Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan

Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan
Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday, 8 January 2020

Terbongkar, rakaman audio SPRM dedah dalang jenayah skandal 1MDB



Image result for sprm dedah

 Bekas pengarah SPRM Dzulkifli antara dalang yang memainkan peranan cuba menyelamatkan Najib dalam skandal jenayah terbesar 1MDB.

Dengarkan audio penuh pendedahan ini. 


sampai terdesak perlukan support dr seorang individu dari Timur tengah untuk membuat pengakuan cover Najib serta membuat penipuan kononnya menerima wang dalam akaun peribadi. itu lah mungkin caranya Najib menipu rakyat semua.. 

Boleh angkut sekali rasanya tok Arab penipu tu.




fact never lie. 

Mampus kau Najib dan orang2 kau yang terlibat.!! 

TANGKAP & PENJARAKAN PENJENAYAH !!!  

orang2 kampung & penyokong tegar masih merasa bangga dgn boss mereka melalui misi & visi

"malu apa bossku"

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya