                                         

 Semakin hari semakin teruk  isu dalaman negara yang menjadi makin panas.

Lihatlah apa yang sudah jadi kepada Pejuang Negara? Mereka mati ditembak oleh penceroboh dari Philipina. Bermula dengan mansuhkan ISA, beri Kebebasan bersuara seterusnya mansuhkan Akta Hasutan, Mereka (Pembangkang ) menjadi semakin liar.

Yang nak pertahankan Negara Mati kena tembak, Tapi yang menghasut, menjadi punca utama nak jatuhkan Negara hari ini bebas bergerak kesana kemari menghasut rakyat!


Kelemahan pentadbiran & ketidak tegasan menjadi punca kekecohan dalam negara.

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya