Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan

Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan
Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday 13 December 2012

Cadangan ini datang dari orang yang dilebel perosak UMNO.!!

                             


                                                             
                                         
Kerajaan perlu memperbanyakkan siaran yang lebih berimejkan Islamik.. kita sedar PAS dilihat lebih berimejkan Islamik.

Dalam keadaan sekarang, PAS sedang kucar kacir dengan DAP & PKR, inilah masa yang paling sesuai untuk menarik mereka kembali bersatu dibawah UMNO/BN.

Apa yang saya lihat. Kerajaan perlu mengurangkan hiburan yang terlalu banyak ditayangkan. dengan cara mengurangkan hiburan & memperbanyakkan siaran yang lebih islamik akan menyebabkan ahli-ahli PAS menyokong cara pentadbiran kerajaan..

Dalam era pemerintahan Tun Mahathir Mohammad, saya lihat siaran televisyen lebih banyak memainkan peranan dengan menyiarkan cerita-cerita yang lebih islamik dan tayangan yang boleh menyemai perasaan cintakan negara & tanah air.

Cara ini akan mengembalikan semula keyakinan ahli-ahli PAS terhadap pemerintahan UMNO/BN. salah satu punca utama kebencian ahli-ahli PAS terhadap UMNO ini dilihat hasil kesan penayangan filem yang terlampau hiburan.. jadi mereka semakin hari semakin tdk melihat televisyen tambahan pula siaran televisyen kini banyak memihak kepada syarikat swasta.Jika apa pembohogan yang didedahkan melalui televisyen, menyebabkan mereka tdk tahu kerana cara pentadbiran yang dilihat kurang menarik minat.

                                                        
                                            

Mereka akan mencari alternatif lain, sebab itulah Pembangkang dibawah pimpinan Anwar ibrahim memperbanyakkan media bacaan. Jika kita lihat PAS mempunyai Harakah, DAP mempunyai Roket kini & Keadilan mempnyai Suara Keadilan, ditambah pula dengan beberapa negeri dibawah pentadbiran pembangkang.

Setiap negeri yang dikuasai pembangkang mempunyai media alternatif bacaan. dengan cara penyampaian maklumat ini, dilihat lebih berkesan dari satu sudut yang berbeza.

Kerana apa saya kata begitu? kerana jika kita mempunyai Internet di rumah, boleh mengaksesnya untuk mendapatkan cerita sebenar, tetapi bagaimana dengan mereka yang tdk mempunyai kemudahan internet??
Bukankah medium penyampaian bacaan itu dilihat amat berkesan bukan?

Nurul Nizam (orang yang dilebel sebagai perosak UMNO)!!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya