PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.

PRU14, Tun M perlu bertanding utk menambahkn kerusi Pakatan Rakyat..Parlimen disyorkan- Putrajaya.
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 25 April 2013

Jawapan balas Tun Dr. Mahathir kepada Lim Kit Siang!



Tun M antara individu yang amat digeruni oleh Pakatan Rakyat kerana beliau seringkali tidak akan tunduk dengan apa-apa desakan Pembangkang.
Beliau lebih arif dalam arena politik, jadi beliau lebih tahu perjalanan selok belok politik.

Perkara ini amat berbeza dengan PR yang cakap tak serupa bikin.


Apakah kata-kata Tun M ini tidak benar?

korang fikirlah sendiri. Lim Kit Siang sama seperti  Nik Aziz yang takreti-reti nak tarik diri walaupun mereka sudah lanjut usia.

Orang tua-tua kata, rumah kata pergi, kubur kata mari.

Tapi tuelah.. depa syok dok kutuk UMNO & mahu menukar BN. Sebelum kamu mahu menukar UMNO/BN, kamu haruslah menukar pemimpin-pemimpin kamu yang dah tua-tua bangka tue.


tengok! dah tua-tua dah tak larat tue mau duduk rehat la kat rumah buang.

Baru-baru ini juga, sebuah video memaparkan kapal Sink juga terjatuh tersembam.


KARPAL SINGH TERGOLEK JATUH


Anwar juga pernah terjatuh.




Adakah ini petanda PR bakal nak lingkup??

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya