Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Monday, 17 November 2014

Agenda tersirat disebalik insiden MH17-Part 2




 Agenda tersirat disebalik insiden MAS MH17

 Sambungan dari tajuk diatas,,,


Dalam bahagian pertama, saya telah mendedahkan konspirasi  US serta Nato menjalankan misinya keatas Rusia..Dalam krisis insiden tembakan pesawat MH17 ini, negara Malaysia membuat hubungan risikan dengan Ukraine, tetapi  tidak melalui cmpurtangan Rusia.. Amerika adalah punca utama dalang konspirasi disebalik semua ini kerana krisis yang melibatkan Ukraine adalah melalui campurtangan kuasa besar negara itu sendiri.

 Kenapa??

 Jika MH370 Amerika menyalahkan China, jadi atas insiden MH17 ini juga Amerika  akan mengaitkan Rusia.. Baca tulisan saya pada bahagian pertama MH370 disini: Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MH370

Apakah kamu sudah lupa siapakah yang menyerang Iraq? yang menyerang Afganistan?? yang membunuh berjuta-juta penduduk disana yang tidak berdosa?? US sedari awal lagi menghulurkan bantuan  keatas inisden yang berlaku ini...Namun perkara ini dapat dihidu oleh Russia...

Rusia dalam pada itu mengesan sebuah pesawat tempur milik Ukraine  SU25 yang terbang pada jarak 3-5 km diatas udara berada menghampiri pesawat MH17 ketika kejadian ini berlaku...



Amerika membuat tuduhan demi tuduhan dengan mengaitkan BUK milik Rusia yang melakukan tembakan keatas pesawat ini. Begitu juga laporan bagi pihak Ukraine.. Namun imej satelit dipihak Rusia mendedahkan tidak ada BUK yang dikatakan  menembak pesawat terbabit di kawasan berkenaan..

                             No Buk missile defense units in Donetsk Region, 5km north of Donetsk city, on July 17, 2014.Photo courtesy of the Russian Defense Ministry

 Apabila pesawat tempur milik Ukraine ini didedahkan oleh pihak Rusia, kemudiannya berlaku inisiden  2 jet tempur jenis sama yang dikatakan ditembak jatuh oleh puak pemberontak Rusia.

 Baca laporan berita : Pemberontak tembak jatuh 2 jet pejuang Su-25 Ukraine

Bukankah media menyalahkan Rusia dengan mengatakan Jet Pejuang tempur Ukraine ditembak oleh Pro Rusia?? 

Tahukah kamu mengapa berlaku sedemikian?? tak lain tak bukan adalah untuk mengalih perhatian kerana bukti yang jelas menunjukkan pesawat tempur milik Ukraine SU25 berada berhampiran pesawat komersial MAS 17 ketika itu...


Hal ini juga langsung tidak dijawab oleh pihak Amerika serta Ukraine sehingga hari ini bukan??



 Tidak rugi untuk mengorbankan 2 atau 3 buah pesawat  mereka  sendiri dengan tujuan  menghapuskan kesan-kesan bukti.

Seperti yang telah dilaporkan sebelum ini, mungkin pesawat tempur berkenaan tidak boleh dikesan oleh radar-radar dari satelit negara lain, tetapi Rusia mempunyai sistem satelit yang canggih. Mungkin ini yang menjadi ancaman terbesar kepada setiap percaturan konspirasi Amerika Syarikat dan NATO...Rusia tidak boleh dibiarkan, percaturan untuk menggulingkan Rusia sedang dirangka dengan begitu teliti..

 Amerika perlu menggunakan kerjasama diantara negara-negara besar seperti German dan Belanda dalam misinya menawan Rusia serta menguasai ekonomi negara China... Bukankah  Belanda hanya disebelah  negara German??


Bukti 1

 Jika BUK menembak jatuh pesawat MH17 ini.. dari mana pula datangnya serpihan lubang kesan tembakan pada pesawat ini pula??

lubang kesan tembakan peluru 




Bukti 2

Fakta: Analisa pakar penerbangan Jerman mengatakan pesawat bukan ditembak dari BUK, tetapi dengan 'shell' dari jet pejuang.



 Lihat serpihan kesan tembakan pada bahagian pemandu ini.


Bukti 3 : Satelite Rusia mengesan pesawat tempur SU25 pada masa kejadian
 



Bukti 4 : Serpihan tembakan pada bahagian sayap disebelah kiri

Seperti yang sudah saya jelaskan kepada anda semua, pada pandangan saya sejak dari mula lagi, pesawat MH17 ini telah ditembak dari atas udara lagi.



Kesan tembakan serpihan pada bahagian Juruterbang itu berpunca dari tembakan dari sudut seperti ini.

Kerana disebabkan itu juga terdapat kesan serpihan peluru pada bahagian sayap disudut kiri.. 






Juruterbang telah ditembak terlebih dahulu kerana segala perbualan juruterbang akan direkod melalui kotak hitam.. Ini juga salah satu kaedah menghapuskan bukti.

Lihat pada rakaman  kedudukan pesawat ini terhempas dari udara.. 


Kelihatan seperti ianya sudah tidak lagi mampu dikawal seolah-olah Juruterbang telah ditembak semasa pesawat berada beribu kaki lagi diudara bukan?? 



Dalam pada itu, Rusia mengemukakan beberapa bukti serta membuat analisis  mengenai tembakan yang sama yang dilihat pada serpihan Boeing MH17.


Bukti 5 : Analisa pakar Rusia menggunakan pesawat jenis sama seperti senjata yang digunakan pada jet pejuang SU25 menembak model pesawat


Canon test yang dijalankan mendapati kesan tembakan lubang pada pesawat model ini mempunyai saiz yang sama dengan serpihan yang terdapat pada MH17. Kesan peluru bersaiz 30mm adalah selari pada pesawat MH17.



Media US memainkan sentimen menuduh Pro Rusia terlibat, tetapi tidak disertakan bukti yang jelas.



Bukti 6 : US & NATO  berbohong mengenai tembakan dari BUK

 Kesan berlubang akibat tembakan ini datangnya dari pesawat tempur milik Ukraine bukan dari BUK dari Rusia seperti yang telah didedahkan oleh pihak Amerika..


Bukankah jika dikatakan tembakan dari BUK milik Rusia, ia akan meninggalkan kesan seperti ini??
dan mengambail masa sekurang-kurangnya paling cepat untuk hilang adalah dalam tempoh 10 minit dimana waktu itu sudah cukup untuk seseorang mengambil gambar serta direkod dari perbulan jurterbang dari pesawat yang lain bukan??


Rusia lebih "Gentlement" dalam memberi kerjasama tidak seperti Ukraine yang sering menyalahkan pihak lain..Amerika pula mengenakan sekatan Ekonomi keatas Rusia dengan mengharapkan sokongan dari EU..

Tetapi begitu malangnya hari ini, media-media dalam negara Malaysia kelihatan lebih memihak kepada Ukraine serta kerjasama pertahanan negara Malaysia & Ukraine juga begitu  giat dilakukan... 

Ini sesuatu yang tidak adil sama sekali.


Apakah yang sudah jadi keatas risikan CIA  mengenai pesawat MAS MH370 yang hilang pada awal Mac lalu?? kenapa tiada sebarang berita dan laporan mengenainya? 
 Begitu malang juga pemimpin negara Najib Razak merasa syok sendiri dan melebel hebat kerana dianggap seorang yang berani berunding bersama puak pemisah Ukraine..Lebih parah Menteri  Pertahanan iaitu Hisyamudin lembik juga sering memuji apa sahaja yang dilakukan oleh Najib dan melebel PM Najib antara hero.. Beliau juga tak setuju dengan pandangan Tun Mahathir.. Lu dah lupa ka sapa tu Tun Mahathir ?? 



 “Bukan banyak pemimpin di dunia boleh lakukan apa yang Najib lakukan, tanya sama ada Obama atau Putin boleh lakukan? Dan kalau itu tidak boleh dinilai oleh orang ramai, saya rasa ia sesuatu yang menyedihkan  "

Hisyammudin pun terlibat antara individu yang kuat mengampu Najib.. !! Mana dia penilaian anda wahai Hisyamudin apabila Najib memansuhkan ISA ?? apa pula penilaian anda terhadap pandangan anda sendiri yang mengeluarkan kenyataan
 "Polis teliti kemungkinan Juruterbang bunuh diri " ?? 



Inilah seorang mentaliti Menteri Pertahanan yang begitu gagal, KPI Najib Razak juga gagal kerana negara semakin huru hara, keadaan menjadi semakin teruk.

Mereka tidak faham startegi disebalik  strategi mengkambing hitamkan Malaysia, malah merasa bangga kerana dianggap pemimpin yang berani berunding dalam krisisi ini...
Pegi jahanamlah!!

Hisyamudin ( Menteri Pertahanan yang lembik ) juga telah menafikan pesawat MH17 telah ditembak dari udara.. Baca disini:


Lebih kelakar apabila Menteri Pertahanan Negara memberitahu pesawat ini ditembak dari BUK milik Rusia. Nampak sangat ianya memihak kepada apa sahaja yang disampaikan Amerika serta sekutunya NATO

,"Ini kerana risikan ketenteraan mendapati bahawa ia adalah tembakan dari darat ke udara bukannya dari udara ke udara."

Ini risikan ketenteraan atau risikan sampah??

Mana perginya risikan ketenteraan apabila pesawat MH370 hilang walaupun menyedari ada terdapat pesawat yang tak dikenali ketika itu??

Sama seperti apa yang dilaporkan pihak barat dalam melalui media 


Bersama Setiausaha  Pertahanan Amerika Syarikat, Chuck Hagel, Hisyamudin sedang dalam rangka menjadikan Pertahanan Negara hak Kolonial Amerika.


Pertahanan negara bakal menjadi hak kolonial Amerika sekaligus mengukuhkan penguasaanya serangannya keatas  China dan Rusia. 

Bukti??

Kebimbangan Tun Mahathir dalam ucapannya pada 26 August 13


MALAYSIA MENGIKAT DIRI PADA AMERIKA SYARIKAT - TUN M



                                            

Hari ini saya baca dalam surat khabar bahawa kita akan terlibat dalam perjanjian dengan Amerika dalam bidang pertahanan. Ini akan menjadikan kita sebagai tanah jajahan Amerika. Kita telah berjuang untuk memerdekakan negara kita supaya dapat kita uruskan hal ehwal negara kita tanpa campurtangan luar. Tetapi dengan kita mengikatkan diri kita dengan Amerika Syarikat maka kita tidak ada kebebasan lagi. Segala dasar hubungan kita dengan negara lain akan dikuasai oleh (kepentingan) Amerika Syarikat. - Tun M 
(26/08/13)

"We don't have a cold war with the United States... we are already a part of the United States and now we want to have a defense agreement with them.." - TUN MAHATHIR (26/08/13)


Patutlah Negara makin huru hara kerana mendapat pemimpin yang tak cukup bijak serta pendek akal.

Najib, Hisyamudin serta beberapa Menteri Kabinet memang terus menerus menjahanamkan negara sejak akhir-akhir ini.


Pesawat ini adalah pesawat MAS Malaysia Airliner, kepunyaaan Malaysia.. Sudah tentu Malaysia  akan diberikan keutamaan dalam kerjasama di antara puak pemisah terbabit. Jika pesawat tersebut bukan pesawat Malaysia, tidak ada apa yang perlu dirundingkan.

Pemimpin tidak perlu berasa bangga kerana diberi ruang, tetapi mereka perlu melihat lebih jauh dari perspektif yang berbeza apakah kesan disebalik punca kejadian-kejadian ini berlaku.. Boleh simpan lah sifat berbangga dan syok sendiri tu sebab takkan membantu apa-apa langsung.. 

Kerajaan hari ini lebih mementingkan pujian-pujian tinggi melangit.. Berhati-hatilah dengan pujian itu..



Kesan tembakan pada pesawat MH 17  ini adalah berdiameter lebih kurang 30 mm. Ianya selaras dengan  perbandingan pada peluru pesawat  pejuang tempur milik Ukraine SU25  yang dilengkapi senjata pada saiz 30 mm berlaras dua , jenis GSH -302 / AO - 17A dengan 250 pusingan.



Adakah ini petunjuk kepada  Satelit Rusia yang mengesan pesawat tempur milik Ukraine SU25 yang dikesan  berada hampir pada pesawat  Malaysia Airliner MH 17 ketika itu??


 Bukti-bukti yang disertakan oleh Rusia menunjukkan Pesawat MH 17 telah ditembak jatuh  dari peluru yang besaiz 30 mm.. Ini membuktikan pesawat tempur Ukraine yang menembaknya??


Kenapa sehingga hari ini Amerika serta Nato mendiamkan diri dalam menjawab tuduhan ini??


Bukti 7 : Seorang saksi  melihat sebuah pesawat tempur pada ketika kejadian.


Jadi, apakah  pesawat kedua tersebut yang dimaksudkan ?? "small military aircraft in the sky" 
Pesawat pejuang kecil berada diatas udara ketika itu..
Saya percaya mungkin terdapat lebih dari satu pesawat  tempur milik Ukraine semasa kejadian.

Bukankah jet pejuang SU25 lebih kecil berbanding pesawat MH17??

Pesawat tempur milik Ukraine adalah kecil, ianya secocok dengan penjelasan dari seorang saksi semasa kejadian.



Bukankah dalam Krisis Ukraine dan Rusia, Amerika telah memberi amaran kepada Rusia??
 Kenapa Amerika begitu menyibuk?

Amerika adalah dalang utama untuk mengenakan serangan keatas Rusia serta mempergunakan Ukraine yang berada disempadan Rusia..


Bukti 8 : Ukraine ATC loses Contact


13:15 -Ukraine ATC loses Contact.

19 July 14 : Rusia mempertikaikan mengenai kemana hilangnya ATC (Air Traffic Control ) rakaman dipihak Ukraine.

Hal ini juga dipersoalkan oleh negara Malaysia.


Kenapa PM Ukraine meletakkan jawatan  selepas insiden ini?

Kenapa beliau meletakkan jawatan selepas diasak oleh pihak Rusia untuk menjawab mengenai  hal ini??

The Russian military detected a Ukrainian SU-25 fighter jet gaining height towards the MH17 Boeing on the day of the catastrophe. Kiev must explain why the military jet was tracking the passenger airplane, the Russian Defense Ministry said

Jadi, cara terbaik adalah meletakkan jawatan serta  melepaskan tangan dari menjawab bukan?


Sementara itu, Pemuda UMNO yang dikuasai pemimpin jenis liberal begitu benak apabila membuat DEMONSTRASI dihadapan kedutaan RUSIA dengan menuduh RUSIA yang menembak pesawat MH17 ini.



Ketua Pemuda UMNO, KJ bersama OBAMA,
Mungkin lawatan OBAMA ketika itu untuk menaikkan nama Sukan DiMalaysia agaknya bukan??

Jadi, untuk meneruskan delegasi US, penyokong bawahan digesa berdemo dikedutaan RUSIA  untuk menampakkan sokongan tak berbelah bahagi kepada Amerika agaknya.

Adakah kepimpinan kerajaan di bawah Najib sekarang lebih memihak kepada CIA dan barat??


Inilah dia UMNO yang mangkuk hayun.. Bila sebut sahaja nama UMNO, aku jadi meluat, bukan sebab apa.. sebab melihat kebebalan pemimpin-pemimpinnya serta penyokongnya yang tak tahu apa-apa.. hanya mengikut apa sahaja arahan BOS diatas. 

Pemuda UMNO serta UMNO keseluruhannya begitu gagal hari ini dalam mentadbir negara selepas Tun Mahathir meletakkan jawatannya.. Mereka menjadi pak turut serta mewarisi kebebalan dari pihak diatas.

Mungkin sebab ini dasar pandang ketimur sudah bertukar kepada dasar pandang kebarat, sebab itu Kerajaan pimpinan Najib lebih beratkan pihak Barat. 

Rusia antara sebuah negara yang tidak melatah apabila dituduh dengan bermacam-macam tudahan dari pihak barat malahan mengemukakan bukti. 

Tetapi kenapa negara Malaysia (mangsa) terus berdiam apabila bukti-bukti yang didedahkan pihak Rusia ??? 


Apakah dasar pandang ke BARAT melalui Transformasi Najib telah menyebabkan pemimpin Malaysia terus berdiam diri?? Tak kisah dengan apa yang berlaku terhadap mangsa kejadian yang mati ditembak begitu saja??  atau hanya menjadi hebat dihadapan penyokongnya sahaja. ??


Sebagai sebuah negara yang mengamalkan konsep berkecuali, Malaysia tidak sepatutnya melebihkan mana-mana pihak, Negara perlu membuat penilaian keatas dasar kedua-dua negara besar ini. Tetapi Najib Razak begitu berminat atas segala konsep yang datang dari US terutamanya berminat dalam perjanjian TPPA ini.



Tahukah kamu apa yang akan dilakukan US serta rakannya NATO keatas RUSIA??

Tahukah kamu agenda disebalik TPPA itu?? nanti saya huraikan lebih lanjut hal  kerana ianya begitu penting kepada pihak NATO dalam melancarkan misinya keatas kedua-dua negara China & Rusia ini. 


Malaysia terletak diantara laluan yang paling strategik,..



Kasihan melihat mereka yang tidak berdosa menjadi mangsa kerakusan akibat percaturan-percaturan  politik sampah ini.!! Negara terus berdiam diri dan hanya mengharapkan kepada siasatan CIA dari pihak barat semata-mata. 


Kerajaan dibawah pemerintahan Najib Razak telah gagal.. Beliau seorang yang lembik, tidak tegas, berterusanlah huru hara jika Najib terus menjadi PM sekaligus BN takkan kekal lama memerintah. Najib perlu meletakkan jawatan dan sila berambus dari kerusi Perdana Menteri serta tak usah jadikan UMNO hanya untuk kepentingan anda  kerana   Malaysia serta UMNO ini bukan hak individu tertentu. Ianya hak kepunyaan Rakyat Malaysia serta bangsa Melayu.. 

Kita tidak juga lupa apa yang berlaku keatas Afganistan dan  Iraq semasa serangan dari tentera Amerika disana.. Mungkin pemimpin negara kita hari ini sudah lupa dengan itu semua dan terus menerus dibuli. 

 


Dunia semakin menghampiri dengan situasi Perang Dunia Ketiga, kemungkinan peperangan yang besar ini bakal berlaku diantara Soviet Union dan NATO..


 Sambungan kupasan lebih menarik dalam bahagian 3 MH 370 dan MH 17 ini..










5 comments:

Anonymous said...

penulisan yang menarik..

Anonymous said...

Menarik penulisan ini.
Najib seronok sgt dna lupa diri bila berdamping dengan pemimpin Amerika.

Najib lebih berminat dgn soal istiadat menerima jenazah daripada menuntut bela dan keadilan sebenar kes MH17 dan MH370.

Kita bukan nk berperang dengan Amerika dn sekutunya tp kita kena bijak dan jangn bodoh sehingga menganalisa tragedi dan membuat keputusan pun menerima bulat2.. kemudian dgn kebodohan Najib tiba2 mengumumkan ending sana ending sini.. sedangkan usaha mencari dan menyelesaikan tragedi-tragedi ini tidak telus, bergantung pada musuh2.

Nada Najib dan Krjn snada dengan Amerika dan sekutunya. Najib terlalu seronok bila boleh bergambar dan di puji siikit sebanyak oleh sekutu2 musuh2 Islam ini.

Najib mengajak rakyat mengenang shj kematian2 mangsa tapi tertutup dan tidak memfokuspun usaha memcari keadilan kes MH17 dan MH370.

Kenapa? Tun M sudah berkali2 melontarkan kebimbangan tapi Najib Blurr dan mengarut tak sudah2.

Anonymous said...

Najib lebih mengetahui apa yang berlaku sebenarnya kepada MH 370. Cuma dia tak boleh bagi tau. Negara China pun tak mau dia bagi tau.

MH17 masih dalam siasatan. Lapuran awal yang dikeluarkan MH17 crash disebabkan oleh impact dari high energy objects (banyak) bukan object (satu) iaitu sepadan dengan theory tembakan oleh jet pejuang. Lapuran intermediate atau akhir belum dikeluarkan. Ataupun tidak akan dikeluarkan sampai bila2 kalau perang dunia ketiga meletus seperti yang penulis katakan. Malaysia ibarat pelanduk, tak kan nak lawan gajah2 yang sedang berjuang.

Berkenaan perjanjian pertahanan dengan US, Malaysia perlu mencari sekutu yang kuat. Tujuan bukan untuk menyerang tetapi bertahan apabila diserang. Negara China telah menuntut keseluruhan pulau2 di Laut China Selatan hingga agak rapat ke pantai Sabah dan Sarawak. Apalah yang Malaysia boleh lakukan sekiranya China hendak meng 'annex' Sarawak sepertimana yang Russia buat pada Semenanjung Cremia. Bolehkah Malaysia melawan angkatan laut China yang satu peluru berpandunya boleh menghancurkan sebuah bandar?

Anonymous said...

Dalam hal pertahanan negara terhadap ancaman China adalah sesuatu yg tak perlu dirisaukan sebab takde mana negara2 Barat yg mahu Malaysia diserang begitu sahaja. Kepentingan strategik Malaysia sangat penting kepada mereka sehingga China tidak akan berani utk menggunakan kuasa ketenteraan jika pada akhirnya akan melibatkan Jepun, Britain, Australia, New Zealand dan negara2 Asean termasuk Singapura, Vietnam dan Filipina. Pemimpin kita nie takut tak bertempat seolah2 Malaysia akan ditimpa nasib serupa Iraq walhal jika US mengancam kedaulatan negara, rakan sekutu Eropah akan pasti membantah kerana mereka jugak tidak mahu US terlalu berkuasa lebih2 lagi kita dibawah naungan negara2 Komanwel. Tun M sudah lama maklum yg US nie cuma gempak je lebih tapi hakikatnya bukan mudah nak menguasai Malaysia melalui ketenteraan. Cuma dgn berperang cara non-military seperti ideologi dan ekonomi sahaja yg boleh melemahkan negara kita malah kalau lah pemimpin boleh dibonekakan itu adalah kemenangan mutlak yg paling menguntungkan.

Anonymous said...

Tahniah atas penulisan tuan.... Jgan berpaksikan negara yahidi..... Yg merangi islam...

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya