Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 11 April 2013

PRU: PKR terdesak minta penyokong dermakan duit BR1M?



Akibat terlalu terdesak dengan situasi ketika ini, PKR meminta kepada penyokong mereka agar mendermakan  BR1M kepada PKR.

aku juga tidak faham, bukankah PKR antar sebuah parti yang mempunyai dana yang begitu banyak?

Kemana perginya derma-derma orang ramai kepada mereka selama ini?

Bukankah sebelum ini mereka mempunyai Jet Peribadi sendiri?



Berapakah harganya Jet Peribadi ini?


jet ini disewa atau dibeli untuk memudahkan PKR bergerak ke Sabah & Sarawak untuk memudahkan kempen?

Begitu juga, PKR mempunyai bas sendiri yang memudahkan mereka bergerak bebas ke segenap tempat di Semenanjung?



Bas ini juga dilihat seperti sebuah bas yang mewah.


Jadi apakah motif sebenar PKR meminta bantuan kewangan dari penyokong mereka sendiri sedangkan pemimpin mereka dilihat begitu bermewah-mewahan kesana kemari.

BN, Pucuk pimpinan beri kepada bawah.
tetapi PR. orang dari bawah pulak beri kepada atas.

Mainan politik PR amat kotor sama sekali.

Disebabkan orang-orang PR terutamnya PAS tidak peduli semua itu. Otak mereka bagaikan sudah menjadi tepu & tak makan nasihat.


Ketika penyokong mereka dalam kesusahan, mereka meminta pula derma. Ini belum perintah dah nampak membazir. Kalau mereka memerintah. habis semua dieorang akan gadai.

Kita jangan buat-buat lupa kerana Anwar pernah mengusulkan kepada Tun M  untuk membuat pinjaman IMF sewaktu negara  diserang kejatuhan ekonomi pada tahun 1997.


Anwar hanya mempunyai Ijazah Sastera. jadi dia hanya pandai bercakap 

Najib Tun Razak pula memiliki Ijazah Ekonomi. jadi Najib Tunn Razak lebih mengetahui ke mana arah tuju untuk menggerakkan ekonomi Negara ini.

Sebab itulah Tun M mengatakan Najib antara salah seorang yang bijak dalam ekonomi. Jika ada yang tidak kena, dah lama Tun tegur Najib seperti mana Tun menegur kepimpinan Abdullah Ahmad Badawi ketika dahulu.

Jadi, untuk PRU kali ini. sila jauhkan diri anda dengan bendera PKR, PAS & DAP.

Anda mampu mengubahnya.



No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya