Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Thursday, 13 March 2014

Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MAS MH370



Kecoh seluruh dunia ,mengenai sebuah pesawat MAS yang dikesan telah hilang dari radar.

Malaysia Airlines (MAS) mengesahkan penerbangan MH370 telah terputus hubungan dengan Menara Kawalan Trafik Udara di Subang pada pukul 2.40 pagi, Sabtu.Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh MAS, Penerbangan MH370, pesawat B777 -200 berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi 8 Mac 2014.

Flightradar24 / AFP PHOTO HANDOUT

MH370 dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama.


Majority  penumpang dalam pesawat berkenaan adalah terdiri dari warganegara China.


Peristiwa ini menjadi suatu perkara yang begitu pelik kerana MAS diantara pesawat terbaik didunia yang dilengkapi sistem alatan canggih. Mana mungkin pesawat yang canggih dan dipandu oleh juruterbang yang berpengalaman  boleh hilang begitu sahaja tanpa dikesan?


Bila melihat kepada situasi ini,inilah masa yg terbaik utk Amerika masuk melintasi sempadan Asia tenggara,, 
CIA bantu dlm kes ini... Jika dikaitkan dgn pengganas,, negara berdepan tekanan besar.


Namun diberita-berita pro barat, kehilangan ini dikaitkan dengan pengganas.



Dan kenapa laporan Interpol berubah setelah wajah suspek yang menggunakan  passport palsu berjaya dikesan??

Kerana suspek tersebut dilihat memakai rantai salib bukan?

 Mungkin jika suspek tersebut memakai serban, jubah, sudah tentunya Interpol akan mengaitkan dengan pengganas. tetapi kita perlu tahu, situasi dalam negara amat berbeza dengan ditanah besar Arab.

Selepas gambar cctv didedahkan kepada media, Interpol  membuat pengumuman suspek terbabit tiada kaitan dengan pengganas dan percaya mereka menjadi mengsa pemerdagangan orang...
Mungkin mereka juga secara kebetulan menaiki pesawat ini, dan rampasan pesawat melalui udara berlaku. Secara tak disengajakan, mereka menjadi mangsa keadaan..? wallaualam..


Lihat semula insiden WTC di Amerika.siapakah yang menjadi mangsanya? 



Jika WTC dijadikan sandaran dan bahan utk menyerang Afghanistan  dgn dikaitkan pengganas, tak mustahil agenda yg sama digunakan ketika kehilangan MH370 ini..Pengganas Islam dikatakan bertanggungjawab diatas insiden serangan 11 September 2001.

 Insiden WTC ini berlaku di Amerika sendiri dimana situasinya jauh berbeza dengan situasi yang berlaku hari ini.. Dalam serangan WTC, suspek yang dikatakan terlibat adalah Al-Qaeda, namun ianya kurang bukti untuk mengaitkan mereka dgn serangan pengganas. tetapi di Malaysia, kerana pendedahan 2 individu yang menggunakan passport palsu terbabit dimana salah seorangnya memakai rantai salib, tuduhan pengganas itu perlu digugurkan dari laporan Interpol sendiri.



Insiden WTC, yang menjadi mangsa adalah rakyat Islam Iraq.
Apakah situasi yg sama juga dilihat bakal berlaku dgn meletakkan China sebagai sasaran.. 

Soalnya kenapa China ?? 

Sejak dari awl tahun 2014 lagi, hubungan ketegangan diantara US dan China tidak begitu baik.. Laporan-laporan media barat juga banyak menyebut mengenai peperangan diantara US & China..


Salah satu news  ini datang daripada CNN 


http://www.rense.com/general38/conflict.htm

Kenapa CIA begitu berkeras mahu membantu dalam misi mencari pesawat ini dan kenapa media barat terutamanya Amerika kerap kali menyelar China.



US cuba menimbulkan ketegangan dan mensabitkan China sebagai sasaran...
Jika  pesawat ni akhirnya diletup atau terhempas... China akan menuntut bela atas kematian rakyatnya.. Amerika juga akan menggunakan platform sebagai  FBI & CIA konononya utk menyekat serangan pengganas...

MAS Malaysia yang menjadi kambing hitam.
Dalam pada masa yang sama, media barat melaporkan militan dari pengganas China yang bertanggungjawab sama seperti halnya menggunakan nama Al-Qaeda di Iraq yg dijadikan sasaran.

Militan ini dikatakan bertanggungjawab diatas kehilangan pesawat MAS MH370 namun dinafikan China.




" Chinese Martyrs’ Brigade "

http://hollywoodlife.com/2014/03/10/chinese-martyrs-brigade-missing-plane-malaysia-responsibility-flight-mh370/

Dlm mana-mana tragedi peperangan sebelum ini... kambing hitam itu yg penting dlm misi  agenda peperangan. Lihat  serangan WTC, pekerja disitu yang menjadi mangsa......
baca sejarah... anda akan ketemui jawapannya.


 Lihat juga situasi ini.
Kerajaan Malaysia mengesan radar di Selat Melaka.. dlm masa yg sama, beberapa orang membuat laporan di kawasan pantai timur dr lokasi yg berbeza.., system pemantauan traffic seperti diceroboh.

Lihat video dibawah, laluan radar seperti di hack.


 Mungkin bila dibuat petunjuk flight disitu.. operasi bantuan akan dikerah kesitu.. makanya.. kuasa-kuasa besar seperti Amerika turut memasuki perairan Malaysia dan secara tak langsung perairan negara telah diceroboh dengan menggunakan alasan misi bantuan pencarian..



Apakah pesawat ini telah dirampas melalui ruang udara dengan memutuskan segala sistem talian komunikasi masuk dan keluar serta radar pengesan? Apakah pesawat telah disembunyikan dilokasi rahsia akibat rampasan yang berprofile tinggi ini? 


Satu hal lagi bila difikirkan mengenai pesawat yang dikatakan dikesan radar disekitar selat  Melaka dan dikatakan berpatah balik, Mungkin ada kemungkinan yang jarang difikrkan kita semua.

Semasa flight hilang dari radar pada jam 2.40 pagi, negara-negara seperti China & Japan juga mempunyai unit kawalan trafik dinegara mereka. Jadi untuk menghilangkan kesan pesawat ini menuju ke Timur adalah dengan berpatah balik kebarat, tapi tidak memasuki ruang udara Malaysia..
Mengapa??


 Jika hal ini disahkan oleh MAS & DCA sendiri dengan beberapa pengesanan radar seperti gambar dibawah.. apakah perlunya pesawat ini menuju kelokasi yang mempunyai radar pengesan bagi negara-negara yang berdekatan?






Jalan yang mudah adalah dengan memasuki kawasan yang tiada pengesanan radar.. dimanakah ia lokasi itu? 

Indian Ocean.


Dimanakah pesawat tersebut perlu dibawa dan disembunyikan adalah bergantung kepada jumlah bahan api yang mencukupi.


Adakah disini lokasinya pesawat tersebut disembunyikan??



Tahukah anda dimana lokasi ini??

2000 km dari jarak Benua India
4500 km ke Tanah Arab
3500 km ke Benua Afrika
3500 km jarak ke Nusantara
5000 km jarak ke Benua Australia

Ingin tahu?? kita rahsia dulu..


Kenapa setelah negara-negara yang membantu dalam misi ini  beralih perhatian pada kawasan Indian Ocean dan seketika itu juga, pegawai dari US menyatakan menerima isyarat pesawat MH370 ini?

http://www.bbc.com/news/world-asia-26572172

kenapa US tidak mengeluarkan arahan atau isyarat ketika pesawat itu hilang dari radar disekitar Laut China Selatan setelah hampir 3, 4 hari yang lalu?

Adakah ini dilakukan kerana tidak  mahu  misi bantuan dari negara-negara serantau yang mencari pesawat ini menuju kesini??


Renung punya renung, akhirnya saya  temui beberapa jawapan lagi berkaitan hal ini.

Masih ingatkah kita terhadap rundingan TPPA ??

TPPA ini dibuat dari tahun lepas..

Sebenarnya, rundingan TPPA ini adalah salah satu agenda Amerika dan pihak barat meluaskan kawasannya secara tak langsung dirantau Asia Pasific.

Tun Mahathir dapat menghidu gerak kerja mereka sebab itu ditentangnya habis-habisan..



Antara negara yang terlibat dalam perjanjian TPPA ini.

Amerika, Kanada, Mexico, Peru, Chile, Singapura, Vietnam, Jepun, Brunei, Malaysia, Australia & New Zealand.


Kerana telah  mendapat beberapa tentangan dari beberapa negara jadinya agenda ini tergendala buat sementara waktu.

Cuba lihat, kenapa China dan Rusia tidak terlibat dengan TPP ini? Adakah TPP ini hanya sebuah rundingan biasa atau ada sesuatu agenda?


Namun pada awal bulan Mac 2014, berlaku insiden kehilangan pesawat MAS MH370 di lokasi Laut China Selatan menuju lokasi Vietnam dimana lokasi ini diantara lokasi  TPPA yang direncanakan.


Namun kehilangan pesawat ini menimbulkan misteri seluruh dunia kerana radar tidak  dapat dikesan dan juga tiada sebarang komunikasi yang berhubung setelah lebih masuk 6 hari (setakat ditulis).

Bukankah Amerika mempunyai sistem komunikasi tercanggih dunia? menghilangkan pesawat dari radar dan menyekat sebarang komunikasi juga boleh dibuat dengan sistem perisikan..
Bukankah mereka juga mencipta beberapa pesawat tanpa juruterbang dan tak dikesan radar?




Kenapa dalam laporan Washington Times menekankan tentang perairan Laut China Selatan??



Zon lokasi Laut China Selatan menjadi perhatian pihak barat untuk menguasai seluruh rantau Asia Pasifik.

Mungkin jika pelan menguasai Asia Pasifik dengan TPP ini tidak berjalan, plan seterusnya perlu digunakan.
Apakah kehilangan misteri pesawat MH370 ini salah satu agenda tersusun rancangan dari kuasa besar negara itu?



Apakah benar serpihan serpihan yang dilihat ini adalah  serpihan dari pesawat yang dilaporkan hilang seperti yang dilaporkan media China atau hanya satu jalan untuk Amerika masuk ke perairan di negara itu?



Secara kebetulan pula, tragedi ini berlaku selepas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhkan hukuman penjara selama 5 tahun dalam kes liwatnya pada 7 Mac, dan menjelang pagi 8 Mac pada jam 2.40 pagi, kehilangan pesawat ini terjadi.


Adakah ini secara kebetulan atau adanya suatu rancangan disebalik campur tangan kuasa-kuasa besar dunia?


Jadi, satu konspirasi dalam 2 keadaan yang berbeza adalah perancangan yang bukan sebarang percaturan biasa.


US mungkin berjaya tundukkan China dengan memegang rakyatnya di dalam pesawat terbabit dan dalam masa yang sama, US berjaya menundukkan Malaysia utk melepaskan Anwar Ibrahim sehingga PRU14 yang akan datang kerana Anwar Ibrahim satu-satunya pemimpin yang diperlukan untuk melakukan  'regim change' di negara ini.



Jika tiada apa-apa kepentingan bagi pihak Israel, kenapa mereka menyibuk sangat nak ambil tahu? 




Apakah misteri dan pengakhiran ini bakal berlaku dengan sebuah tragedi yang menyayat hati disebalik percaturan konspirasi dunia hari ini??


Saya tidak meminta anda mempercayai sepenuhnya hasil penulisan saya ini kerana ianya adalah pendapat dari seorang Marhaen biasa yang tiada apa-apa kelayakan sehingga mampu berfikir ke tahap menteri bak kata seorang wanita UMNO terbabit  terhadap saya.. tak mengapalah...


Lebih baik menjadi pendengar yang bijak daripada menjadi pemerhati yang kaku dan tidak tahu apa-apa.

208 comments:

1 – 200 of 208   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Artikel yg. sungguh MANTAP, Darah Satria!

Saya mengesyaki Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat, Diego Garcia yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. TERORISMA dajal ini (di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html, CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014)! Kemungkinan yg. sungguh MENGGERUNKan - cara TERORISMA yg. terbaru dan paling GANAS, oleh Barat-ZIONIS! Disyaki akibat kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan, dr. syarikat Freescale Semiconductor (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016, Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013; dan lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/, Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says, March 10, 2014)! )! Dan sebab itu agaknya si CIA (yg. dikuasai Mossad-ZIONIS/ISRAEL) asyik nak membidas teori letupan!

Disyaki Mossad-CIA-MI-MI6 akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamanya dlm. industri PERTAHANAN (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011). Juga utk. MEMBANKRAPkan MAS (supaya terpaksa bergabung dgn. sy. penerbangan Barat-ZIONIS melalui One World Alliance, yg. baru disertai MAS) dan menghancurkan hubungan Diplomatik baik antara China dan Malaysia, serta menghuru-harakan NEGARA ISLAM kita ini, hingga terpaksa bekerjasama lebih rapat dgn. Barat-ZIONIS melalui CIA-MI6/tentera US-British, dan perisikan/tentera Singapura (yg. diKUASAI CIA-Mossad, lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

Ini tak mustahil kerana si Barat-ZIONIS asyik menyerang dan membunuh umat Islam sesuka hati, dlm pembunuhan beramai (GENOCIDE) di Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, melalui PENJAJAHAN terus, penggunaan Drone atau bom kimia, atau menggunakan pengganas al-Qaeda atau mana-mana “pengganas Islam” yg. sebenarnya dicipta Barat-ZIONIS sendiri - untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas, yg. bermula dr. Palestin, hingga ke Iraq, Libya, Syria, Mali, Somalia, Yemen, Pakistan, Mali, Nigeria, Republik Africa Tengah dsbnya (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan http://www.presstv.ir/detail/2013/09/15/324167/excia-agent-911-lies-big-and-tragic/,
Ex-CIA agent: 9/11 lies bigger than already known, Sep 15, 2013).

Kerajaan kita dan China, mesti MENYIASAT kemungkinan ini, melalui apa cara pun, demi MENYELAMATkan penumpang MAS tersebut! Jgn. remehkan sebagai teori 'konspirasi' semata - setiap maklumat adalah PENTING!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

mae said...

dalam tragedi ini, manfaat bagi china ialah peluang kekuatan ketenteraannya untuk membiasakan diri dengan laut china selatan dimana beberapa negara sedang berebut kepulauan spratlys. bagaimanapun usa dpt menghidu hal ini dan turut menghantar kapal perang ke kawasan yg sama. dibimbangi akan berlaku pertembungan tentera antara china dan usa. yang tersepit ialah malaysia. biasalah bagi usa menggunakan tempat orang lain untuk berperang dengan musuhnya.

.. said...

pengkalan rahsia tentera us diego_garcia ???..
iye ke??

faris said...

Aku pon da start rasa fishy. Doa banyak2. Semoga ALLAH bantu kita.

Anonymous said...

Saya pon dah rasa sbb gerak hati ni rasa lain mcm ..x terjangkau dek akal fikiran..

Anonymous said...

ada logiknya.. tapi bab Anwar yg terbabit mmg tdak setuju, kerana dlm peristiwa kehilangan MH370 dpt tumpuan drpd kes Anwar di jtuh hukuman penjara.. ini lebih melegakan pihak yg mahu Anwar di penjara, kerana jika tiada kes MH370 mungkin reformasi 2 akan berlaku.

archidea cronixx said...

Punyer baguih citer tp bab selit hal DSAI tu agak dh ghase nie penyebar fitnah terbaru laa plak..

Adesss udah2 ler weiii..

Anonymous said...

Sy sgt stuju dgn pendapat penulis. Sbnrnya perkara yg sm berlegar d fikiran sy sjk sminggu lalu terutana ttg konspirasi bersama DSAI. Cuma sy x berani ceritakan pd sesiapa,bimbang ianya fitnah...tp knyataan bp saudara sy mmg mengejutkan.
Bygkan hari pertama MH370 heboh 'hilang'...dia dgn beria2 mengatakan sbnrnya kapal tu bkn terhempas,tapi sengaja 'dihilangkan'.krn Dsai tlh dijatuhi hukuman. Xmustahil katanya pilot itu sendiri bertindak dgn rela hati melesapkan MH370 dari radar krn terlalu marah dgn kptsn tersebut. Sy sangkal dakwaannya dan katakan mn mgkn pilot tu akan berbuat demkian. Tp dia ttp berkata,mmg itu yg berlaku krn pilot tu penyokong kuat DSAI...dakwa beliaulah..krn bp sedara sy jg penyokong tegar DSAI sjk dr UMNO smpai PKR..maklumla kwn sekpg.
Yg menyedihkan hati sy ari2, dia blh kata" Padanmuka Najib&krjn M'sia. Biar malu 1dunia.Baru dia tau penangan DSAI". Dan kbtln jg selang sehari ,sy terbaca dlm fb bhw pilot 2 mmg penyokong kuat PKR.
Sjk itu,otak sy mmg ligat berfikir bgmn insiden ni blh dkaitkan dgn DSAI oleh penyokongnya sendiri....dan apakah ianya berkmgkinan benar...Wallahu'alam....

Anonymous said...

sy tiada mslh dgn kesemua hujah/teori yg sdr kemukakan, tp bila masuk bab yg kaitkan anwar tu bg saya mmg amat merosakkan reliability hujah2 yg sebelumnya. dari pembacaan sy, sy tahu apa yg anwar ckp ttg menjaga kepentingan israel tu adalah SELAGI MANA mereka menjaga kepentingan rakyat palestin. tapi adakah itu berlaku? kita semua tahu jwpnnya. dan kalau nak difikirkan dari perspektif lain, sy pun boleh kata kerajaan malaysia ada kaitan dgn konspirasi ini utk mengalih perhatian rakyat dpd kes anwar dipenjarakan semula kerana khuatir media dunia akan tertumpu pada Reformasi 2.0, bukan? buktinya, lihat saja astro awani yg kini menjadi saluran utama melaporkan update kes MH370 tanpa ada sbrg berita lain. bukanlah maksudnya itu sesuatu yg tidak bagus, tp jelas ketara "kejayaan" utk mengalih perhatian rakyat di situ. cuma akhirnya semua benda ni akan kekal menjadi teori tanpa ada evidence yg kukuh la kan..

Anonymous said...

masuk bab anwar je aku dah tak caya..

Anonymous said...

Mungkin ke kes ni ade kene mengena dgn tuntutan china (beijing) keatas malaysia.....iaitu laut china selatan....selepas kes 4 armada china masuk dn melepaskan tembakan serta menanda keluli sempadan...sbb kenyataan laksaman china mengerikan sedia berperang pdd bila2 mase...harap2 tidak la....google (tuntutan china kepada malaysia)

tentera fisabilillah said...

Bab anuar tu sy x bersetuju

azman kamari said...

Cuba bc buku teori konspirasi Rothschild- Yahudi kepercayaan Dajjal akan membuka minda kita. Mungkin MH370 perancangan yahudi.

Anonymous said...

Hahahaha... Whatever... Dh mcm mcm aku dgr

Anonymous said...

Setuju sgt rasanya buku tu dah x de kat pasaran.boleh baca sgt buku tu supaya kita buka mata ke dlm realiti sebenar

aminchai said...

sama laa..dh macam macam andaian dh... kita berserah jelah kt ALLAH..Mereka merancang, ALLAH pun merancang.
Sesungguhnya perancangan ALLAH lah yg terbaik untuk kaum muslimin...

Anonymous said...

Aku rasa ni sbb nk blas dendam kes altantuya



Anonymous said...

adoiii laaa spe yg mengaitkan krisis ni dgn Anwar...ritu Lahad Datu pn kes yg sama Pak Midi kononnya nk kaitkan dgn DSAI tp smpai la ni x wat2 jgk...kononnya x cukup bukti...nk kumpul bukti ke nk buat bukti...adoiii la...kne byk bc lg la weiii...tlg la bc buku Jerusalem in the Holy Quran karya Imran N Hossein

Muhammad Andrean said...

Semua yg kita baca ª∂a̲̅ sebab dan realitynya.. Apa yg pasti adalah Kembali kepada Qada dan Qadar manusia.. #Pray4MH370

francis said...

.. dajal dajal ini sangat ganas..jika tidak bersetuju dengan kemahuan mereka, beberapa hari kemudian akan ada berita penemuan yang menyedihkan....dan is disengajakan..

Anonymous said...

bab anwat tak boleh tolak. strong feeling in this one...

Anonymous said...

Masing2 ada akal pikiran yg waras..boleh berfikir mn tui n x..

Anonymous said...

Jgn la terlalu taksub dgn anwar. ..
anwar mmg dipegang tengkuk oleh US. . dr dlu kita dah dgr hubungan akrab anwar dgn US. .. pelbagai kemungkinan bro. .. ada betul penulisan di atas

Anonymous said...

What ever u guys r discussing about this n that.. dun 4 get the JEWISH r coming to our country... be prepare 4 everything... may Allah protect our country from the lies beneath their agenda..lai la haillollohhh..muhammadar rosullulloh. .

Anonymous said...

Last2 terkait jgk anuar??? apa kehalnye...

Eja Yang said...

Apa2 pun semoga Allah menyelamatkan kita semua. Secanggih mana pun US kalau Allah x izinkam x akan berlaku.

Anonymous said...

Apa pulak x de kaitan....setiap kemungkin itu ada...sbb anwar akan buat apa sahaja untuk memenuhi kehendak dia...

anon said...

Udah2 cerita pasal anuar? "i support all israeli" tu sape naj jawab?

Anonymous said...

Scramble two fighterjet to the DG....see what will happen

lifejurnalenterprise said...

Semua pndai sangat..ape2 pon allah shj yg tahu..

Anonymous said...

Bahlol bodo pi cej simulasi sistem captain di rumahnya.. situ jawapan dia..

Anonymous said...

Amerika selalu saja cari peluang nak menyibuk hal orang lain...cara mudah untuk dia meletakkan pengkalan tenteranya...dan sudah pasti ianya hasil pertolongan dari orang dalam. ..sejarah telah banyak membuktikannya

Poison Ivy said...

Jika benar segala kemungkinan ini, tindakan yg sangat zalim hanya semata mata nak jadi perdana menteri. Sanggup gadai negara dan rakyat sendiri kerana tergila gilakan kuasa nak jadi pemimpin.

Anonymous said...

Masa serangan sultan sulu tahun lepas pun di sabitkan dengan dsai. Sampai sekarang tidak dapat dibukti di mahkamah. Sekarang kes mh370 ni pun di kaitkan jugak dengan dsai. Hebat sangat ke orang yg bernama dsai sehingga srmua yang berlaku kat dunia ni semuanya dia yang terlibat

Yusri Tambi said...

Sama2 kita berdoa semoga kita semua terhindar dari musibah dn niat jahat laknattullah. .

Ahmad Adnan said...

Satu pendapat yg menjangkaui fikiran rakyat biasa..
Tak sangka pendapat kita hampir sama..cuma admin lebih tajam dan penuh isi..satu perkara yg wajib rakyat malaysia fikir dan renungkan terutama org muslim..
Musuh islam mng mencari jln untuk musnahkan negara islam dgn berbagai cara..MALAYSIA SATU2NYA NEGARA ISLAM YG DIGERUNI YAHUDI

Anonymous said...

Another words.. Ini semua salah Anwar! :-D

Mama Gorgeous..!! said...

Us dgn china tu memang aku percaya.. sbb china akan menjadi kuasa terbesar dan menentang US Tp bab Anwar ibrahim.. maafla itu imaginasi yg terlalu melampau.. kalau Anwar nak menang hasil bantuan US dah lama dah.. tak perlu merengkok dlm jail bertahun2..

Anonymous said...

Sy juga terfikir perkara yg sma iaitu ada kemngkinan bhw ini semua ada kaitan dgn strategi ketenteraan negara berkepentingan dan memandangkn malaysia antara negara yg tidak mempunyai masalah dgn mana2 negara maka Malaysia dipilih utk menjayakan hajat negara berkepentingan td..tp bab anwar tu sy xberapa stuju. Pd pndpt sy, siapa juga yg jd pemerintah Malaysia, mereka masih mengikut telunjuk Amerika. Sbb tu Malaysia sendiri digelar sbg negara islam cntoh oleh Amerika..wallahuaklam

Anonymous said...

korang ni xtau ataupun buat2 xnk tau? anwar tu mmg agent yahudi

Anonymous said...

TPPA adalah cara plg senang utk US melebarkan pengaruhnya. Siapa yg tolak TPPA plg kuat dh kn jatuh hukuman penjara pun. Yg setuju nk berunding TPPA dalah kerajaan yg diterajui PM Najib. Harap lps ini kerajaan tak perlu lg berunding TPPA yg hanya mejguntungkan US sahaja. Belum lg parti pemerintah Malaysia menentang TPPA ini kecuali pembangkang. Taksub sgt dgn 1israel..1Malaysia pun kte taksub nk guna jg. Yg menentang pula dituduh. Taksub jgn sgt guna kn AlQuran& Hadis sebagai panduan hidup.

Anonymous said...

Buka mata dan minda jak la.....atau better tya bomoh la...ngeee ngee

Anonymous said...

mudah2an dlindungi smua kita inii!!!

Anonymous said...

Saya setuju dgn saudara azman kamari...cuba baca buku Rothschild Yahudi kepercayaan Dajjal. Mungkin inilah pembuka agenda mereka selama ini. Negara kita Malaysia adalah negara yg seterusnya akan dihuru hara selepas Syria..wallahualam..nauzubillah

Anonymous said...

Dsai jgk ke yg ubah tarikh perbicaraan dia dari bln 4 ke hari sblm mh370 hilang?
hebat kamu dsai!

zikir aL said...

Halalkanlah perbuatan kami ya allah.. kau halalkanlah segala perbuatan kami untuk hapuskan anasir2 jahat yang mengugat malaysia..

Anonymous said...

Deep inside my thought ada sesuatu yg yg x kena dlm kes ni,sy cuba utk tidak mengaitkan dgn situasi politik di malaysia. Tp rs mcm ada yg x kena bila pesawat yg begitu besar boleh lesap, sedangkan allahyarham saddam hussin yg menyorok dlm tanah pun u.s boleh kesan, inikan pesawat besar...even ianya merentasi lautan hindi satelit2 u.s masih mampu kesan pesawat tersebut...lg satu kotak hitam dlm pesawat bukankah sepatutnya boleh memberi signal utk mengenal pasti lokasi??? Walau apa pun malaysia sudah pun di malukan oleh individu akal pendek di serata dunia...sbgai rakyat biasa & percaya pada ketentuan qada & qadr sy doakan agar ditemukan semula semua penumpang mh370 sama ada hidup @ mati..

Anonymous said...

Tak perlu tuduh sesiapa.doakan malaysia dilindungi ALLAH dr sgl ancaman luar.kalau kita rakyat malaysia tentang yahudi,boikot sgl makanan dan brg2 dr barat.jgn cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Awak kaji sejarah ke apa? Terbaiklah. Memang bergerak jugak minda ni.

Anonymous said...

saya setuju dgn pandangan tn. so sebenarnya banyak teori yang boleh di buat. cumanya sebagai org islam, ini semua ujian allah dan mungkin juga bala allah, kerana terlampau banyak fitnah di m,sia, doa orang yg teraniaya sangat mudah diqabulkan allah. cumanya bila bala turun ianya x pilih orang, semua akan merasainya, wallahu aa lam.

Anonymous said...

Nauzubillah...ape ko ckp ni? Malaysia akn jd mcm syria????? Mintak jauh la weh....ya allah...elakkan lah.....tolong lah...

Anonymous said...

Rasanya sekitar DG ada beberapa runway yg besar (mcm. Gan), try cari kat situ (itupun kalau US bagila)

kokil said...

Kalau dsai agent yahudi,ramai rakyat malaysia penyokong yahudi.makan d mc donald.kfc.starbucks.pakaian levi's.dockers.dan byk lg.tanya diri sendiri sama setiap nafas kita terhindar dr dosa.

aimararissa said...

Knpa anwar xblh dkaitkn dgn hal ini..bkn anwar shbt baik amerika ke? Dia sggup buat apa shja..dia thu dia akn msuk pnjra, so dia dh awl2 link dgn amerika spaya timbulkn kjdian ini yg mna mgkin tlh dirncg dgn skian lma...xda yg mustahil..anwar mmg sggup mlihat negaranya akhirnya tnduk kpd amerika!

Anonymous said...

Saudara ku semua...hayatilah lirik lagu shakira ft pitbull; Let's Get Started....Perancangan Dajjal.

Anonymous said...

kapten n pembantu tu la yg jd faktor utama kot nk kaitkan ape2 teori. bg aku... diaorg yg pegang steering kapal tu... kokpit berkunci... so??

Anonymous said...

Pala bapak lu xde kaitan Anwar lak.. tengok video ni..

https://www.youtube.com/watch?v=WH4fOoZ2X3M

Anonymous said...

Semua perlu bersatu x kira fahaman politik.. Agama.. Bangsa.. Dan keturunan... Kita sdg diancam oleh anasir luar yg sgt kejam.. Zalim dan dahsyat.. Jgn biarkan tanah tumpah darah kita jatuh ke tgn mrk yg berjiwa rakus dan tidak berperikemanusiaan.. Ingatlah bhw negara kita ini adalah milik waris2 kita akn dtg.. Bkn milik mereka yg hnya ingin berkuasa dn bermaharajalela sbgi king of the world..

Anonymous said...

Bila sebut nuar jer ramai tak setuju..taksub betul rakyat kita ni!!!

Anonymous said...

ONE OF THE BEST COMMENT IN FB FROM SWEEDEN:-
It's sad to see how some Malaysians keep on bashing, blaming, judging the authorities of Malaysia each time they announced any news. It's not an everyday case that we encounter here but I believed they did their very best to find the clue behind the incident and the pressure to prepare the answers to the families. Can you imagine the burden they carried in their shoulders and how much precaution they have to take before announcing anything? No, because you are not in their shoes! That's why it's so easy to judge and bash them for any actions, responses, or announcements in fact they can't simply say anything they want. They desperately wanted to solve this puzzle for the sake of the related families and for the nation more than just to cater YOU, the public's crave for answers. They are still confuse as much as we do. If you have nothing better to say, just SHUT UP! Or follow silently, and if you still have a kind heart, say your prayers. Shame on you people who keep on bashing your own country where the fact you still live in it and called yourself Malaysian. At this time, Malaysia needs support from her people and at this hard time, it really testing our UNITY! It's just shameful when outsiders look at the ugly inside of the nation, showing how people lacking of respect & love to their own country. Whatever happen Malaysia, you have my support, love and prayers far thousand miles from Sweden! Be positive, we will find you #MH370! Keep on #prayforMH370 and their family members to keep strong. Have faith and please keep on praying not blaming (tears*).

Anonymous said...

Sokong

Anonymous said...

jangan memandai2 membuat andaian.jika salah andaian itu maka terjadi la fitnah.
knpa semua bnda yg buruk mst kita semua salah kn parti pembakang??ini sebab media hnya brpihak kpd sbelah pihak sahaja.parti kerajaan pn ada buat bnda yg buruk tp kta ja xnmpak sebab media x hebahkan kt rakyat krna nk jga periuk nasi masing2.so jgn la duk menunding jari ke arah org jika kita xtw punca & keadaan yang sebenar. so tepuk dada tanya iman. klau tnya selera jenuh nk layan nafsu yg ada.... ;)

Anonymous said...

mana la fighter jet leh smpai situ..

Anonymous said...

sy stuju..tun dh tahu anuar nk jual Malaysia KT USA sb tu anuar dlucut jwtan dr TPM..

Anonymous said...

Xpayahla bk adakan cerita yg anda tak pasti.. Xpasal jd fitnah..

Anonymous said...

Kepala bapak kau lah bodoh.. Wahaaha buh link macam sial tak leh klik

Anonymous said...

kita doa sama2 weh kita org islam sayangka malaysia kan tak kan nak tgk kapir jahanam ni baham negara kita
tinggi mana kuasa dorang kuasa Allah swt lagi besar sebab kita semua Allah swt yg punya. jangam gaduh2 apa penulis ni tulis ada betulnya. Jadi tak yah musuh2 kan org islamkan mari kita sama2 doa moga kuasa si kapir ni jatuh tak bangun2 lagi-- amin. :)

Anonymous said...

mungkin tak ramai yang ade info ni. aku pun tak tahu ia sahih atau tak... tp agak berlainan dr orang lain. sebelum MH370 hilang, aku dapat info.. gelombang kedua pengikut kiram akan bertindak di sandakan pada awal april ni. cuti ATM telah dibekukan, 5 brigade dah ready. aku belum sempat nk pastikan dgn adik ipar aku ttg hal ni. bila MH370 hilang, first dlm kepala otak aku.. geng kiram hijack. nnt semua duk cari2 MH370..senang tuk serangan di sandakan tu. bertambah lg krisis.

mohon Allah berikan kekuatan kpd kita.

Anonymous said...

1-2 minggu sebelum penerbangan kenapa ada pemberita dr CNN memasuki kapal MH370?

Tanakwagu said...

Ramai pla pakar dalam ni ekkk...

Anonymous said...

masok bab bang nun gay tak caye, tapi bile masuk bab Najib dan Rosmah terlibat bunuh tantuya buleh caye pulak......hehe.

Anonymous said...

Konspirasi mcm ni x semudah tu hasilnya tuan2.. Bayangkn jika dsai menang dlm rayuannya nanti, agak2 reputasi sape paling hancur nanti bila teori tuan2 dihebahkn? Silap haribulan karier politik dsai hancur berkecai. Persoalannya, sape paling dapat manfaatnya? Hehe.. Kaji lagi.. Kaji lagi.

Anonymous said...

Najib nak takut apa dgn reformasi 2.0? Kat media sosial mmg nmpk puak pr ni havoc,tp bila mengundi peratus malay vote bn meningkat beb,peratus pengundi pr yg meningkat adalah bangsa cina!.Acc fake je la kat media sosial pr ni,dgn puak2 RBA lg,padahal xramai pun pengikut.pui! Bersih sos blackout whatever da berulang kali pun malaysia & bn still ok lg. Najib x risau la dgn reformasi korang tu, takde bg keburukan pun kat bn. Lg buat org benci pr ada

And one more thing, think! Kalau najib rancang agenda mh370 semata2 takut rakyat esp puak pr buat reformasi, takkan najib x takut kuasa negara luar serang malaysia sbb kita da 'bunuh' rakyat dorang dlm pesawat tu. Fikir la wei, kuasa asing tu lg penting skang ni. Think!

Anonymous said...

Aku bukanlah die hard fan dsai.. Tp jika dsai menang dlm rayuannya nanti dan bebas dr hukuman penjara kemudian teori2 mengaitkn dia dgn konspirasi atau agenda yahudi pasti karier politik dsai hancur berkecai. Sape paling dpt manfaatnya nanti?

Anonymous said...

Clue tempat pesawat disembunyikan tu mcm Pulau Andaman jer... Hrp2 lps ni kita dpt berita gembira dr pihak gov... Doakan agar Allah SWT melindungi mereka semua~

Anonymous said...

good one!... but whatever you say... they still what they are!

Anonymous said...

cuba jgn babitkan politik lam bab mcm nie....klu nmpk dpn mata itu mengata tpi klu xnmpk depan mata hnya dgr dr mlot2 owg tu fitnah....kta jgn jd bodoh tuli...letakkn otak dikepala jgn letak di kepala lutut...artikal mcm haram jadah...nape babitkan skali gan tok bomoh si penampar boya tu..????dia lebih memalukan malaysia dimata dunia skrg...aku sbgai rakyat malaysia pun malu ada bangsa melayu serupa tu....

Anonymous said...



Kata Pembangkang lagi, sekiranya Kerajaan tetap berdegil mahu memenjarakan Anwar selepas didapati bersalah Mahkamah Rayuan kerana meliwat, maka 'bala' yang sedang melanda negara ini tidak akan reda sampai bila-bila.

Penulis tertanya-tanya apakah 'bala' yang dimaksudkan oleh Pembangkang ini. Adakah kehilangan pesawat MH370 adalah 'bala' yang telah dirancang sebagai 'Plan B' mereka bersama pihak tertentu sekiranya Ketua Pembangkang Pakatan Rakyat itu diputuskan bersalah kerana tabiat soangsangnya yang suka meliwat.

Read more: http://www.jeringdaily.com/2014/03/anwar-mungkin-dalang-kehilangan-pesawat.html#ixzz2w3RRqTNC

http://www.jeringdaily.com/2014/03/anwar-mungkin-dalang-kehilangan-pesawat.html

Anonymous said...

bodoh... dgn adik ipar sekali bodoh... kene la tu... bodoh2 jd nya..

Anonymous said...

Lupa ker anwar kena tendang dgn dr M..pemimpin yg us takut...

cinta keamanan said...

kemungkinan yg tdk dpt sya tolak.. da tpikir jgk.. ape ape pn sentiase sedekah alfatihah supaya mudahkan misi menyelamat mangsa hijack yg x bsalah.. mudah2an kekuatan doa kite sentiasa bersama dalam pencarian mh370.. alfatihah.....

Anonymous said...

Lek bro. .. Anwar X lama lagi balik lokap kalau US ..EU (israel) X kacau laaa. ..

TPPA. ..hv u read it? Gua dah baca Dan drp pemikiran aku yg waras ni TPPA mmg x diperlukan oleh msia kerana ia mengikat kebebasan perdagangan msia. .kalau x baca. .X kaji jgn komen. .

and tolong laa jgn taksub sgt nuar Al juburi kau tu ler bro. .. He will not help u bro. .may I ask u something.. utk demo bersih dr mana dpt fund utk bawak org masuk kl .. bg pengangkutan. .bg baju. ..bg makan. .dr mana fund itu? ? Kalau bkn dr US (yahudi zionist) ble tnjk kan sapa yg funded?? Fund luar disalurkan kpd NGO anti kerajaan. . What the ass!

Nak mtk Anwar mmg X la kan...Anwar dah kaya raya dgn project2 di penang. .queensbay mall dan segala kawasan perumahan mewah yg baru di sepanjang pantai pulau pinang bro. .

time kempen leh la ckp nak bantu rakyat. ..dah dpt melayu penyokong dia gak yg dirampas nya tanah mereka. .mmg cara yahudi

Anonymous said...

tuan blog. saya ada sedikit pertanyaan. merujuk kepada kes air france. selepas sejam kapal terbang terputus hubungan dengan menara kawalan pihak france ada menghantar awacs untuk locate semula pesawat tersebut. akan tetapi hal ini tidak terjadi ke atas mas mh370. mengapa ini berlaku. dan 1 lagi. setelah radar tudm mengesan objek asing yang merentasi ruang udara malaysia kenapa tidak diaturgerak jet pejuang atau pesawat peninjau bagi mengesahkan objek tersebut. terima kasih tuan. artikel yang sangat informatif. dan sudah berada di benak saya akan keganjilan peristiwa ini sejak hari pertama mh370 terputus komunikasi.

Anonymous said...

Teori pasal us tu okey.tp teori pasal anwar tu agak terpesong.motif tak jelas

Anonymous said...

Kokpit brkunci 30minit awal penerbangan, kapten don't aspect ape nk brlaku, captain mcm biase mintk anak kapal hntr coffee kt kokpit, Then........

Anonymous said...

Thanks for a brilliant comment.. ape kata kamu semua comment kat blog2 luar negara yg da malu kan malaysia. Shoot them back. Show that we know about this game.

Anonymous said...

Mari bersatu..Letak tepi.. Sat.. Politik.. Kita sedang menghadapi.. 1 ujian.. Darinya. Setiap hari sepanjang kehilanggan MH370 kita di malukan. Ini satu agenda untuk merosakan negara kita, agama islam kita. Bangsa melayu kita. Kita sahaja ahli sunnah yang tinggal dan yang lantang bersuara. Bersatulah sblm islam dan melayu hilang di bumi malaysia..

cucu komunis said...

setiap negara akan menembak jatuh atau memintas setiap pesawat yg mencurigakan...dan kotak hitam dgn mudah dpt dikesan walau terendam dlm laut china selatan...besar kemungkinan ada asap dlm pesawat dan pilot ambil keputusan buat u-turn selepas radio gagal. so, bila dlm gelap malam dan berasap , pilot cuba terbang rendah dan low speed utk cari tempat landing.radar tak dapat kesan cuma sesekali blip2 di selat melaka. Cuba bayangkan jika mereka terdampar selamat di laut hindi? pasti ada antara mereka yg cuba contact dunia luar? Teori logik, cubaan pilot landing atas air laut pada jam 8 pagi itu mungkin gagal sbb laut hindi agak ganas, dalam dan luas.

Anonymous said...

Artikal yg mnarik... Tp adakh anda sedar bhwa jika tidak berlaku perkara kehilangan mh370,mungkin ngara kita di ambang huru hara. Mengapa sy ktakn bgini sbb jika tidak berlaku kehilngn mh370,pastinya 1 lg rusuhan besar akn terjd di ngara kita,reformasi... Dengn penyokong pr yg smkin mningkt,ini akn mmbuatkn keadaan ngara kacau bilau dan mungkin juga berlakunya msalah seperti d mesir bila org ramai memenuhi jalan raya. Sy x fikir perkara ini ada melibatkn politik negara kita. Dan jika ada,maknanya politik ngara kita juga sudah dimasuki kuasa besar ini,dan maaf jika saya katakn pemimpin kesayangan anda juga sudah menjadi pengikut mereka,jika sblm ini mungkin anda munyangka anwar adlh boneka mereka,sekarang pemimpin ksayngn kamu yg akn menjd boneka mereka.sbb nya khidmat anwar sudah tidak mereka perlukn dan mereka memerlukn pemimpin negara yg ada skrg sbg pelakun mreka.dan mungkin ini pengakhiran kisah anwar dan digntikn oleh org yg lebih penting. Ini skadar pandangan peribadi dan tiada kesahihan...

Anonymous said...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2581488/It-WAS-hijacked-Malaysian-official-says-CONCLUSIVE-jet-carrying-239-hijacked-35-000-ft-individual-group-significant-flying-experience.html

9W2EZE said...

Banyak artikel yg saya dah baca, jalan cerita hampir sama 80-90%

Saya berpendapat inilah yg terjadi sekarang
NWO dan Simbolnya...adalah rumah api bermata satu...pulau2 yg ingin ditakluki oleh US utk menjadikan sempadan pemerintahan mereka..

Anonymous said...

Malaysia tak ada AWACS, ianya sebuah pesawat yang sangat canggih dan sangat mahal. Dah tak ada, memang tak boleh nak deploy. AWACS ialah Airborne Warning and Control System, bagi mengawal aturgerak aset udara pada skala besar.
Radar yang dikendalikan oleh TUDM ialah Air Defense Radar. Radar ini boleh melihat setiap pesawat yang airborne sekiranya memasuki kawasan jangkauanya. Sesiapa yang mengendalikan Radar ini akan memantau saja pesawat komersial yang terbang, tak akan ganggu kerana pesawat ini tidak mengancam keselamatan. Boleh dibezakan blip diskrin radar, samada ianya pesawat pejuang atau komersial. Mereka hanya akan mengambil tindakan kepada pesawat pejuang yg menunjukan gerakan hostile. Lokasi pesawat ini terbang pula, merupakan laluan pesawat komersial. Dlm kes pesawat Iran Air yg ditembak oleh Amerika dan Korean Air yang ditembak oleh Rusia, keduanya telah tersasar kerana kerosakan sistem navigasi dan kesilapan pilot, dan terbang dari luar memasuki ruang udara. Kedua negara ni pula dlm perang dingin pada masa itu. Situasi yg sangat berbeza dgn MH 370 yg terbang dari KLIA keluar.

Anonymous said...

Haha nak bekonspirasi tp tak reti...konspirasi ni kena lihat siapa yang paling bermanfaat atas kejadian yg berlaku....katalah pelakon2nya kerajaan msia us china dan anwar...mana yang anda rasa selalu jd mangsa dan pemangsa....mengikut reliti us adalah pemangsa bg negara2 dibawahnya..dan msia juga pemangsa bg rakyat2 dibawahnya....konspirasi ni dibuat oleh yang ada kuasa...yg lemah tak dapat nak buat konspirasi kerana akan wujud berbagai kekangan....

Anonymous said...

Ini regim zalim umno yang kata....jd apabila berita dari orang fasik datang maka selidikilah dulu..

Anonymous said...

Ahmad adnan , sy setuju. Sebab memang anwar ibrahim tersenarai dalam 30 great figure of the world. Kalau tak silap TGNA pun ada. Sy permah baca di akbar the times US tp x ingat bertarikh bila.

habsah said...

Fakta yg menarik...bila image pemilik pasport palsu tergantung salib dilehernya maka gugurlah status penganas...tapi klu pakai serban dan berjanggut sahlah dilabel penganas...u all buka mata hati..jgn buat andaian bodohhhhhh

Anonymous said...

Aku memang menjangkakan seperti ini juga

Anonymous said...

kalo nk kaitkan DSAI dgn Yahudi,tidakkah kita semua tahu yg kerajaan hari ni yg sanggup mengupah APCO yang memang sah2 Yahudi sebagai Penasihat......sehingga dalam sistem pertahanan negara sekali....

Anonymous said...

syabas darah satria....
saya setuju semua...
sekali dgn DSAI tu saya pun tpk benda yg sama... harap ALLAH bagi rahmat ke atas kita semua =)

Anonymous said...

Da byk bukti anwar byk bhubung dgn isreal/america utk dpt kn ape yg dia hajati malah mburukkn malaysia kt abc/bbc..mcm pristiwa lahad datu jgk. Awl mac jgk. Anwar dilihat p filipina b4 tu....jgn la kte jd pengkhianat negara smata2 nk cpai kepentingan dri..mgsa nye ank2 kte nnt.. .

Anonymous said...

Byk anggapan yg kite blh buat...tp sye berharap kite sbg rakyat mlysia x putus berdoa Dan sentiasa bersatu......dunia melihat kite....jgn tunjukn kebodohan kits dgn mnjatuhkn imej negara....semoga negara kite Dan penumpang pesawat mh370 berada dlm lindungannya ....amin

Raden Inu Kertapati said...

Saya senang sekali membaca ruangan ini. Kok kalau barisan kami di Indonesia, lebih senang menyatakan terdapatnya agenda dibalik kejadian hilangnya mh370 ini. Sepintas lalu saya senang sekali menerobosi pemikiran dan pendapat Cikgu Ahmad Din melalui postnya dalam Facebook:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=832779243414163&set=a.189991504359610.69949.100000462858586&type=1&theater&notif_t=photo_reply. Rasanya ada kebenaran sepertimana pendapat moderator. Justeru golongan sufi disini sepakat untuk membuat renungan. Nyatanya masih ada denyut nadi cumak lokasi agak berbeda dengan pendapat anda.. Kami lebih melihat kegawatan ini berakhir diFilipina rentetan dari peristiwa Sultan Sulu. Apa pun, bersamalah kita berdoa biar dimana jua kita berada. Kepedihan anda di malaysia terasa juga buat kami di indonesia..Kalian tidak berseorangan.
Raden Inu Kertapati

Anonymous said...

Ini memang melibatkan politik...politik negara lain...msia dikambing hitamkan je..klu ada bukti salah anwar tangkap la wei...nape duk senyap...

Anonymous said...

1. Capt Zaharie warak orangnya.. Kalau pasal politik Capt nak bawa aircraft atas personal grievances.. Susah nak dipercayai. Dia merupakan Capt MAS disegani diantara kawan dan taulan.

2. CIA nak memantau atau memasuki Malaysia?? Tahu tak setiap tahun Malaysia bekerjasama dengan USA dalam exercise ketenteraan CARAT? CIA bila2 masa boleh menyeludup dibawah exercise ini jika mereka nak. Tak masuk akal CIA perlukan satu kambing hitam untuk membuat risikan di Malaysia.

3. Pengkalan Diego Gracia bukan benda baru pada Malaysia. Captain Datuk Nik Ahmad Huzlan bekas Ketua Pilot MAS membuat pendedahan di TV3 yang MAS pernah terbang ke Diego Gracia sebanyak 3 kali untuk membuat penghantaran tentera semasa perang Afghanistan atas urusan Chartered Flight. Kapten Zaharie adalah 'aviation geek' according to Telegraph UK, dia bijak.. Jika dia berada di Diego Gracia sekarang, dia tak perlu 8 hari untuk menyembunyikan maklumat kapal kita.

Apa-apa pun kerajaan Malaysia telah membuat apa yang terbaik untuk mencari kapal MH370. Sebagai orang islam, adalah perlu untuk kita bersangka baik dan terus berdoa. Penyiasatan biarlah ditentukan oleh pihak pemerintah.

ZD

Anonymous said...

Btol..anwar adalh golden boy yahudi...

Anonymous said...

Aku tak rasa ada DSAI punya kaitan kat sini...takkan semua apa2 pun kaitan dgn dia kot. Besar sangat ke dia ni? pasal2 apapun dia ni mmg ada kaitan ke? hari tu kata nak buat perkumpulan besar2 kat KL bagai....tapi org beratkan MH370. ada yg dtg tapi tak ada orang....so tak jadik buat tunjuk perasaan. Kesimpulannya, DSAI ni bukanlah besar sgt...ramai org pun dah tak heran pada dia pun. So saya sarankan moga kita dpt tunggu dulu apa yg berlaku sebab....kita pun tak tahu. Theory boleh ada....tapi takutlah..sebab nanti jadik fitnah...dan yang tak betul pulak kita percaya nanti...wallahualam...sekadar bagi pandangan.

Anonymous said...

Ko ingt najib bodow mcm nuar ke? X pasal2 nk bunuh org 1 kapalterbang sbb nk alih prhatian rakyat? Haha..lawak2... Ape perlunye nk support israel? Israel 2 negare susah ke? Klu pn israel kotakn aspirasi rakyat palestin,apesbb kta nk support dia? Padahal kta pn tau yahudi mcm mne..ngaku jelh nuar ank emas yahudi puihh

Anonymous said...

samalh juga kena selidik klu sumbernya datang dari regim peliwat trsohor..ini mahkamah dn majlis peguam yg kata..

Anonymous said...

iya bapak raden inu kertapati....mudah2an Indonesia bersama dgn kita selamanya....jgn kita bercakaran sesama kita...rugi!

Anonymous said...

Jgn pikir yg lemah xde kuasa...kita tgk sape dibelakangnye plak..kdang2 saje nk nmpak lemah n dianiaya,padahal dia la egen yahudi..

Anonymous said...

tk semua rakyat yg nk kn reformasi hanya golongan yg buta hati dn menganggap anwar mcm tuhan aje akan berguling kat atas jalan..bodoh pnya macai..

Anonymous said...

Diego garcia xda la rahsia. Tp very remote.. Kewujudannya bergantung pd pasang surut. Lpas tsunami ari2 tenggelam sat.. La ni dh ok kot.

Anonymous said...

Setuju dengan darah satria.....kemungkinan tu mmg ada.. This is base on the evidences that had been recovered since day one I supposed...tapi satu la yg korang dok defend sangat DSAI tu apahal....dia bley ke settle ke ke melut skrg ni...x yah laaa..dia pk dia je laaaa...xkan tu pon x npk....Nuff said...pray 4 MH370...ameen....

CIK NUR said...

Kita yg di luar ni x tau apa pencaturan mereka...mereka yg buat puzzle..biar mereka habiskn..kalau kita join skali takot kita jatuh pada fitnah...dgr boleh tp percaya tidak sama sklai.allah swt pun akan melindungi org yg teraniaya..jd jgn kita timbulkn kontroversi.

Anonymous said...

apa bukti DSAI bhubung dgn israel/america utk dpt APA YG DIHAJATI tu...?? apa yg dimaksudkan memburukkan malaysia..?? mungkin istilah yg lebih tepat mendedahkan kelemahan kerajaan BN.... sebagaimana BN mendedahkan kelemahan kerajaan PR di kelantan, penang & selangor...... hanya krn anwar pernah pergi filipina terus dikaitkan dgn insiden lahad datu..?? kukuhnya BUKTI... apakah pemimpin BN tak pernah pergi philipine ke..? hanya kerana berlaku dlm bulan mac terus ada kaitan.... OBSES dgn angka awak ni agaknya yerrr.... heheheheheh

Anonymous said...

cuba baca sampai habis..... ni yg payahnya bila baca sekerat2.... mcm org kafir yg baca QURAN sekerat2 terus kaitkan Islam dgn PENGGANAS... sdgkan dia baca tak habis dan tak fahamkan betul2.... ish ish ish

Anonymous said...

apa masalhnya dgn simulasi kat rumah dia bro...?? itu ke jawapan dia.... dahsyat la ko ni...

Anonymous said...

bagi yg BERSETUJU tu kenapa TAKSUB nak tuduh nuar plak...?? kenapa yer...?? hehehhe

mak pari said...

Walauapapun pendapat anda semua. saya hanya mendoakan semoga segala kemelut yang berlaku dinegara kita diangkat oleh Allah swt. Mungkin segala kemelut ini adalah sebenarnya terjadi kerana segelintir mereka yang mendoakan balasan keatas orang yang mereka tidak sukai. Tetapi bila balasan dari doa yang berulang2 untuk ditimpakan kepada pemimpin atau orang yang sebahagian lain tidak menyukai sebahagian yang lain, maka semua orang yang tidak bersalah akan terlibat sama. Oleh itu hentikanlah berdoa yang tujuannya tidak baik. Gantikanlah dengan doa semoga Negara kita dan rakyat dikurniakan nikmat dan kebaikan dan semoga seluruh umat Islam bersatu hati. Cadangan saya bubarkan semua parti yang didokong sesama Islam. Jadikan hanya satu nama saja iaitu PARTI ISLAM, maka semua bangsa yang beragama Islam akan bersatu hati dibawah satu parti. Maka mungkin kerjasama akan dapat berjalan dengan lancar. Tiada siapapun akan kata mengata. Perpaduan ummah akan terjamin. Ekonomi Islam dan martabat Islam akan terpancar dibumi bertuah ini. Semua benda terdapat dinegara yang kecil ini. Getah, kelapa sawit, padi, bijih timah, Ubat2ubatan,dari herba pun banyak terdapat dalam hutan Negara kita. minyak pun bermacam jenis minyak, dilautan, didarat hasil daripada kelapa sawit dan buah kelapa dipersisiran pantai, Cuaca Negara kita pun tidak menghalang kita berada di luar rumah 24 jam. di Negara sejok duduk diluar rumah boleh mati kering terutama dimalam hari. Tak bersyukurkah lagi berada dinegara ini. Marilah kita bersatu hati, maka akan terlerailah segala dendaman dihati. Maka bercemperalah syaitan berlari, kerana hasutan tak menjadi. Sampai masa mat jenin akan pergi, pergi meninggalkan bumi, biarlah umor yang masih berbaki, perintah Allah kita taati.

Anonymous said...

macam tun mahathir pernah kata "kalau us boleh menghasilkan film seperti Avatar tidak ada yang mustahil untuk dilakukan oleh amerika" global conspracy espcially by zionist regime executed by usa is the most possible explaination to the current tragedy MH370 where malaysia is being scapegoated.

Anonymous said...

Bala budak2 mati ovrdose dadah dlm konsert 'halal'

Anonymous said...

LaillahaillahWainnailayhiRaji'un..
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Subahanallah.. sesungguhnya tdk akn t erlepas sesebuah negara itu dari fitnahnya Dajjal melainkan dua tempat "Makkah & Madinah". Setiap peperangan sejarah yang pernah berlaku adalah konspirasi Zionist Israel yang didalangi oleh keluarga Rothschild untuk pemimpin mereka,nabi palsu mereka dan juga bakal tuhan mereka "DAJJAL AL-MASSIH". Rujuklah hadis sahih Tamim Ad-Dari dan juga Al-Quran surah AL-KAHFI mengenai siapa Dajjal. Bagi saya, semua mrk amerika,DSAI adalah kambing hitam yang digunakan dajjal daam misinya menyesatkan seluruh ummat manusia. Kerana itu kekayaan yang dimiliki oleh keluarga Rothschild tdk terhitung banyaknya kerana disebut didalam hadis sahih Rasulullah saw bhw Dajjal telah diberi kekuasaan oleh Allah untuk memiliki kekayaan yang tidak terhingga. Mampu menaikkan kekayaan bumi. Penghapusan kepada kuasa2 yg tdk mahu bersekutu dgn amerika itulah yang ingin dilakukan oleh mereka kambing2 hitam dajjal. Sesungguhnya kita semakin menghampiri kpd penghujung fasa keempat dimana byk berlaku perselisihan,fitnah tersebar meluas dan juga gempa2 dibarat. Sy bljr ilmu akhirul zaman yg sibuk dibincgkn para ulama dari Islamic Shcolarship ttg bagaimana akhir zaman ini dtg ditengah2 kita pda zaman moden kt ini. Jangan bertelagah sesama Islam,seharusnya kt bersiap sedia dan bersatu utk menghadapi UJIAN TERBERAT dari ALLAH "FITNAH DAJJAL". Tuduh-menuduh antara amerika kpd mn2 negara itulah yang dinamakan pengertian bagi FITNAH DAJJAL. Persiapkn diri kita, jangan putus asa, kerana ditengah-tengah kita hadapi kesulitan ALLAH akan beri kita PEMIMPIN "KHALIFAH AKHIRUL ZAMAN-IMAM AL-MAHDI" dan juga kdtgn Putra Maryam-Nabi Isa a.s
Sesungguhnya akhir zaman itu semakin dekat menghampiri, ENGKAU kuatkan IMAN kami untuk berhadapan dengan UJIAN-MU.
AKU berjuang FISABILILLAH untuk KALITAMULLAH (AGAMA ALLAH) bukan utk negaraku atau pemimpinku tetapi untuk agama-MU yang AGUNG. SAYYID FISABILILLAH itu impian MUSLIM SEJATI.
Aamin Ya Rabb..

propertyhunter said...

Yeah! Agree..

Anonymous said...

Malaysia digeruni yahudi? Betul ker? Tgok sndiri la dr cara org malaysia berhibur, berpakaian, hiburan, berjudi, maksiat,menolak untuk undang2 islam, dan sbagainya. Yahudi bersorak beb...

Anonymous said...

Kenapa dia sj yg kena? Klu mcm tu bagus semua musibah yg terjadi di muka bumi disebabkan anwar? Kalau ada orang cirit birit pun disebabkan anwar. Kalau ada duit seposen hilang dari kocek korang pn salahkan anwar... aku bkn pnyokong anwar beb, tp ramai sgt yg jd fbi/cia scara sukarela dlm intnt skg ni. Hebat, tp tak bertauliah. Suka sgt jd expert bab mh370 ni. Walhal realitinya Allah sj yg tau, dan org2 berkenaan yg terlibat. Selagi tak ada bukti, kalau menuduh, jatuh fitnah....! Klu x tahu, baik diam. Klu tahu, tunjuk dalil n bukti...tp dah tntu ramai yg tahu ni sbb rmi fbi/cia sukarela kt cni. Huhu...

MBHA KLIA said...

apabila sampai ke satu tahap....tidak lagi manusia itu berfikiran waras....dibiarkan akan mendatangkan mudarat pada diri dan kelompoknya....jalan yg ada cuma kedepan tanpa mempedulikan kesan kepada rakyat....masing masing punya silap...yg pasti menjadi mangsa adalah kita sebagai rakyat.....pepatah org tua...jangan dijolok sarang tebuan....walau benar apa yg dihujah pihak pembangkang....bukan senang utk menjatuhkan sebuah kerajaan....bayangkan kalau pembangkang menang...sebenarnya tak terjangkau akal kesannya...dengan segala perkara yg didedahkan adakah kerajaan akan tunduk dan mengalah? jawapan nya pasti tidak...kalau pembangkang laung lawan tetap lawan.....kerajaan juga akan pertahan hingga tak tergapai akal apa yg sanggup dilakukan...berbalik kepada basis...bersatulah...itu lah jalan penyelesaian...kerana kalau tidak bersatu...masing masing akan menjaga kepentingan sendiri...rakyat kelak menjadi mangsa....wallahualam

Anonymous said...

Banyak hikmah rupanya disebalik kehilangan MH 370.

1.Semua Masjid di seluruh Malaysia,Selatan Thailand,kebanyakkan di Indonesia,Brunei mungkin dunia Islam laksankan solat hajat,mentelaah Alquran,solat malam dsb.Harapkan ianya berterusan.

2.Majlis Mentaai Allah dan Maulud Rasul mula di pimpin Habib,wali-wali Allah mula dihidupkan secara spontan di Tanah Melayu.Apakah ini lah permulaan detik-detik kehadiran dan persiapan Iman Mahdi?

3.Perlunya penyatuan dan kesedaran menyeluruh umat Islam di Nusantara bergabung dengan panji-panji Iman dan Amal.Kita sama-sama kembali ke jalan yang Allah Taala redhai.Terutamanya diriku.

4.Mengikut firasat ahli muqarabin/wali-wali jangan lupa juga periksa kawasan berikut : Micronesia Island,Estonia dan Marsyall island. Takut2-MH370 ada di situ.Wallohuallam.Di samping itu mereka(yang berilmu Tajalli) kata tunggu 2 atau 3 hari lagi IsyaALLAH semua Wali peringkat tinggi sedang sibuk....Wallohu allam)

Anonymous said...

Tu kapalterbamg buatan amerika, semua sistem kapalan ialah buatan usa termasuklah facebook. Tak abis konspirasi walhal hari kedua jeneral dah cakap nampak radar tentera kata ada objek tapi hisamuddin ckp jgn layan

Anonymous said...

ermmm...logik...

Anonymous said...

Cuba teori ini juga
http://www.cabaltimes.com/.../ma370-redirected-to-diego.../

Anonymous said...

Sapa yg libatkan politik? sy xkata pun mana2 politik? Korang je suka bsangka buruk bila letak nama anuar je libatkan politik..

Anonymous said...

apew pun mmg sgt takut...sblm ni msia aman...takutnya ya Allah...smg smua di permudahkan...

Anonymous said...

Sbb china kuasa besar asia dr segi ketenteraan myamai amerika...

Anonymous said...

Angkara israel la ni. diorg kan boleh takeover pesawat dgn sistem 2 way tube comm.

Anonymous said...

negara kita makin mudah org asing ceroboh . takut jgak kalau2 ada perancangan sulit yg dah dirancang

Anonymous said...

Bijak sgt. US mmg bleh blegar2 dkt mna2 peairan lh. Pngklan tentera dorg ada kt mana2. Sin ada, jepun ada, lautan hindi ada tgh lautan pasific ada hongkong ada. Cuma mrk xblh memiliki peairan itu. Laut smua ngara bleh lalu. Laut ada certain part je xblh lalu. Iaitu tlmpau bdekatan dgn pntai.

Anonymous said...

Dia ni nampak kaji sejarah. Artikel dia mantap! Trigger minda (justsaying, no bad comment please)

Anonymous said...

Tok bomoh umno kn hadooooooo

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM TEKAN BUTANG PANIK! MARAHKAN NAJIB SEBAB BUAT SIDANG MEDIA MH370 TAK BAGI SOALAN DITANYA!!!

Anwar Ibrahim tahu, kaitan dia dengan kehilangan pesawat MH370 akhirnya akan dihidu juga. Begitu juga dengan pertanyaan tentang pangkalan tentera Amerika Syarikat di Diego Garcia yang terletak di tengah-tengah Lautan Hindi serta dilengkapi dengan pelbagai teknologi pengintipan serta pemantauan tinggi tetapi kononnya gagal mengesan MH370 atau bagaimana Amerika Syarikat cuba 'menghilangkan' tumpuan kepada Diego Garcia dengan mengarahkan pencarian ke Perth, Australia dan Asia Barat.

Anwar Ibrahim juga sedar, busuk dan kohong perangai haramjadahnya tidak dapat disembunyikan selama-lamanya. Pembelaan ke atas KOTE BENGKOK yang kuat meliwat dan menundun dalam apa yang dikatakan sebagai 'SEKS SUKA SAMA SUKA', akan dilakukan dengan pelbagai cara... dari kaedah PALING HINA iaitu PRK DUN KAJANG sehinggalah kaedah berteknologi tinggi, KEHILANGAN MH370!

Apa sangatlah nyawa 253 penumpang MH370 kalau dibandingkan dengan tubuh badan Anwar Ibrahim di luar penjara. Mereka boleh dikorbankan asalkan Anwar Ibrahim bebas untuk terus menghasut dan menjalankan urusan Zionis di negara ini demi menghancurkan Islam dan umat Melayu menerusi pelbagai cara dan kaedah termasuklah membuat pelbagai fitnah dan menimbulkan pelbagai isu sekalipun yang sangat remeh seperti CINCIN BERLIAN RM24 JUTA. Apatah lagi para penyokong Anwar Ibrahim, terlalu sudi untuk membela Anwar Ibrahim dengan apa-apa sahaja cara termasuklah menggadaikan akidah dan pegangan mereka.

Semuanya demi Anwar Ibrahim.

Saifuddin Nasution dan R.Sivarasa juga nampaknya sudah terpaksa mengendur apabila akhirnya mengakui yang Kapten Zaharie Ahmad, juruterbang MH370 adalah AHLI SEUMUR HIDUP PKR walaupun pada peringkat awal, para pecacai PKR cuba menafikannya dan melabelkan kehilangan MH370 sebagai KONSPIRASI UMNO-BN. Menariknya, Saifuddin Nasution dan R.Sivarasa 'MENASIHATKAN' dan MERAYU agar masyarakat umum tidak membuat sebarang andaian dan spekulasi.

Semalam, Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak membuat satu sidang media di sebuah hotel di KLIA. Anwar Ibrahim mengambil kesempatan mengejek Najib Abdul Razak apabila dalam sidang media tersebut, wartawan dan jurugambar tidak dibenarkan bertanya sebarang soalan.

Kata Anwar Ibrahim, Najib tidak tahu mengendalikan situasi ini. (BACA DI SINI)

Apabila Anwar mulai menghentam Najib, itu sudah cukup untuk memberikan petunjuk bagaimana Anwar Ibrahim sebenarnya sedang panik. Dan apabila Anwar Ibrahim jadi tidak tentu arah dan tidak pula ke luar negara dalam keadaan yang sangat genting ini, Ketua Umum PKR itu ternyata sedang dilanda sindrom ketakutan yang luar biasa.

Apatah lagi setelah RAHSIA JURUTERBANG MH370 mulai terdedah satu persatu.

DAN MENARIKNYA, pendedahan tersebut bukan dilakukan dalam Malaysia, sebaliknya oleh media-media luar negara terutama sekali dari pangkalan Anwar Ibrahim sendiri!!!

Labels: anwar ibrahim, MAS

SUMBER: http://theflyingkick.blogspot.com/2014/03/anwar-ibrahim-tekan-butang-panik.html

Anonymous said...

Actually takde siapa yg fitnah..takde pun keluar kenyataan rasmi kata anuar... but cuma pendapat org..us penyokong kuat siapa.. tp org tu gagal nak jd org pntg negara.. kita jgn fikir ikut emotional.. perlu ikut logik tk kira siapa dia..semoga Allah tunjukkan kebenaran.. skrg br faham knp adun kajang letak jawatan

Anonymous said...

Perairan yg dia wat pengkalan jer dia leh berlegar2 ...kat asia tenggara cuma Singapore n Filipina jer....indon , msia , thailand dn yg lain x de, us x leh nak berlegar2 sesuka hati setiap negara ruang udara berdaulat.....erm next time byk bca buku

Anonymous said...

Bukan percaya tapi ada logiknye..

Anonymous said...

kadang aku juga terfikir kaitan semua ini,...dan tidak mustahil ini telah di rancang lebih lama,dan pilihan yang terakhir jika manusia,yg yahudi harapkan menjadi pm Negara tidak kesampaian,...

Anonymous said...

Mcm ade sesuatu yg buruk akn berlaku tak lama lagi ni..masing2 dh bawa keluar kelengkapan perang yg canggih..

Anonymous said...

Dia ni nampak kaji sejarah. Artikel dia mantap! Trigger minda (justsaying, no bad comment please)

Anonymous said...

Penulis mcm spy...detective conan..huhu

Anonymous said...

Dari dulu x sepatutnya dikeluarkan anak dajjal ni.ini lah akibatnya kalau anak dajjal diberi peluang....

Anonymous said...

Sgt menakutkan bila baca semua ini tp segala kemungkinan ini tetap ada sy pernah bc karya jerry art of deception yahudi takkan ddk diam sentiasa ada strategi musnahkn kita

Anonymous said...

Kemungkinan tu ada benarnya sbb org yg kemaruk nak kuasa akan buat apa saja tanpa fikir akibatnya terhadap org lain janji dia dpt.

Anonymous said...

Berdoa agar malaysia tidak 'dikambing hitamkan'… amerika n CNN bukanla sesuatu yg baik utk negara islam

Anonymous said...

Kalau nk tau fakta mengenai DSAI bekerjasama dgn pihak yahudi dan USA, research kt bhgn sana. Kalau cr dlm Malaysia rata2 kambing hitam utk kaburkan kita sbg rakyat. TUN MAHATHIR byk batalkan niat DSAI utk hancurkan negara kita. Tp DSAI bkn sekadar nk jd pemimpin. Tp byk agenda. Tue yg saya kaji ble research ttg DSAI kt luar. Mmg anak emas dia org.

Akula Aku said...

Pilot dilapurkan sedang bercuti tetapi dipanggil bertugas pada saat akhir...kenapa ya..nampaknya orang lain yang tekan butang panik

Anonymous said...

Mh370 masih hilang, mcm2 andaian dibuat. Dan dalam keributan pencarian, malangnya ada anak melayu mampus makan dadah.... Mananya kesedaran? Allahuakbar...

Anonymous said...

ini semua cerita akhir zaman..terlampau banyak fitnah. get ready jela smua. dah banyak bukti yg nabi kita ceritakan dalam hadith.. apa2 pun diri sendiri yg akan menghadap. smua yg diulas akan dipertanggung jawapkan. naauzubillah..

Anonymous said...

Apakah ini merupakan upaya untuk menuju perang dunia ke-3 yang sedang di rancang?, CHINA+(RUSSIA+NORTH KOREAN) VS MALAYSIA+(UK,USA,AUSTRALIAN,JAPAN) fakta bahwa seorang penumpang yahudi di tolak saat memesan tiket dengan alasan hari sabat, dalam kasus WTC 9/11 tidak ada korban dari pihak yahudi, apakah mossad berperan?

saridah said...

Di dalam menhadapi brncana dan bala allah pon kita masih bercakaran sesama islam.....bagaimana ya utk kita bersama sama menghadapi krbangkitan dajjal yg penuh dgn fitnah? Renung renungkanlah saudara saudaraku.....inilah yg sebenarnya tujuan utama mereka....utk mengkucar kacirkan kita umat islam....sedarlah...kitansedang diuji....lupakanlah sebentar fahaman politik yg brrbeza....janganlah kita memaki hamun sesama kita......let us pray to allah agar dgn rahmatnya kita umat islam di rantau ini akan dilindungi......

Anonymous said...

Makin banyak saya baca, makin takut saya rasa. Apapun rakyat Malaysia kena bersatu. Xtau apa jadi pd kita kemudian hari.

Anonymous said...

Setuju. Ameen...

CyberHacking said...

Cuba u all pikir semula.. bila banyk mata dah memandang kearah Lautan Hindi, kenapa US memberitahu ada kesan radar di lokasi itu & menghantar kapalnya mencari?? kenapa US xleh kesan radar semasa flight hilang di Laut China Selatan ek??

kenapa sampai skg ni tak jumpe2 lagi?? US baling batu sembunyi tangan..

CyberHacking said...

Jika dikatakan mereka boleh mengesan radar sehingga dibawah tanah, mustahil nak cari flight di lokasi yg hilang xleh jumpe..

CyberHacking said...

Menteri Malaysia terlalu berharap akan kesan radar yg boleh didapati di negara Jiran.. Kalau di Lokasi Laut China Selatan yg boleh dikesan radar dari negara China tak boleh kesan.. apatah lagi di Indonesia...

aku juga xpaham cara mereka berfikir sebenarnya...

Anonymous said...

http://www.sinarharian.com.my/semasa/dr-m-hairan-teknologi-canggih-gagal-kesan-mh370-1.261414

Anonymous said...

Sehari sebelum genap seminggu kehilangan pesawat MH370, terdapat kenyataan terbaru yang dikeluarkan pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) yang mendakwa bahawa mereka mempunyai petunjuk bahawa MH370 kemungkinan terhempas di Lautan Hindi. AS juga telah menghantar kapal USS Kidd ke Lautan Hindi dan ia akan mengambil masa selama 24 jam untuk tiba.

"Kami mempunyai petunjuk kapal berkenaan terhempas di Lautan Hindi," kata Pegawai Kanan Pentagon.



Pegawai tersebut juga mengatakan bahawa wujud petanda pesawat tersebut masih terbang selama empat hingga ke lima jam selepas hilang dari radar dan menjunam ke dalam laut.

Selepas beberapa jam pihak Malaysia mengumumkan perluasan kawasan pencarian sehingga ke kawasan Laut Andaman yang turut disertai Kerajaan India, AS terus mengambil tindakan di atas.

Anonymous said...

petunjuk baru.

http://www.haveeru.com.mv/news/54062

aromaperfume2u said...

informasi yang mantap

http://aromaperfume2u.com


http://daftar-streamyx.com/

Anonymous said...

Sedap sedap baca disebut pulak nama pengkhianat negara...potong stim betul lah. Org mcm ni tak perlu dikisahkan.

Anonymous said...

Teori da baguih tp asal sangkut paut ngn politik...ni yahudi pya kije umno pkr berbalah..melayu jadik mangsa.sok malaysia jdk mcm mesir..hangpa nak ka?yahudi dok plan jatuhkan org islam sedaq tak.sbb islam di malaysia ni yg byk nyokong negara islam lain.gugur islam malaysia yahudi tercapai cita2nya...

Anonymous said...

Setelah mengkaji n mengaji semua sejarah n fakta..termasuk video ucapan anuar tu..sy yakin sgt anuar mmg terlibat..mula2 ragu jg dia terlibat..tp bila dgr dr mulut abg mon sdiri punya ucapan mmg sah2 dia tau semuanya...dia da dlm game ni...ya allah bukkan la pintu hati manusia2 yg buta hatinya yg menyokong anuar ni...tunjukkan jln benar pd dia org sebagaimana kau tunjukkan jln pencarian mh370 ni...al fatihah kpd penumpang2 dan jg hadiah al fatihah pd penyokong anuar moga dilembutkan hati menerima kebenaran...amin...

Anonymous said...

Ya... Anwar mmg cilaka

Anonymous said...

TAK MUSTAHIL SEGALANYA INI...SBB MCM PELIK PUN ADA...APA2 PUN KITA MOHON PADA ALLAH SUPAYA SEGALA NIAT JAHAT MANUSIA2 BERKENAAN TAK KEMANA...KITA CUMA ADA NEGARA YG AMAN NI JA...BYGKAN KALAU NEGARA KITA DAH X AMAN MCM NEGARA2 LAIN..APAKAH YG AKAN TERJADI KAT KITA MASA TU...


KDG2 AKU SEDIH DLM NEGARA SENDIRI PUN RAMAI DOK BERGADUH TAK PUAS HATI APA XTAU..SKET2 POLITIKKAN SESUATU...TAKSUB KAT SESEORANG TU SAMPAI SANGGUP GELAR/TUDUH/FITNAH ORG YG LAIN MCM2...YG SEDIH SESAMA ISLAM LAK TU.. TAK PAYAH NAK TAKSUB SGT DEKAT SESEORANG YG TAK BAGI KORANG MAKAN PUN..YG TAK SUMBANGKAN APA2 KAT KORANG PUN..N YG SEMESTINYA DIA PUN X KENAL KORANG...

Anonymous said...

Yang paling pelik ialah kenapa pilot yg dengan pengalaman terbang sebanyak 18,000 jam boleh terbang dan berakhir di lautan hindi? Sedangkan banyak landing site sepanjang perjalan ke situ? Lagi pelik ialah apabila transponder dan sistem komunikasi pesawat ditutup atau dipadamkan secara sengaja. Macam ada sesuatu yg tak kena....hrmmmm

Anonymous said...

Bila kejahatan si dia itu terbongkar semua kita rakyat jelata akan menyesal menjadi pengikut beliau..
Bila kejahatan nk terbongkar??
Bila Malaysia dh bkn lg malaysia sekarang..tika itu beliau tersenyum riang ,kita bakal merana akibat dijajah kembali..hilang keamanan kedamaian kita skrg..
Allah..lindungilah malaysia dr kuasa jahat!! Lindungilah Malaysia dari segala fitnah

Anonymous said...

be matured wei...berdoa pd Allah...
kmgkinan besar MH370 msh ade...
kmgkinan besar MH370 sudah tiada..
jgn duk menuduh bnd yg bkn2 la..
think positive...

abot said...

Klik link la.....jgn sampai kampung tergadai...anu menang sorak....jgn sampai Malaysia tenggelam mcm rakyat Nabi Luth yg derhaka....wal iyyazubillah minzalik

Anonymous said...

Saya amat setuju dgn pendapat penulis...percaya atau tidak inilah kebenarannya...hati saya kuat mengatakan ini adalah perbuatan si dajal laknattullah....

Anonymous said...

Satu dunia kene main dgn tipuhelah us...
Kita dah sedia maklum dgn keganasan yahudi. Mereka akan buat apa shj utk dptkn ape yg mereka mahu.dan x mustahil mereka sanggup letupkn pesawat mh370.

Anonymous said...

Setuju. Ngarut je yg hujung tu. Malaysia penjarakan golden boy yahudi? Hahaha. Ke org kuat yahudi yg memenjarakn org sesuka hati. Mcm assisi penjarakan morsi.
Kamon la malaysia. Xheranla bn masih naik. Ramai yg 3rd class minded.

Anonymous said...

Adakah sama orang yg buta dgn org yg celik? Tidakkah kita memikirkannya? Org yg lebih kuat adalah org yg mampu mengawal dirinya ketika marah. Berhujah dgn emosi marah hanya mendedahkn kelemahan sndiri. Sbb tu klu ada bau2 emosi je org malas nk ikuti hujah kita. Sekian.

Anonymous said...

Kla hal rosmah, cnfirm trus share dgn org lain. X prlu slidik pun. Msti dianggap btul. Gmbr anwar jmp yahudi tu msti 'tipu' kn?

Anonymous said...

Btul.... anwar pmmpin yg bgus. Mne mgkin dia dikaitkn dgn yahudi. Walaupun dia prnah diracun dgn rcun arsenik, dsuntik hiv dan lumpuh.. beliau kmbali smbuh utk mgetuai pmbgkg.

Anonymous said...

Huh Anwar lagi di kaitkan. Tak Habih Buat dosa mengata mamat tu. Dia dah mask dalam biarkan dia. Ni semua ketentuan Allah. Supaya Kita beringat dia lebih berkuasa dari us, china, Israel, mahathir ataupun jibmah. Ingat allah kita selamat. Lupa Allah bala akan turun.

Anonymous said...

Sorang pesara polis yg penah cerita kat pak sedara aku yg juga bekas SB, masa tu sepupu aku buat open house kebetulan teman anaknya. Antara petikan yg dibualkn. (aku da skali time tu)
" Masa org kita nak tangkap Anwar, Mahathir tak bagi.. 3 kali bang pegawai jumpa Mahathir.. Tp Mahathir cakap nnt dlu.. sbb dia xpercaya Anwar buat. Sbb Anwar drp ABIM. Org cakap kita tipu.. tp drg lupa ke... sapa Anwar masa tu? Timb Perdana Menteri.. Xkan org kita xikut? Xkan kita xtaw.. Dia bukan org biasa. Yg ikut kiri kanan, depan belakang sapa dia? Yg ikut jauh, dekat? bukan ke org kita? Tp Anwar pandai cakap.. Org kita plak bila sentuh bab2 teraniaya mula la simpati. Tu la kelebihan Anwar. " kata dia. Org tua aku (ex69)pun penah gak citer dulu mmg ada 1 skuad yg akan follow menteri & isteri secara rahsia...jauh @ dekat sbb drg pegang rahsia negara.drg sendiri pun xtaw. tp skrg dah dibubarkan xsilap.. Sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui..

PakLan said...

Ternyata Anwar langsung tidak boleh disentuh. Dokrin yang disemai oleh Anwar ternyata telah meresap sebati dalam jiwa para pengikut bawahannya.

Anonymous said...

sikit-sikit dajal la, zionos la..bukan aku tak nak cayer, just benda dah jadi pon kn..Allah lebih mengetahui..kita sbg hambaNya takde hak nak buat mcm2 spekulasi yg akhirnya akan jatuh hukum FITNAH..nauzubillahminzalik..anggapjer la ni sebagai teguran/ingatan dari Allah supaya kita tidak mudah leka dan sentiasa ingat padaNya..tak perlula nak dok kaji dajal2 sangat..cukup kita tau apa itu dajal..jangan sampai semua benda nk didajalkn..lebih baik kita persiapkan diri kita ke alam akhirat..

R4BIA

Anonymous said...

Ak pn x berani nk bg teori atau pendapat sendiri.. tp 1 benda je ak nk cakap, sedangkan Anwar sendiri yg cakap dy akan menyokong segala macam usaha utk melindungi keselamatan/kedaulatan negara Israel (x kesahlah dgn syarat jaga kepentingan Palestin ke ape dll) tapi, dlm al-Quran sendiri mengatakan bangsa Yahudi Jewish adlh bangsa yg paling laknat dan jahat. Jd kenapa..Anwar perlu wujudkn hubungan dgn mereka? Kenapa penyokong2 dy msh mau buat2 xtau fakta ini sedangkan kamu semua tahu..?? Wallahuaklambissawab. Just my opinion

Anonymous said...

and org kata kau langsong takde kelas sebab tu sokong anwar hahaha

Anonymous said...

Diracun arsenik?? disuntik HIV ?? lumpuh?? aku tgk sehat je DSAI tu..tak rupa mcm org sakit pun..dh kuar dr UMNO mulalah nak membangkang, tp msa dia dlm UMNO dlu dialah yg bawak msuk pasukan kriket Israel LAKNATULLAH ke Malaysia dan buat mcm2 pakatan dgn US & Yahudi..pikir2 kanlah..UMNO ke, PKR ke PAS ke, DAP ke sumenye sama je..memasing ada hidden agenda!!!

Anonymous said...

Ini sekadar pendapat. Saya teringat segala maklumat saya baca secara umum dari akhbar. Sebelum MH370 hilang dari radar, ia terbang meninggi melepasi had tinggi. Kemudian ia menjunam kebawah melepasi had rendah. Kemudian ia buat pusingan u laju kebelakang. Pada hemat saya(1)Berlaku pergelutan di kokpit juruterbang(MH370 turun-naik tak terkawal). (2)Perampas menewaskan Pilot, memusing MH370 kebelakang bertentangan dari laluannya dan mematikan Transponder. Perampas ingin menghempaskan MH370 ke mana-mana ramai orang di Amerika. Perampas lupa minyak hanya boleh tahan 6/7 jam penerbangan. Apabila ia sampai dilautan Hindi, ia kehabisan minyak lalu terhempas kelaut(sesuai ada pehak mengesan ada sesuatu yg besar terhempas dilautan). Amerika tidak boleh mengatakan dirampas kerana ingin mengambil-hati Malaysia(melambangkan kelemahan Imigresen dan kelemahan Dunia). Ini sekadar Teori. Wallaahu A'lam.

Anonymous said...

Pengajaran untuk kita semua khasnya golongan yang memerintah negara, jangan sesekali kita mengikut telunjuk (dan percaya dengan sistem dan teknologi) yahudi dan nasara, kerana mereka boleh membawa kita kepada kehancuran.

Kita perlu lebih percaya kepada wargakita sendiri, yakin pada diri, bangungkan teknologi sendiri, jangan lah kita asyik percaya dan bergantung penuh terhadap teknologi barat ni, hari ni dia huru-harakan kita dengan melenyapkan pesawat MAS milik negara.

Semua lapisan masyarakat, tak kira pemimpin atau pembangkang perlu sedar, jangan hanya pentingkan diri sendiri, jangan jadi seperti nila setitik rosak susu sebelanga.

Wassalam....

CyberHacking said...

Ada yg agak heran dan berkata bahawa teori yg sy kupas diatas tu berhubung Insiden 11 September adalah salah.. yg sebenarnya menyerang Afghanistan.... iye.. memang benar... teori apa yg saya katakan itu adalah menjangkaui teori2 yg kita lihat.. secara mudah.. boleh dikatakan.. Bagaimana utk menyerang Iraq jika tidak menyerang Afghanistan dulu.? kenapa Iraq?? dan apa kaitan Iraq dengan penggunaan Dinar Iraq?

CyberHacking said...

Jadi Shotcutnya saya mengatakan serangan WTC adalah menyerang Iraq yg secara sistematiknya bermula dengan serangan Afghanistan..

Anonymous said...

serangan di lahad datu dulu bulan 3 sebelum pilihanraya (march) kejadian mh370 pun bulan 3 sebelum pilihanraya kajang.. macam pelik dsitu

Anonymous said...

Ruangan komen lebih banyak isi dan padat dgn hujahan nak dibandingkan ape yg dipost kan oleh admin...Admin dah merungkaikan pelbagai kemungkinan dr peminat dan follower dia sndri...Pelik juga bila blog pro BN agak ramai follower Pro PKR..Tanpa menyebelahi sesiapa,nyawa skrg jadi taruhan dan mungkin kte sndri bakal hadapinya menjadi mangsa kerakusan kuasa pemimpin masing2...Hanya doa pada Allah yg terbaik untuk dipanjatkan supaya dijauhi dari menjadi mangsa golongan yahudi..Semoga Allah merahmati dan menyatukan kite semua sbg umat islam di Malaysia di akhir zaman..Aminn...

Anonymous said...

Sokong

Unknown said...

Lahad Datu.. ada teori anwar, MH370 ni pun ada teori anwar juga, hebat hebat imaginasi penulis ni. Tabik kat Anwar..lu memang power beb. Salute to APCO juga..semenjak lu wujud di Malaysia di era Najib ni mcm mcm kes pelik berlaku.

Anonymous said...

Entry dah best 100%nk percaye bila selit bab politik DSAI trs down ke 50%..huh!!

Anonymous said...

Tiada apa point yg dapat menerangkan gambar DSAI bersama org yahudi tu.. hanya sekeping gambar.. kalau saya letak gambar rosmah mansur peluk datuk lee chong wei ketika memenagi perlawanan badminton dulu dan saya tulis disitu mereka mempunyai hubungan adekah awak akan mempercayainya? Tentu tidakkan kerana tiada bukti kukuh.. so sama la dgn saya tidak mempercayai pada sekeping gambar yg awak lampirkan... jangan terlalu taksub untuk sebarkan berita sedangkan berita yg disebar itu kemungkinan hanyalah fitnah yg akan menyeret kita kedalam nerakan jahanam... Wallahualam..

Anonymous said...

PR menang kt kajang..xkecoh pun undi hantu..
haha...nasib bek PR menang..kalau x..huruhara lg la msiA..
belum ade DUN lg jd PM..

Anonymous said...

malaysiA bukan sasaran..x memberas kalau dorg amek malaysia..
cuma malaysia dikambinghitam kan..tp..utk kearah kambing itam tu..mesti ade 1 perjanjian dan akujanji..kiranye give and take la..masalahnye..sape yg terlibat tu kita x tahu..ni teori aku kalau citer pesal rampasan mh370 tuh..

Anonymous said...

Bangsa x menyatukan kita...agama menyatukan kita...Allahuakbar....

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 208   Newer› Newest»

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya