Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Sunday, 21 April 2013

Video Lim Guan Eng maki ROS?





PRU13: DAP akan guna lambang PAS


 DAP di bawah suara Setiausahanya Lim Guan Eng dengan nada yang agak marah  mula  menyalahkan ROS semula akibat ROS tidak mengiktiraf  pemilihan CEC

 Pemilihan CEC parti itu menimbulkan keraguan kerana didakwa wujud penyelewengan oleh ahlinya sendiri apabila DAP dikatakan gagal memberikan notis kepada 753 delegasi untuk mengundi pada pemilihan tahun lalu.

Ddalam satu sidang akhbar di sini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mendakwa menerima surat ROS bertarikh 17 April, yang diterima melalui faksimile, menyatakan DAP tidak berkuasa mengeluarkan surat watikah pelantikan kepada mana-mana calon parti menggunakan simbol parti iaitu roket pada PRU13.

Menurutnya, ini susulan keputusan ROS yang tidak memberi pengiktirafan kepada pemegang-pemegang jawatan CEC parti DAP.

Apa yang megejutkan gua. fedback dari ketua  Menteri ini juga ada mengeluarkan beberapa perkataan yang kesat. lihat pada link video terbabit, lihat pada minit 3:00 dan seterusnya. kata-kata seperti  "Bapak dia", " celaka " ini sendiri keluar dari mulut Lim Guan Eng.


Apakah ini caranya kepimpinan Umar Abdul Aziz?? Dia tahu kah sejauh mana pendirian Kalifah Umar?
 Sendiri salah lepas tue cari salah orang lain pulak., Inilah pemimpin kesayanag PAS selama ini kan??


 PRU 13: Wajib Tolak PR


No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya