Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Tuesday, 2 April 2013

Apa jasa PAS lebih 20 tahun perintah Kelantan?




Klik ke Video

Sesiapa yg menetap di Kelantan, video ini menunjukkan realiti.Bukan nak memburukkan negeri korang tapi orang luar perlu tahu Kelantan bukanlah suci dari permasalahan sosial dlm masyarakat.Pub yang ditunjukkan masih ada, tuan2 boleh pergi Jalan Zainal Abidin(Jalan nk pergi satu2nya auto car wash di kota bharu).Pub ini bersebelahan dgn Kedai komputer Kristal Timur.Permasalah pil kuda pula mmg terkenal di negeri ini kerana kawalan sempadan yg longgar.Supply senang diperolehi.


PAS selalu bermegah-megah kononnya membangunkan negeri Kelantan, Selama lebih 20 tahun, tiada pembangunan di sana  bahkan lebih ramai anak remajanya keluar berhijrah mencari ruang pekerjaan di luar Kelantan.

PAS dilihat lebih mementingkan ceramah-ceramah Politik dari mementingkan   pembangunan di  negerinya sendiri.

 Kepada orang-orang Kelantan,, Korang fikirllah sendiri..

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya