PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Friday, 26 April 2013

Gunting kad ahli DAP.kaum India mula buka mata.




Kebencian yang semakin terhadap DAP kini semakin diperlihatkan hari demi hari.
Semua kaum, Melayu, India & juga Cina mula membenci dengan sikap DAP dan Pakatan Pembangkang yang dilihat  lebih mementingkan diri sendiri.

Tindakan keluar parti dan masuk BN ini lebih baik dari mereka terus berada didalam DAP dalam tempoh yang lama, tetapi langsung tak dipandang.


DAP & PKR adalah perjuangan anak beranak. begitu juga dengan PAS yang meletakkan anak Nik Aziz, Nik Abduh yang bertanding di Parlimen Pasir Mas.

PR dilihat gagal menunaikan janji-janjinya, malah dalam PRU 13 kali ini, lebih banyak pulak janji yang ditaburi PR termasuk yang paling kelakar bagi gua adalah  menurunkan harga minyak.

ek eleh.. Mungkin mereka ingat harga minyak ini di kawal oleh Anwar kot.

Pergilah research dan buat perbandingan sendiri tentang  manifesto PR yang tunggan terbalik tue.

semuanya banyak yang tak betul..

PRU 13: TOLAK PAKATAN RAKYAT.!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya